Updates, nå starter jeg egen kiosk

Reklame | Lady August Art

Hallo på dere 🙂

 

Hadde du saftkiosk da du var liten? Det hadde vi, solgt saft og ting og tang som ble donert til oss av foreldre og naboer

og det var skikkelig gøy

 

Du trodde sikkert jeg tulla da jeg sa jeg skulle starte kiosk, men jeg gjorde ikke det 😀

Men såklart er det ikke den kiosken, men mer litt bilder og frokostsett på tomta ved veien, lurt hva?

 

Etter hvert kan jeg jo utvide litt men ikke med småsnop for da klarer jeg ikke selge det, godissulten som jeg alltid er 🙂

 

Well well kommer nok ikke til å bli så mye trafikk ettersom det går folk forbi her sånn 3 ganger om dagen og ofte de samme, så den avstanden som man skal holde kommer ikke til å bli noe problem her 🙂

Så det er bare å komme <3

Holder åpent når det er bra vær og ikke regn ettersom jeg ikke har noe tak over 🙂

Tenkte ha litt Kruseduller og frokostsett:

Er du ikke i nærheten kan du bestille på facebooksiden min som du finner her:

FACEBOOK

 

 

Var på litt shopping siden den kombuchaen ble muggen, måtte kjøpe en ny. Eller dvs jeg så på YouTube at man kan lage en sånn sopp av en flaske kombucha. Man bare blander den med 2-3 kopper svart te med sukker (avkjølt te) og 10 dager senere er det på tide å lage kombuchabrus 🙂 Digg.

 

På veien for å kjøpe den flaska kom jeg over verdens diggeste badedyr, englabassen måtte nesten slepe meg vekk fra den:

Tenkte prøveligge på den

Noen ting bare tigger om å få være med hjem. Tipper at gitaristen hadde blitt bittelitt grym om jeg kom ut med den og han måtte ha surra den fast på taket på bilen for å få den hjem. Ingen skal si at jeg ikke er klar over situasjoner og ufred som kan oppstå 🙂

 

Men det var ikke det jeg skulle si, det jeg skulle si er at jeg har oppdaget en av de viktigste urtene som vi har her i Norge. Nordens vaniljesukker!

Jeg blir skikkelig overrasket over meg selv når jeg oppdager slike ting som har vært uoppdaget av meg hele livet sålangt.

Trodde jeg hadde fått med det viktigste på yoube, hvor feil kan man ta..

 

Mjødurt

I 1839 ble et av de viktigste virkestoffene trukket ut av planten og man lagde aspirin, som er både smertestillende og febernedsettende.

Planten blomstrer hele sommeren helt ut til i september og finnes nesten over hele landet.

Her kan du lese mer om urten:

https://www.rolv.no/urtemedisin/medisinplanter/fili_ulm.htm

Lag din egen saft:

 

eller du kan lage din egen nordiske vanilje:

Hadde egentlig tenkt å vente med å poste dette siden jeg er skikkelig på jakt etter den planten og siden helt sikkert de 5 som leser bloggen min nok kommer til å støvsuge hele området her etter den og da kan det jo bli helt tomt,..men siden jeg er grei poster jeg likevel.

 

I dag regna det igjen, så jeg holdt på å gro fast i sofaen. Gitaristen foreslo at vi skulle dra på besøk og såklart ble jeg med (så kunne jeg sjekke alle grøftekanter på veien etter Mjødurt, jeg er nemlig ganske lur. To fluer i en smekk, ikke at man skal smekke fluer altså men du skjønner kanskje hva jeg mener?

Gjett en gang hvem som kjørte fort eller

Umulig å se forskjell på hvite blomster i 80 kilometer i timen, bare nevner det, men jeg tror jeg så en i alle fall kanskje.

 

Da vi kom frem fikk jeg vafler med syltetøy og så fikk jeg se en skikkelig organisert kjøkkenskuff, ble skikkelig imponert.

Sausene sto nok alfabetisk og med millimeterpresisjon, himla bra 😀

Marie Kondo er bare gull, den dama har fått mange folk til å få orden i skuffesakene sine.

Vet du ikke hvem jeg snakker om? Da burde du sjekke henne ut på YouTube eller Netflix, det kan nemlig endre hele deg, til det bedre om du er heldig 🙂

 

Glemte nesten si at jeg fikk varm wienerbrød til frokost av gitaristen:

Han er så snill 😀

Men du, nå skal jeg sjekke YouTube ettersom det er så mye nyttig å lære der 😀

 

Har du hørt om mjødurt?

Visste du at de sier den lukter som vaniljesukker, honning og mandler på en gang. Veldig rart jeg aldri har kommet over den i naturen, ettersom jeg elsker alle de tingene. Kan jo være fordi jeg ikke pleier være så mye ute?

Tusen takk for besøket og velkommen igjen <3

 

 

4 kommentarer

    1. Mjødurt har jeg ikke hørt om før men det er mye i grøftekanten som kan brukes til mye rart. Håper det blir litt blåbær slik at jeg kan pella litt. Regn har det vært nok av i det siste men det skal bli bra utover og det skifter fort. Kjøpte litt frukt i går så skal jeg investere i nye sko og starte med litt mere trim. Er ofte slapp og trøtt når kvelden kommer. Ha en fin dag.

    2. jeg har faktisk mjødurtsaft i fryseboksen ,så det har jeg laget selv ja :=) her vokser det svært mye av den og siden vi bor på landet er det lite forurensing i det også .Ellers må du ha lykke til med salg i veikanten hi hi hadde stoppa eg ja :=)

    3. Hvordan går det med kiosken? Har det vært noe besøk i går. I dag regner det vel bare? 😮 Håper du selger kjempemye, enten i hagen, eller på nettet, for du har verdens fineste kunst <3 Klemmer i regnværet <3

      1. Mornings 😀 I dag er det bra vær, akkurat fått åpnet. Har et bittelite problem, går sånn ca 3 stykker forbi her hver dag og det er de samme. Tror jeg må gå bort på veien og shippe alle folkene som er på vei til Sommerbutikken for å kjøpe is denne veien hahaha Men jeg får tid til masse annet siden det ikke akkurat er rush her, så nå skal jeg male en vegg ute og det er jo maling det også 🙂 Tusen takk fineste søs <3 og stoooor god klæm <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg