Så kom den første opp, endelig :D Hagedag

For en fin liten dag <3

Har begynt å potte om tomater. De skal i den siste potta før de skal ut i hagen, så nå skal de bare stå å godgjøre seg en måneds tid

Har en diger murerbøtte jeg har fylt med jord, da går ompotting så mye lettere

De nederste bladene klipper jeg av og så planter jeg dem dypt sånn at de kan få mye mer røtter langs stilken og bli til robuste planter

Bladene jeg klippet av lager jeg nye tomatplanter av, det er bare å stappe dem i jord og gi litt vann

Her er et blad jeg tok for noen uker siden:

Det har dannet nye røtter og kommer ut av bunnen:

Agurkplanten som jeg plantet for å ha som en agurkgardin har virkelig begynt å vokse nå:

og har begynt å blomstre så nå kan det bare begynne å komme agurker 🙂

Alle chili og paprikaplantene mine blomstrer også og den jeg grov opp av jorden i høst og tok inn har allerede spisspaprikaer:

Til og med tomatplantene har begynt å blomstre, altså de som blir 2 meter høye:

Har et lite bedd som jeg plantet frø av kruspersille, spinat og reddiker

Det er gøy nå at man kan begynne å plante igjen ute

Det er noe eget med denne tiden når planter begynner å våkne. Noe av det koseligste jeg visste når jeg var liten var når foreldrene mine startet med prosjekter i hagen, muring, støping, planting av trær og blomster og jeg hadde alltid nye joggesko på den tiden og farten min var full gass 😀

 

Mens jeg satt i et av de største leddene mine i dag oppdaget jeg noe som jeg har holdt på å dyrke i 3 år nå, asparges 😀

Det var nesten som det kom en tåre, så vakker og endelig kom den først opp:

Hadde planer om å rense denne ringen, men så oppdaget jeg at blomstene som var oppi er flerårige

 

Masse røtter og noen spirer under jorda så jeg ryddet det bare og så har jeg noen jordbærplanter i det også

Det er frost på nettene ennå for hageslangen er fryst hver morgen, men det er nok ikke lenge før det ikke er noe problem

I morgen skal jeg se om jeg får tak i noen flere skobrett, de er så bra å ha plantepottene på. Snart skal jeg begynne å plante squash og bønner og da behøver jeg dem 🙂

 

Har du hatt en fin dag ?

 

CU <3

 

 

 

4 kommentarer
    1. Å så stas å se! Mine tomatplanter kommer seg veldig nå – og det hjelper på paprikaplantene også! Men – ikke så store som dine akkurat! Lengter etter å slippe kuldegrader om natta nå…. gleder meg til varme og mai og kunne plante alt ut……! God klem <3

      1. Så kos å høre, takk <3 Herlig, det gir så masse glede når et lite frø vokser seg til <3 Skal bli deilig med litt varmegrader om natta også, jaaa jeg også gleder meg til å plante ut. Goood klæm <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg