Updates bare:

Ohboy for en dag.

 

Sjekka yr i går kveld og fant ut at jeg skulle sove til klokken 12 i dag ettersom da skulle godværet komme.

Våkna klokken 11, greit nok spør du meg og så bestemte jeg meg for å gyve løs på slike ting man aldri gidder å gjøre:

Tror ikke vi har gjort noe rett utenfor denne døra på 15 år.

Jeg gikk i gang med grafse uresslukefingrene og så bestemte jeg meg for å gi muren en skikkelig vask

Dette treet er egentlig et ugresstre men så kom jeg på noe en venninne sa; det er du selv som bestemmer

hva som er ugress og hva som ikke er og det er jo ganske pent det treet, tror jeg beholder det kanskje:

Den ble jo mye bedre

mye bedre faktisk:

Noe man ikke akkurat kan si om meg:

Fyttiskjiten jeg hadde gjørme til over hodet og tilogmed inni ørene og det sier litt.

 

Muren trenger litt murmaling, men det er et annet kapittel siden jeg garantert må inn i edderkoppkjelleren å lete, så det blir ikke i dag i alle fall, det er bombesikkert.

 

Siden det skulle bli sol og kjempevær bestemte jeg meg for å bade i bassenget i dag, men det regna så mye at

vannet liksom fylte hele munnen om man skulle snakke litt, styrtregn:

Heldigvis er jeg ikke født i går så jeg bråbestemte meg for å svømme litt på magen, det funka (måtte bare bale meg rundt til riktig side først):

Uten om det har jeg montert en liten utedo ved miniatyrhuset. Egentlig skulle jeg ha et bilde av kongen

over doen men papir og utemiljø fungerer dårlig. Og så du, snakket jeg med en venninne i dag, hun visste hvorfor

det pleide å være bilde av kongen på utedoer 😀 Det er rett og slett fordi man før i tiden pleide å bruke gamle blader og aviser til å tørke seg i eksosluka når man hadde bommelommet eller bimmelimmet. Siden man ikke pleier å tørke seg bak med bildet av kongen(det er nemlig ufint), reiv folk de bildene ut av bladene og hang de opp, så nå vet du hvorfor det hang så mange kongebilder på gamle utedoer. Kanskje gjør det ennå det?

 

Inne i utedoen er det en benk med hull som man sitter på om man skal på do, akkurat slik en skikkelig utedo skal være:

 

Og så holder jeg på å lage nye sprudlevann, supersunne og gode og nå er jeg yberspent på om jeg får kullsyre:

Disse to er med bringebær og surkirsebær, det ble ikke kullsyre men en utrolig fresh smak

De to jeg lager nå er med blåbær og rips og i morgen er de klare for å bli nedkjølt og prøvedrukket. Gleder meg 😀

Her er en video om denne drikken:

 

Foresten visste du at bær er mye søtere på kvelden enn på morgenen? Åge fortalte meg det en gang og etter det må jeg ringe hvert år på denne tiden og spørre om det siden jeg aldri husker på det 🙂

 

Ikke mye vits og plukke blåbær i timesvis og så er den dønn sur.

 

Bæra står og lager sukker hele dagen i sola og om natten bruker den opp sukkeret. Det er jo logisk men jeg har aldri tenkt på det liksom.

 

Har du noe du burde gjort men ikke orker? Hva da?

 

Nå skal jeg pønske ut hva jeg vil fylle inn i de neste timene.

Ha en nydelig kveld og velkommen tilbake <3

 

2 kommentarer
    1. Så flink du har vært! Jeg skjønner godt det med IKKE inn i edderkoppkjelleren 😮 Kan du ikke sende inn gitaristen? 😀 Doen ble kjempesøt så klart <3 Jeg skjønner det med at bær sukrer seg til på dagen, med lys og sånt. Men at det BRUKES OPP om natten skjønner jeg ikke 😮 Hm…Hva bruker de energi på på natta? Skulle jo sove da 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg