Vi ble bitt begge to!

Reklame | Lady August Art

Jeg er ennå helt skjelven.

For en ulykkesdag, bare nevner det.

Men over til begynnelsen. Har akkurat fått en kopp kosekaffe med sirup av englebassen og da passer

det fint å oppdatere dere litt om hva som skjer.

Kosekaffe

Bestemte meg i dag for å skikkelig vaske soverommet. Frem med senga og alt.

Jeg fikk sjokk:

En inntørka edderkopp på størrelse med en tarantell og det mellom øynene !

Gitaristen sa for noen uker siden at han ble bitt av en gigaedderkopp og nå lå den her, rett under senga!

Jeg gikk i krisemodus med en gang. Da han fortalte det tenkte jeg at det sikkert bare var en drøm, for edderkopper pleier vel ikke

luske seg frem på natta og sette tennene i skinkesteika heller?

Turde jo ikke gå inn der etter det så jeg sendte inn Mr. Duster, robotstøvsugeren 😀 Jeg er sååååå lur.

Etter noen minutter var den vekk, hurra og jeg fikk vaska ferdig.

Tilogmed tatt ned gardinene og vaska dem enda så vond ryggen er. Heldigvis hengte gitaristen dem opp 🙂

 

Jeg ble jo helt svett av å vaske så jeg bråbestemte meg nå for et deilig langt bad

eller jeg så mer sånn ut oppi badekaret:

Alt var helt fint til jeg skulle begynne å såpe meg inn. Det var da jeg oppdaget en diger sort føflekk.

Siden den var helt ny og stor bestemte jeg meg for at jeg må bestille time hos legen og få den sjekket

og det var akkurat da mens jeg lå og så på den at jeg oppdaget at den hadde en haug med bein!

 

EN FLÅTT som hadde skrudd seg inn i huden og lå og sugde ut blod! Jeg hylte

men den satt fortsatt bom fast. Det er bare en ting å gjøre, få fatt i en pinsett, klipe den fast akkurat hardt nok

slik at det ikke blir to deler og så skru den ut motsatt vei av hva klokken går.

Man får som oftest bare en sjanse, for begynner man å hovne opp og halve flåtten sitter igjen, er den umulig å få fatt i.

(har prøvd å hjelpe naboen som hadde fått ut bare halve, gikk ikke å få vekk andre halvdelen)

 

Jeg fikk hele ut, takk og pris! Nå er det bare å følge med om det blir en ring rundt den, for da må man til legen

Fyttiskjiten jeg liker ikke flått.

Har du fått flått?

Gikk det helt bra? (si: ja)

Har du blitt bitt av en edderkopp?

Holdt på å si at noen dager bør man bli i senga men det hadde ikke vært særlig digg med en flått under puppene og

en gigaedderkoppskjelett under senga. Heldigvis er begge vekk nå.

 

Håper du har en finere dag enn min <3 og takk for besøket CU

 

Den første badekrusedullen kan bestilles om du behøver et koselig bilde på badet, men da må du være kjapp for jeg drar snart på ferie 🙂

15 kommentarer
      1. Har jo bodd her i en evighet nå og dette er den første flåtten som setter seg fast. Blitt bitt av en før men den fikk jeg vekk før den festa seg. Edderkopper derimot, kan jeg ikke bo sammen med, så jeg bærer dem ut (ikke de aller største for de må jeg ha hjelp til, siden de er så store)

    1. har ikke blitt bitt av edderkopp ,men flåtten elsker meg og biter seg fast hvert eneste år og ja jeg fikk borelia et år og måtte gå på pencilin i 8 uker,nå vaksinerer jeg meg mot flått,den er ikke dokumentert å hjelpe mot borelia men mot en farlig hjernesykdom som noen flått kan gi ,har allerede hatt 5 stk på meg i år ,heldigvis oppdaget jeg dem før dei beit seg fast

      1. Dette er den første som har satt seg helt fast i meg. Vaksine, det høres lurt ut, skal vurdere det jeg også siden jeg elsker å holde på ute 🙂 Uff jammen har du hatt mye flått, bra den ikke fikk bitt seg fast 🙂 Når det er mye rådyr og elg her, er det også mye flått har jeg lagt merke til, er det sånn hos dere også eller er det bare mye flått hele tiden?

          1. Virker som når det er nye vilt er det også mye flått, kanskje ikke så rart ettersom hver flått kan få hundrevis med barn på en gang. Godt den ikke beit seg fast 🙂

    2. Huffa meg for en dag. Denne dagen kan jeg levende forestille meg var krevende, og jeg mener det på ramme alvor. Sjøl hadde jeg mengder av edderkoppunger utover meg her en dag, har blogget om det. Heldigvis liker ikke flåtten meg, og jeg liker den overhodet ikke. Og det er akkurat hodet som har lett for å bli sittende igjen, men lærte noe nå…altså vri mot klokken, om det skjer-.

      1. Takk <3 Ja den var ille men nå går det bedre 🙂 Edderkoppunger kan det blir uhorvelig mange av så det gjelder å ikke få de på seg, bra du overlevde og godt flåtten ikke liker deg <3 Jeg trodde ikke den likte meg heller fordi vi har hatt 3 hunder og en katt som var full av flått hver dag i sesongen men aldri beint noen seg fast i meg…før nå. Ja vri mot klokken og hold den passe strant med pinsett 🙂 Ha en fin dag <3

    3. Tok en grundig vask av sovrom i dag men jeg så ikke til noe edderkopper eller flått. Og godt er det. Leit at dere fant det hos dere men bra at dere oppdaget det. Var i byen nå og hadde en liten feiring av St. Hans for meg selv. Da ble det is og kaffe på en kafe. Mye folk der nå om dagen, så på bordet ved siden av satt det 8 stk – mulig en familie – og de spiste både blåskjell og andebryst med rødvin, øl og vann til. Slike ting legger man merke til men jeg hadde nok med mitt eget. Håper du har det bra om dagen, nyter varmen og steller pent med alt som vokser i hagen. Ha en fin kveld.

    4. Heia! Lå på sofaen og kom plutselig på deg. Etter xantall år borte. Så måtte rett på nett å søke og lete, skriver fremdeles like bra og fengende som alltid<3

      Kan informere om at jeg har hatt flott, blant annet innforbi trusa:o ugøy!!
      Men sannelig gikk det bra også! Haha

      1. Sååå GØY å høre 😀 Tusen takk <3 Blogger du ennå? I TRUSA!?! Jeg hadde dødd på flekken, eller nei, jeg hadde ringt 113 🙂 Ha en fin kveld <3

    5. Nei den slutta jeg med får noen år siden. Så da ramla jeg helt ut av alt. Men så kommer jeg på dere noen ganger, så da må jeg inn å si hei<3 ikke glemt dere.
      Ja den satt fint fast i minime.. men fikk den heldigvis ut, uten hjelp fra utenforstående, hahaha!!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg