Tregården

Kjære dagbok

 

Endelig

I dag kunne vi begynne litt ute i hagen. Eller hagen høres ut som man kun har noen blomster og gress så jeg

har bestemt meg for å kalle det tregådren heller, akkurat som svenskene. De har nemlig skjønt greia

Tregården høres mye mere koselig ut enn hagen spør du meg, dessuten inneholder tregårder litt frukttrær og

mat og forskjellig ikke bare gresstuster og jordrotter

Fin sommertemperatur for en nordlending. Sol og 10 grader, nesten sånn at jeg måtte ta på bikinien og det sier jo litt.

 

Englebassen beisa ferdig den siste kassen og den ble super og gitaristen starta den

elektriske trillebåra og fikk resten av jorden oppi kassen så nå er den klar til planting:

Siden jeg oppdaget at erteplantene mine vokser mye bedre i vann enn jord og siden

jeg har jordbærplanter utover tomta som sneglene spiser opp hver sommer, bestemte vi oss

for å prøve på å dyrke jordbær i vann på terassen.

Kutta toppen av en haug med 1 1/2-liters flasker og fylte de med vann og litt eggeskall og kaffegrut.

For å ikke få algevekst dekka vi innsiden og toppen med presenning for at det ikke skal komme så mye

lys til vannet og røttene:

Festa presenningen på toppen med en steng rundt kanten og lagde minihull til plantene, nix jord:

Blir veldig spennende å se om det fungerer. Så en video på YouTube om noen som dyrka digre agurker i vann

De brukte et eget næringstoff man får kjøpt på plantasjen til å dyrke i vann.

 

Etter det planta vi litt frø av salat, spinat og gulrøtter og merka med merkepinner sånn at vi vet

hva som skal komme opp hvor:

Tipper elgene sto rett bak busken og fulgte med og trodde vi dreiv med å lage snæksbar:

Etter at vi hadde gjort alt det der, tok jeg noen smellfies som gitaristen kaller dem

Tok sånn mange bilder på en gang og alle ble ikke like vellykkede:

Har du hørt om mat som dyrkes uten jord?

Tror du jordbærplantene mine overlever og lage masser av jordbær? (si:ja)

 

Nå må jeg spise litt. Hva skal du ha til middag?

 

CU og takk for besøket <3

 

2 kommentarer
    1. Jeg er veldig spent på å se hva dere får opp 🙂 Gleder meg til å se. Og du får være jordrotte -vakt om du må 😀 Klemmer søsklemmen <3

    2. så spennnede,jeg har ikke hørt om jordbær dyrket på denne måten så jeg er spendt :=) tenk vinden blåste snøen på fjorden i natt og i dag fikk vi 17+ ,her skifter det jammen fort,men vi pusser opp på stua så hagen får vente til jeg kan trå på foten igjen

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg