Updates

Hei på dere

Er himmelen en øy som svever over oss?

Nå er jeg godt i gang med å male, in the mood som jeg sier 🙂

Om himmelen er en øy som svever rundt skal jeg i alle fall lage en stige mellom den og oss, hva tror du?:

Jeg liker oljemaling og som tynner bruker jeg linolje for den har ikke masse løsemidler og så vasker jeg penslene i grønnsåpe

for terpentin er ikke min greie

Mens jeg skrelte grønnsaker til lapskaus snakket jeg med storebroren min, det er så kos <3 Jeg lager lapskaus av pepper, poteter, kålrot, gulrøtter, vann og pinnekjøtt som jeg har renset for bein:

Det er himmelsk godt.

Etter det måtte gitaristen på do og siden han snakket i telefonen, overtok jeg 😀 Beste jeg vet er når han legger telefonen på benken. Det er liksom en invitasjon for meg til å skravle litt. I dag snakket vi om halvferdige prosjekter. Rart det der hvordan prosjekter har en tendens til å bli halvferdige og så hoper de seg opp og lager gnagsår inni bollen. Har du noen halvferdige prosjekter? Gitaristen sier jeg er dronningen av det der

 

Well, vintersåing:

Isbergsalat, ruccola, grønnkål, spinat er noe av det jeg har vintersådd ute. Veldig spent på resultatet 🙂 Har du vintersådd?

Inne er det noen som har misforstått big time, appelsintreet bugner av ferdige appelsiner og en haug med halvferdige:

Bruker dem i vannet mitt, smaker så digg.

Første paprikaplanten min er kommet opp, hurra:

En ting som jeg går og tenker litt på er sprekkene på badet:

Panelet er jo sprekt overalt. Tenker litt på å gå ned i edderkoppkjelleren å se om jeg finner noe å tette med og kanskje maling, kan jo hende det står noe der. Hva ville du tettet med? Kan jo hende jeg har flaks og finner det jeg behøver.

Det er jo slike ting som man fort kan utsette og utsette helt til man glemmer dem. Og foresten hvilken kategori burde jeg poste blogginnlegget under?

Well I alle fall så håper jeg du har en bra dag og fyller noe fint inn i den <3

 

6 kommentarer
    1. om du skal tette den sprekken er det kun akryl som kan brukes ,panel lever ,og på et bad er det tør og fuktig da utvider den seg og krymper ,men vil du gjøre noe sier mannen her i heimen att du kan forsøke med akryl men da må du nesten male etterpå om du ikke får tak i akryl som har samme farge som panelen .
      jeg har vintersådd rankespinat men jeg sådde direkte på plassen ute ,spinat og salat kan du jo så i drivhuset no og la dei bare være i drivhuset ,dei kommer jo tidlig så du får høsta før sommeren er her

      1. Tusen takk for tips, da vet jeg hva jeg skal lete etter i kjelleren 😀 Lurer på om jeg finner maling i kjelleren også, det kan jo bli spennende 😀 Hadde tenkt å så spinat og salat i drivhuset men så fikk jeg så lyst å prøve å vinters dem ute så slipper jeg å vanne også 🙂 Mulig jeg planter litt der også 🙂 Tusen takk igjen 😀

    2. Kategori: Livsstil. ALT går i den kategorien hos meg snart…. Edderkoppkjelleren hold deg langt unna 😮 Jeg lurer på det appelsintreet, er det bittesmå appelsiner, eller vanlig størrelse? 😀 Fint du koser deg med malingen igjen 🙂

    3. Håper dert går bra og at sprekken ikke vil gjøre mere ugang. Litt snø igjen og ny runde med måking. Brodder er ting i disse tider. Skal hjem og unne meg noe godt for det smaker godt når det er drittvær ute. Tok her en dag en tur med parishjulet som er i byen nå, er midt på torget og er 45 meter høyt. Var en deilig tur. Man må sveve litt i hverdagen, man kommer alltids på bakken igjen. Blir vel en tur til i løpet av vinteren tenker jeg. Ha en fin kveld.

      1. Her går det fint 🙂 Sprekken er tetta med akryl så den gjør ikke ugang. Nå blir det glatt så det holder med mer regn og så snø. Så gøy med pariserhjul 😀 Her dundrer 1000 words for gitaristen jobber med låta. Om ikke lenge får jeg en haug låter som skal synges inn, bare å lade batteriene 🙂 Kos deg og god helg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg