Tanker om det nye året

Reklame | Lady August

Kjære dagbok

 

Jeg synes det er så fantastisk fresht og deilig det med å starte et nytt år.

Det er som å få et hvitt lerret og begynne helt på nytt.

 

2019 har vært et utrolig nydelig år. Jeg bestemte meg for å prøve meg som kunstner på heltid og det har jeg ikke angret på et sekund.

Jeg bare tok sats og hoppet i det.

Oljemaleri, over

Jeg lagde mange bilder i 2019, det skal jeg fortsette med såklart 🙂

 

Kruseduller er tegninger med små ord som skal minne en på de viktige små ting hver eneste dag <3

 

Frokostsettene som jeg bestilte litt på impuls og som kunne lagd skikkelig rabalder i heimen gikk finere enn jeg kunne håpet. Skulle egentlig bare bestille til oss her i familien men så mens jeg satt og snakka med fabrikken i Kina på chat så sov jo gitaristen…

Men de var så fine og Mr. Kina satt i andre enden på chat…

Hvordan er det egentlig mulig å ikke gå bittelitt av mokk når man ser noe så vakkert? Jeg blir glad hver morgen og gleder meg til frokost bare på grunn av vakkersettene <3

La først inn en bestilling på 4 forskjellige men kun en av hvert sett. Overraskelsen kom da Mr. Kina sa at det kostet 200 dollar pr trykk i oppstart og 100 dollar pr gaveeske, noe som ville si sånn ca 1800 dollar før jeg hadde fått lagd et sett og så kom frakta og kostnaden pr. enkelt i porselen og papp.

Jeg er ikke dum så jeg skjønte med en gang at det var lurt å bestille litt mer enn 4 sett (hadde blitt det mest kostbare frokostsettet i Norge, det er jeg nesten bombesikker på)

 

Endte opp med 1248 enheter og så våkna gitaristen!

 

Jeg bare kunne ikke fortelle ham det, det hadde blitt ufred i heimen det skjønner alle og en hver.

En full stor varebil med kopper og tallerkner er ikke det smarteste å få på døra når huset er bomba og kjåke fullstappa,

så jeg sa nix på flere måneder.  Skikkelig vanskelige måneder spør du meg.

Men dere holdt jeg oppdatert såklart siden gitaristen ikke leser bloggen min og tusen million takk for at dere ikke sa noe til ham, det berga freden <3

 

Planen var og dra bort akkurat når lasten kom og igjen så er dere bare fantastiske, jeg fikk mange invitasjoner av dere for et kortere eller lengre opphold alt etter som hvor lenge kjedereaksjon varte. TAKK <3

 

Etter mange måneder begynte små hint og komme og ettersom alle visste hvor mange enheter som kom og at jeg hadde sagt at det kom til å bli en liten verdenskrig om nooooen fikk vite det, kunne ikke gitaristen blir skjitsur for da hadde det garantert kommet på blogg det også (jeg er lur) så hele greia gikk smertefritt 😀 selv om det skal sies at gitaristen ble litt bleik da alle pallene kom..

(bilde av meg rett etter at gitaristen våkna og bestillingen var gjort, trenger ikke ord for å beskrive den følelsen)

At ett-tusen tohundre og førtiåtte enheter kan ta så mye plass, fikk nesten sjokk selv

Jeg skal ærlig innrømme at jeg ble litt svett en stund, hele stua fullstappa og så var vi så heldige å få låne lagringsplass et annet sted også.

Hva nå liksom, 1248 kopper og fat er for mye for selv meg, selv om jeg hater å vaske opp så hadde det kommet til å blitt litt av en oppvask

 

Bekymringene kunne jeg ha vært for uten

 

 

Frokostsettene gikk så fort ut at vi nesten ikke rakk å få pakket unna og fått til posten

og så var det plutselig noen som sa ordet: MOMS

Jeg døde nesten, Moms…det er om mulig verre enn selvangivelsen!

Helt ærlig jeg blir skikkelig uggen i magen og får utslett av ordet selvangivelse, moms er værre!

Vi bråstoppa salget av kopper og fat akkurat i tide for å slippe moms, TAKKOGPRIS :DDD

 

Hadde vi blitt momspliktige hadde det nok vært det siste du så til meg, hadde garantert blitt brød og vann fra et lite avlukke, låst og uten internett sånn at jeg ikke kunne ha funnet på flere sprell noe som nok hadde gitt gitaristen litt roligere dager vil jeg tro.

 

Well, well nå er det snart mulig å få fatt i frokostsett igjen (etter 31 desember)

og bilder. Bare å gå inn i min lille nettbutikk så finner du det der (frokostsettene kommer 1 januar)

http://ladyaugustshop.com

 

Har starta på igjen med oljemaling og det kommer jeg til å drive litt mer med i 2020 😀

 

I 2019 mistet vi trommeslageren vår og hele bandet gikk i dvale. Å starte på nytt uten et så viktig medlem og å spille inn en ny tenkte vi var for mye. Vi prøvde en hel liten haug med trommeslagere men fant ikke den rette, ikke før nå.

Jeg tror han må være en av de aller beste, skikkelig musikalsk geni. Vi er i alle fall i full gang med låtskriving og ny gnist, blir Spennede å se hva 2020 bringer <3

Fine gjenget<3

2020 skal jeg finne mer om om den fantastiske oppdagelsen jeg gjorde i 2019 om at maten vi spiser danner ph i tarmene og riktig ph kverker betennelse og sykdom noe jeg fikk bevist da kroppen min gikk fra å være et vandrende betennelse ute av kontroll til å bli helt Tipptopp. Selv overlegen skjønte nix men jeg måtte love å fortsette 🙂

Den andre oppdagelsen jeg gjorde er at sukker ikke skaper betennelse, den skaper feil ph, men om man fyller på masse som gir god ph, kan jeg fortsette å kose meg med småsnop! 😀 JIPPI

 

Jeg oppdaget Wim Hof og pusteteknikk og kalddusjer som setter immunforsvaret i gang og til nå har jeg kurert 5 migreneanfall, en ørebetennelse og Morbus Crohn med hans teknikker og kosthold.

Er det noen som er frysepinn så er jeg dronningen, jeg hater kulde…eller hatet

Har lært meg å begynne å like det og nå avslutter jeg hvert varme bad med en iskald dusj, tro det eller ei men det er helt sant

Den dårlige nyheten er at alt kommer tilbake med feil kosthold, så her skal det forskes i 2020 😀

2020 kommer til å gå med til å finne mer ut hvilken mat som gir rett ph og hvilken kombinasjoner som fungere og ikke fungerer og jeg føler jeg er på god vei 🙂

Noen som har lyst å prøve er det jo bare å si i fra 🙂 Jeg er nesten sikker på at det er hele nøkkelen til nesten alle sykdommer, men hva vet vel jeg.

Jeg skal i alle fall prøve å dele med deg alle ting jeg finner ut og har du lyst å prøve er det bare å gi meg et vink, det koster null kroner altså helt gratis 🙂

Driver og lager brød med mel og havregryn, økologisk kefir og honning, gjør og vann og litt himalaiasalt som står på kjøkkenbenken og hever en hel dag (eller natt) Tror det gjør kroppen godt men er litt for tidlig å si ennå siden jeg gikk fri for ph-strips Heldigvis kommer det nye snart i posten 🙂

Har en ide om at bakteriekulturen i økologisk tjukkmelk i romtemperatur spiser opp mye av det skadelige som finnes i hvetemel, men tiden får vise 🙂 Brødene smaker himmelrike og paradis i alle fall

Tror jeg setter en deig med en gang 🙂

I 2020 skal jeg fortsette med å meditere ute, for det gjør hodet helt klart og så begynner jeg å tenke mer riktig av en eller annen grunn <3

 

Naturen er en fantastisk sak som man ikke skal ta for gitt <3

Og så skal jeg bli litt mer snill med meg selv og slutte og tenke stygge tanker om meg selv for egentlig er jeg ganske grei.

Aner ikke helt hvorfor de tankene kommer.

 

Dette nye året skal ikke inneholde lovnader om å begrense glede eller mat, bare fylle på med de riktige tingene og å vise mer kjærlighet hver eneste dag <3

Jeg tror 2020 blir et fantastisk bra år i alle fall skal jeg gjøre det beste ut av hver eneste dag, skal du?

 

CU og tusen takk for besøket. <3 <3 <3

Du finner meg på fb her: https://www.facebook.com/ladyaugustsbutikk

 

 

 

 

 

 

4 kommentarer
    1. Ja, det skal være visst at du har hatt et aktivt, kreativt og herlig 2019. Det er jo bare å fortsette. Jeg gleder meg til et nytt år, for det må da bli bedre enn det som har vært for meg. Heldigvis er alt bedre enn det var i våres. Moms ja, det er noe dumme greier, men du får se på det til neste år. Kanskje du kan ha et firma uten moms, sånn Kunstnerisk viksomhet liksom. Men du fikser nok det meste med dine krumspring. Følger deg videre og heier på deg. Du er herlig. Klem fra meg.

      1. Håper det nye året inneholder alt hva du ønsker deg <3 Har en kunstviksomhet men moms er det på kopper og fat om man passerer den grensa. Tusen takk og jeg heier på deg 😀 <3 Stooor god nyttårsklæm 😀

    2. Du har virkelig hatt et spennende og innholdsrikt år. Blir artig å følge deg videre, og det høres litt spennende ut med kostomlegginga også. Jeg sliter jo mye med betennelser for tida. Spørs hvor omfattende den er 😉 Nyt dagene, og godt nytt år! Klem

      1. Tusen takk HeidiElise <3 Ja det med kosten er skikkelig spennende. Det hele bunner ut i at. man har en god ph og det kan man enkelt følge med på med ph-strips og så kan man regulere inn de tingene man liker godt bare endre mengden av de forskjellige tingene. Jeg vet at det finnes ph-dråper som visstnok skal være enkle å bruke, men de har jeg ennå ikke prøvd. Sitronvann er supert og broccoli. Holder på å teste ut dette nye brødet ettersom brød ikke er særlig digg for verdiene, kanskje dette brødet fungerer (håper ph-stripsene mine ligger i postkassa nå snart for da får jeg prøvd det også. Bare spør om du lurer på noe <3 Stoooor god klæm og godt nyttår 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg