Små koselige ting

Kjære dagbok

Tenkte jeg skulle være lur å bestille varer ettersom det er helt tomt for endel ting her hjemme.

Akkurat det er det mange andre som også har tenkt for det var ikke levering før langt ute i neste uke.

Eneste fordelen er at det var null kroner i levering ettersom det var flere i området her som har bestilt.

 

Andre gang nå jeg prøver å bestille hvetemel men det er ikke så mye som et hvetekorn igjen.

Lurar på om det er tomt i hele Norge for hvetemel.

Fikk lagd brød og blandet i masse grovt mel nå i dag og det ser godt ut:

Nesten sånn at jeg gleder meg til kveldsmaten 🙂

I dag har vi vært ute på baksiden av huset og snekra i nydelig solskinn og behagelig temeperatut for en nordlending.

 

Ga opp hele saginga og mota meg opp til å bruke kappsaga, den elektiske.

 

Gitaristen: pass på fingrene for saga kan slå tilbake

Meg: det er så koselig å gjøre noe sammen

 

Og da kom han ut og hjalp oss å få sagd 🙂 Etter det beisa Englebassen og jeg kassen, fin hva:

Jordrottesikker kasse:

Og så kom jeg på den geniale planen å ha hønsenetting over kassen når jeg har planta, da blir den elg-innbrudds-sikker også og vi kan vanne alt som vokser inni der uten å ta av nettingen 😀

 

Eneste problemet nå er jord, plantejord…

utedoen er eneste stedet med kanskje bra jord under men jeg nekter spise grønnsaker som vokser opp av 20 år gammel bæsj. En plass går grensen liksom.

 

Det blir Plantasjen med håndsprit, munnbind, hansker og briller, det må jo gå bra.

 

(meg som tenker at det må jo gå bra)

Det er så deilig med vår og så synger småfuglene i alle trærne nesten.

Tok kaffekoppen med meg ut i pausen:

Utsikt fra kaffekoppen:

En fin lang dag ute har det vært.

 

Til middag ble det greske kjøttkaker med klyftpotatis fra Sverige og gresk dressing:

DIGG

Nå skal jeg prøve å finne på noe koselig å gjøre

  1. lage en sang
  2. finne en film
  3. male
  4. bake sjokoladekake

En av delene blir det nok.

Alle her går og spør hvilken dag det er. Når alle de ukentlige rutinene fordufta blander vi dager, gjør du?

 

 

Har du gjort noe koselig i dag?

 

Riktig så god helg og tusen takk for besøket <3

 

9 kommentarer
    1. Hei søs. Koselig å se deg <3 Jeg har jo liksom litt jobb her hjemme jeg…Men jammen er den rar om dagen også.. Men mye fint, og jeg lærer mye nytt 🙂 God klem til deg og engelen <3

      1. Hei på deg søs <3 Går det bra hos dere? Ja det er skremmende og rart og da gjelder det å holde seg hjemme og ikke bli syk sånn at helsevesenet klarer å ta unna noe i alle fall. Viktig å finne på litt koselige ting selv om, faktisk tror jeg det er yberviktig. Å lære nye ting kan være skikkelig GØY, kommer an på hva bare 🙂 Tenkte jeg skulle ringe deg i dag og så tenkte jeg det i går og dagen før den dagen og dagen før det. Pass godt på deg sel og største klæmmen (skal spare opp en haug sånn at når vi sees neste gang kan vi ta igjen all den klæmminga <3 <3 <3

    2. den kassen ble fin,håper jordrottene ikke kommer seg inn i denne,lurt å ha noe over toppen også,for jeg skjønner jo att dere har andre i skogen som liker grønne vekster :=)jeg har no gått en tur ,strikker litt og av alle ting så lagde jeg pannekaker til middag og det er sånn som skjer kanskje 1 gang i året :=) og dei ble veldig gode,lagde ekstra røre så vi kan ha noen i morgen også

      1. Tusen takk 🙂 jordrottene har ikke sjans å komme seg inn, den er helt tett i bunnen med hønsenetting og så lager jeg et lag med netting over den 🙂 Elg og rådyr er jo spesielt glad i alt jeg planter, de pleier å spise alt jeg har i hagen. Ååå så koselig, strikking og tur og best av alt pannekaker 😀 NAM Lurt å lage ekstra røre. Vi holder på å lage sjokoladekake for englebassen hadde lest bloggen min og da kom hun i turbofart 😀 Kooos deg med helgen <3

      1. Her er det renska, nix mel og veldig dårlig med dopapir, tomt for bacon også. Fikk 53 erstaningsvarer på bestillinga vår sist og masse som mangla. Well blir bare litt annet kosthold av det her en tid fremover ser det ut for 🙂

    3. vasket huset i dag, ryddet masse og ordner og tatt en deilig dusj, nydelig vær ute,men naboen lager så mye rot i hage at eg blir sur bare av å gå ut der 🙁

    4. Det var en fin kasse og smart med hønsenetting. Mye i det der. Har det jeg trenger her og hamstrer ikke og man klarer seg bra på salat brød og vann 2 dager. Men vitaminer av mange slag er viktig. Var på kiwi nylig og hadde pant for 55 kr men klarte og miste pantelappen før jeg kom til kasse. Dumt men det skjer ikke neste gang. Ha en fin dag.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg