Vi legger ned firmaet :(

Hei på dere. Akkurat dusja:

Det er så godt å få stelt seg litt (har tenkt å gre håret også)

 

Akkurat nå spraker det fra peisovnen og ulltøflene er inntatt og jeg tøfler rundt med kaffekoppen mens jeg synger og growler og lager låter. Verden har blitt et vondt og kald sted for så mange og det gjør meg sint og trist så det er godt å få utløp for det.

Og så har jeg en skikkelig dårlig nyhet Har vært lei meg men vi bestemte oss for å legge ned firmaet så ingen flere bilder til salgs.

Det er kjiper’n 🙁

Den gode nyheten er jo at kanskje bildene dere har blir verdt en dullion

om hundre år 🙂

Jeg mistet all glede og inspirasjon og det er en lang historie.

Selv om firmaet er nedlagt kommer jeg til å fortsette å male for jeg elsker jo det. Kanskje når hver vegg er fullstappa av bilder jeg starter igjen, hvem vet. Tiden får vise vei 🙂

En annen god nyhet er at jeg slipper å merke hvert blogginnlegg med reklame hver gang jeg legger med noe jeg har lagd, akkurat det skal bli en liten befrielse for jeg misliker så sterkt å være selger 🙂

 

Nok om det.

Vi har blitt skikkelig frelst på hjemmebakt pizza etter at jeg fant ut at det er ikke mel jeg ikke tåler men gjær. Bruker en pizzaapp som forteller oppskrift og hevetemperatur slik at all gjære blir brukt opp før jeg baker. Tar ett døgn å lage deigen men den er så verdt det at jeg har ikke ord og på kjøkkenbenken dyrker jeg mine egne basilikumplanter:

Setter bare stilker med noen blad på i et glass med vann en uke og så er det bare å plante dem i jord, behøver aldri mer kjøpe basilikum 😀

Baking med englebassene og gitaristen, dette ble saker! :

Tennene løper i vann <3

I morgen er det øving med gutta, bestandig så koselig 🙂

Tenker å begynne å planlegge hva og hvor jeg vil plante til våren. Tenkte å utvide litt så skal lage et blogginnlegg om det om noen dager tipper jeg 🙂

Liker du pizza? (største englebassen som fikk starta denne pizzabakeren. Tusen takk fine Englebassen <3)

Mistenker du at det er gjæra og ikke melet man reagerer på?

 

20 kommentarer

    1. Ja, dét var litt kjipt 😔. Men bare så du veit det: MINE LadyAugust bilder er verdt en dullion allerede, for jeg har glede av dem hver eneste dag!

      Iallefall fint å høre at du forsetter male for din egen del 😘.

    2. Jeg har jo sagt det før også at det er trist 😞Men jag har i alle fall mine vegger fulle 😀 Veldig glad for det, koser meg med de jeg har 🥰

        1. huffda. men du kan jo gi i gave og sånn da om du ønsker. Har selv mistet litt gnisten på min hobby. Men håper det bedrer seg snart. Ha en fin uke pus❤️

    3. Synd med firmaet, men når man lukker én dør, kan man etter hvert åpne en ny dør 😉 Jeg har unngått pizza I mange år pga. intoleranser. Magen liker ikke mel, men misliker gjær enda mer. Har funnet ut at jeg tåler litt surseigspizza, og er lykkelig for det. 😊

      1. Enig <3 Gleden med å male er i alle fall på vei tilbake og det er bra 🙂 Du det der med at du tåler surdeigsbrød bedre oppdaget jeg også så da jeg prøvde pizzaappen oppdaget jeg at når all gjæra er oppbrukt så tåler jeg det 😀 Kanskje du også tåler det <3

        1. Det høres så fint ut å være glad i å male. Jeg har ei datter som har begynt å male en del. Sitter i Italia og blir inspirert nå, og jeg er spent på hvor dette fører henne. 😀 Ja, du ga meg en idé faktisk, med å sørge for at “gjæra er brukt opp”. Må finne ut av det, for hittil har vi bare brukt ferdig surdeigsbunn fra butikken. 😀

          1. Så koselig å høre at dattera di er glad i å male, det er så godt å få trykke seg på en kreativ måte, gull <3 Jeg tåler surdeig bedre men blir fortsatt uggen av den. Vanlig Hvetebakst tåler jeg ikke i det hele tatt frem til nå 🙂 Det er en app som heter pizza app 🙂

            1. Ja, jeg er glad for at hun bruker kreativiteten sin 🙂 Fant PizzApp. Ser litt komplisert ut, men skal sjekke. Takk for tips! 🙂

    4. en tid var sånn er livet ,det viktigste er att du fortsetter å male for egen interesse og du har jo lov å male og gi bort i gave :=)pizza er godt men jeg er ikke flink å lage det,siste 4 gangene jeg har spist pizza har jeg fått magetrøbbel og da har jeg spist pizza på egon også så det er liksom ikke bare mine egne pizza jeg blir uggen av ,

      1. Ja vet <3 Vet du jeg har også alltid reagert på pizza frem til denne da jeg oppdaget at det er gjæren jeg ikke tåler. Når jeg bruker deigappen forteller den meg akkurat hvor lenge jeg skal heve deigen i kjøleskapet og på benken før all gjæra er brukt opp i tillegg til at jeg bruker ganske bare et gram gjær på en diger deig 🙂

    5. Ja, da har du en ny oppgave, og det er å lete opp nye muligheter. Tror du klarer det finfint. Jeg vurderer å avslutte mitt også, for ingenting blir som gamla vil. Det koster å ha firma, og uten inntjening i mengder, så stopper det seg selv for meg i hvert fall. Lykke til videre. Klem:)

      1. Ja er i gang med maling, låtskriving og planlegging av hage alt. Ja det koster og når man må jobbe rumpa av seg for å dekke alle utgifter og blir stressa og syk er det ikke gøy. Tusen takk og lykke til selv fine deg <3 klæm

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg