Tror vi er blitt uvenner

Hei på dere

Kom over ryddevideo på Netflix med hun Marie Kondo. Anbefales <3

Hun sier at når man holder en ting

i hendene sine skal man kjenne om den gir sparkling Joy og gjør den ikke det må den tingen forlate

huset. Genial ide og den fungerer dunderkrutt!

Har fått ryddet hele garderoben min og alle skuffene på kjøkkenet så nå i dag bestemte jeg meg for

å gyve løs på badet. Hva er vel bedre enn en dag med sparkling Joy?

 

Så Englebassen og jeg gikk løs på badet, alt skulle ut og så vaske rundt hele skjiten

At det er fysisk mulig å få så mye ting inn på et bad er for meg uforståelig

Bildet over er ca halvparten av det som var på badet

Hadde ikke trodd vi hadde så mye på badet…

Hvem har foresten strykebrettet på badet? Bare spør…

Til og med vaskemaskina og tørketrommelen måtte frem og vaskes bak, skal

man gjøre noe så får man gjøre det skikkelig grundig:

Fant masse jeg har savna bak vaskemaskina foresten så jeg anbefaler deg å ta en titt

bak din

Kanon bomba men har man ryddedilla så har man og edderkopper

liker dårlig å ha det ryddig og rent og det er ekstra motivasjon i tillegg

til at nå skal det blir sparkling Joy all over

Dessuten liker de ikke pepermynteolje så jeg kjøpte det på apoteket i dag.

Har dusja det i alle hjørner på badet:

Nå har jeg og englebassen vaska rundt hele badet og begynt å sortere

og vi er skikkelig lei, dvs englebassen har begynt på rommet sitt og jeg har begynt i horisontalen i sofaen

(meg som er skikkelig lei)

Englebassen som har begynt å dra ting ut av rommet og å vaske, det blir jo såklart mer bomba av det

men englebassen synes det er gøy med sparkling Joy

og hun liker system og orden (lurer på hvem sitt gen hun har arvet

Gitaristen rømte huset, han synes ryddinga ble skikkelig ut av kontroll, skjønner ikke hva han mener

Sjekk badskapet som jeg nesten ikke fikk igjen, nå har vi en og enhalv hylle som det er nix i:

Hyllene på badet er nyvaska og rydda og sortert, kun det som gir sparkling Joy er igjen, og

best; en hel hylle ledig der også:

Tilogmed shamopflaskene er sortert og vaska:

Ny søppeldunk i samme stil som kurvene:

Håndklær og vaskekluter brettet pent og skapet er nyvaska det er også vegger og gulv:

Trusene ligger nesten i alfabetisk rekkefølge:

Tigertrusa gir sparkling Joy så den beholdt jeg 🙂

Og nå er jeg skikkelig ferdig for i dag og skikkelig full av god følelse <3

 

Aner ikke hvor mange søppelsekker som har blitt fulle men det er maaaange

Nå gjenstår bare resten men det går sikkert å ta en annen dag.

Gitaristen var ikke helt enig i det med annen dag

og det er her vi kanskje begynte å bli bittelitt uvenner.

 

Well,well

Badet er gullende rent og spisestua er ikke helt gullende ren og ryddig.

Alle skjønner at det blir bittelitt rot av å rydde, i alle fall nesten alle..

Finn en hund:

Nå er badet klart, garderoben min fiks ferdig og alle kjøkkenskuffene, tror jeg elsker den ideen til hun dama om det med sparkling Joy.

Gitaristen derimot er skikkelig, skikkelig lei av de ordene: sparkling Joy… av en eller annen grunn

 

Synes du vi har vært flinke? (si: jaaaaa)

Trenges det en skikkelig opprydning hos deg? (si: ja)

Har du for mange ting som lager dårlig humør i stedet for få ting du er glad i?

Tipper gitaristen blir blid når han ser badet 🙂 Foresten gjør denne ryddeteknikken noe med hodet

man begynner å tenke seg om før man kjøper noe.

Det er bedre å ha en ting man er glad i enn 100 man ikke liker noe særlig <3

 

CU <3

 

16 kommentarer
      1. Det kjennes så utrolig godt når man går igjennom hver enkelt ting og kun beholder det som man kjenner gir en sparkling Joy-følelse 😀 Det er det lureste jeg noen gang har gjort. Tusen takk <3 Det er jo ofte sånn at man tar vare på ting fordi man har fått det i gave eler fordi kanskje det var en dyr ting og så driver man og flytter rundt på tingene som man egentlig ikke har noe glede av istedet blir man frustrert fordi det blir så mye ting over alt. Sjekk ut Marie Konto på YouTube eller Netflix utrolig smart dame <3 Lykke til og gled deg til godfølelsen <3 gooodklæmme 🙂

    1. Veldig bra.. lurt å kvitte seg med ting man aldri bruker som bare opptar plassen.. Nå etter vi flytta i leilighet har jeg ikke så mye som før..men fortsatt for mye..:) Fikk så vidt øye på hunden langt der borte bak alle tinga..hehe.. Klem og fin morgendag til deg <3

      1. Ja ikke sant 🙂 Og det beste er at man blir mer bevisst på å ha ting man blir glad i <3 Greit å gå igjennom tingene sine og få et overblikk og det er så deilig etterpå. hahaha ja du fikk øye på ham hehehehe Tusen takk og ha en nydelig fin kveld, klemme <3

    2. Flinke jenter dere. Truser alfabetisk rekkefølge – har gitt trusene dine et navn hver? Veit at du er kreativ men dette var nytt.
      Sjøl så tok jeg badegulvet i går – noe badekar har jeg ikke. Ha en fin dag.

      1. Gjett det smitta, gitaristen sveiva seg i gang med opprydding også nå, rydding smitter nemlig 🙂 Såklart trusene har navn, har ikke dine det? Så flink du er 🙂 Ha en fin grønnsåperen dag Helge 🙂

    3. åja dere er flinke,men kan ikke ta pause før spisebordet er ryddet også,akkurat der skjønner jeg gitaristen hi hi ,skulle tatt en slik opprydding jeg også,men jeg orker bare ikke tenke på det nå ,foten min ville ikke blitt så happy heller,for den verker når jeg styrer for masse rundt :=)

      1. Hahaha ble pause ja og så la jeg meg, orket ikke være våken med en så rotete spisestue. Men i dag du ble det andre boller, mulig det kommer et innlegg etterpå who knows 🙂 Ikke greit når foten ikke vil, begge mine vil ikke og den ene har isjash eller hva det heter så jeg hyler høyt av og til men det blir jo ikke verre av å bevege den noe det nok blir med din så legg labbene høyt til du har operert og er helt fin igjen <3

    4. Wow dere har vært flinke! Og JA jeg trenger også en real ryddesjau på badet og andre steder. Og JA jeg har strykebrett på badet, for det er der jeg har vaskemaskin også. Der hvor det trengs aller mest rydding hos meg tror jeg må være i kjøkkenskuffene – for der er det mye rart. Og helt sikkert mange ting jeg ikke trenger 🙂

      1. Begynner å hjelpe litt her nå altså men såklart ennå mye å gå igjennom 🙂 Godt å høre at det bare ikke er her <3 Hvis du stryker på badet så er det jo greit å ha det der, jeg stryker ikke i det hele tatt om jeg ikke er helt nødt og det er jeg jo så og si aldri heldigvis 🙂 Vet du her er kjøkkenskuffen helt like fine som da jeg ryddet og vasket dem for det er så god plass nå 😀 Badet var en drøm å komme inn på i dag og ta et deilig karbad, men spisestua kjentes ikke like grei ut kan jeg love, sto og spiste frokosten hahaha Det er skikkelig, skikkelig godfølelse etter at man er ferdig med et område i huset <3 Stor god klæm <3

    5. Stryke er nesten et fremmedord her i huset. Det hender jeg stryker en juleduk eller gardinene når jeg skifter dem (2 ganger i året ca). Ellers stryker jeg bunadskjorta ellers veldig, veldig lite. Så strykebrettet står gjemt bak et skap 🙂

    6. Yes, dere har vært veldig flinke, og Yes jeg trenger å rydde jeg også. Når det er sagt så har jeg allerede startet, men nå holder jeg pause en stund. Mistet peppen 😉

      1. Tusen takk, kjennes så herlig 🙂 Det er ganske tungt å komme i gang, men når man tømmer ut alt får man en oversikt og blir ganske forskrekket over hvor mye man har og da er det lettere å kjenne om tingene gir glede eller om de gir frustrasjon og etterpå kjennes det sååååå godt <3 Greit med pauser innimellom også 🙂 <3

    7. Jeg er skikkelig imponert! 💕Jeg fant Loke! Måtte lete litt… Faktisk er det slett ikke så gæli rotete hos meg nå. Jeg flyttet jo for seks uker siden, og sånne flyttesjauer er bra når det gjelder å få ryddet opp. Da ser man hva man har og hvs man definitivt bør kvitte seg med.Det eneste som trenger en gjennomgang her nå er klesskapet, men jeg skal ned noen kilo først!😉

      1. Hahaha herlig, jeg fant ham også til sist 🙂 Ja flyttesjauer er bra for rydding og sortering bare at vi har en fullsmekka bod (esker helt opp til taket) etter at gitaristen fant ut at vi skulle flytte i fjor, så den boden må taes. Du er jo så fin, skal du altså slanke deg? Ha en nydelig søndag Kari <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg