Superenkel strikkakjole

Hei på dere, her er det blitt kaldt. Faktisk iskaldt men jeg er ikke lei meg for det for allerede har vi hatt mer varme enn en god nordnorsk sommer og da klager man ikke når hele sommeren ligger rett foran snuta 🙂

 

Har strikket meg en deilig myk og varm kjole, uten oppskrift, fant på den selv og da gjelder det at det ikke er komplisert

Alt strikket på rundpinne og bare rette masker (foruten nederste delen på armene) :

Jeg har bare forelsket meg i denne kjolen

Lagde en liten arbeidtegning nå sånn at du kan se hva jeg har gjort:

For- og bakstykket er ca like stort bare strikket motsatt vei på pinnene sånn at stripene går nedover fremme og horisontalt bak

(for at bakenden skal se litt smalere ut enn den egentlig er)

Selve kroppen på kjolen er bare to rette firkanter, enklere blir det ikke

Siden jeg bommet litt på lengden på ermene, strikket jeg bare en bit til i rosa, 2 rette og 2 vrange og sydde på.

Fantasistrikk er kanskje det morsomste jeg vet for da er det ingen feil måte å gjøre ting på, bare riktige:

Synes du kjolen ble superfantastisk? (si: Jaaaa)

Har du lyst å strikke deg et fantasiplagg?

 

Holder faktisk på med en genser også, den har ligget en stund og ventet på meg nå. Perfekt å begynne

med når det er så kaldt og ufyselig ute, for inne er det varmt og godt med fyr i peisovnen og varm kaffe med en melkeskvett

 

Håper dagen din blir superfin og tusen takk for besøket <3

7 kommentarer
    1. Kjolen ble skikkelig kul, og tøft med forskjellig bak og fremme 🙂
      Du kledde den helt perfekt 🙂
      Det har hendt at jeg har begynt å strikke uten mål og mening, og så har det blitt til en genser eller topp etterhvert. Veldig kjekt 😀 Men nå for tiden har jeg 3 prosjekter på gang, som strikkes etter mønster 🙂
      Superfin dag til deg også ♥ Klem

    2. Sååååå fiiiiin! Jepp, jeg har strikket fantasigenser og annet, men aldri kjolegenser som du har. Flotte farger og fasong. Jeg strikker på en tynn ullgenser og det er superkjedelig, for det tar så lang tid. Men da har jeg jo et håndarbeide en stund. Klem til deg 🙂

    3. Fin kjole – helt deg på alle måter. Det var 15 minutters snøstorm her før i dag. Er litt kaldt enda men kortbuksa fant jeg frem i går. Ha en fin kveld.

    4. Den blei lekker rett og slett!

      Ikke sant, fantasistrikk er så morsomt 🙂 Jeg ender opp med noen slike strikk av og til jeg også 🙂

      Ønsker deg en fin fin dag videre!
      klem

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg