Spar tusenlapper med gjenbruk

Hallo

Plantekassen er ferdig 😀

65×65 cm, litt bredere en en komfyr

Vi hadde jo noe restmateriale liggende og greit å få den brukt og i tillegg lage noe fint

I bunnen la jeg stein før jeg la på vortepapp på sidene

Over steine la jeg vortepapp som jeg har boret masse hull i, dette for at jorden ikke skal “renne” ut men

holde seg på plass

Vortepappen var også noe restmateriale som var til overs og greit å få brukt

Nå er det eneste som gjenstår å bestemme hva som skal vokse i kassen

Siden det er ned mot null om nettene er jeg ennå litt forsiktig med utplanting.

Noen forslag til hva som kan plantes i kassen?

 

Bruker du restmaterpaler og sparer tusenlapper?

Det gjør jeg 🙂

 

CU og takk for besøket og velkommen igjen <3

6 kommentarer
      1. Bare hyggelig 🙂 Alt som har med hage eller veranda å gjøre er liksom grisedyrt og mange ganger kan man lage det selv 🙂 Å plante blomster er pur glede 😀 Har bestilt noen blomsterfrø men mest grønnsaker 🙂 Tusen takk <3 God søndag til både deg og kattene <3 klemme 🙂

      1. Har du planta poteter og gulrøtter ennå? Jeg heiv ut noen for en uke siden men måtte ut å dekke dem til nå for det er meldt sånn -1 om nettene fremover. Har planta noen gulrøtter i et opphøyd bedd med fiberduk over men resultatet i fjor ble heller dårlig. Noen gode tips?

    1. Veldig smarte dere og sparer masse penger. Hva med tomater i den kassa? Det er både godt, sundt og kan brukes til my rart. Mange burde tenke i de baner og det er jo mye som kan brukes som kastes. I mitt kjøleskap ligger det alltid både tomater og minst en agurk. Ha en fin kveld.

    2. skikkelig fin kasse ,smart å bruke avkapp til en slik vakker kasse ,jeg har ikke prøvd meg på slik snekkeri ,men kunne virkelig tenkt meg noe slikt fremfor alle blomsterpottene jeg har,dei fleste er små og da tørker jorden fort opp ,så dette blir bra ,jeg ville plantet urter og tagetes i den kassen ,hva med gressløk,lavendel ,timian og tagetes :=)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg