Perspektiv

Kjære dagbok

Våkna sånn litt før sju av at hele verden snurra rundt og at jeg var skikkelig kvalm,

så jeg jumpa ut av senga og krasjlanda nesten.

 

Fyttiskjiten, ikke mulig å stå på pailabbene, jeg seila rundt og verden seila en annen retning.

Huska med en gang hvorfor jeg aldri er ute på sjøen, makan til sjøsyke og kvalme og svimmelhet skal men lete lenge etter!

Klarte ikke fokusere blikket engang.

 

Heldigvis visste jeg med en gang hva det var siden jeg har hatt det før, krystallsyken.

Varte et helt år sist gang så det var ikke akkurat beste måten å våkne…

 

Og så oppdaget jeg at det var sykehusdag på toppen av alt.

 

Snakk om perspektiver. I går var jeg skikkelig deppa for at jeg hadde spist en hel boks kjeks,

i dag fylte jeg en pose med kaker og digg og dro til sykehuset, svimete som en sjøsyk fjellgeit på åpent hav.

Når dagen starter så dårlig så blir den værre, sånn er det bare.

I blodlabben traff de heller ikke, føltes som en nålepute, en lekk nålepute før jeg ble ferdig der

og så bar det opp på avdelinga

 

Jeg hater å vente på å bli stukket mer, burde være forkjørsrett på de som skal stikkes i sånn at vi ikke behøver å grue så mye, grudde gammelerik siden de ikke traff i blodlabben og siden veneflon er værre, kunne det nesten ikke gå bra.

Sykepleieren traff på første forsøk med veneflon eller uvenneflon, kjente at dagen begynte å snu når man tenker på humøret. (heldigvis skulle det ikke så mye til)

Klarte ikke bevege hodet noe særlig ettersom hele verden snurrer skjitfort rundt, burde nesten vært frisk for å dra på sykehus, bare nevner det..

På vei hjem var jeg trøtt som en dupp. Burde gitt sånn medisin til alle som har problemer med å sove, hadde blitt slutt på de problemene da kan jeg love.

Glemte å si at jeg ville sånn skikkelig tisse da jeg skulle på blodlabben, men alle doene var opptatte så jeg bestemte meg for å tisse etter blodlabben…uheldigvis var alle opptatte etter også så jeg bestemte meg for å tisse etter påfyll av medisiner, men da var også alle opptatte (mulig det er et magevirus som går, who knows)

I alle fall jeg ba gitaristen om å stoppe på en bensinstasjon siden jeg ville så tisse at jeg nesten var blitt gul i øynene.

(meg som er trøtt og vil tisse)

Gitaristen snakka i telefonene hele veien så han kjørte forbi 5 bensinstasjoner!

Nytta ikke å vifte med begge armene engang, menn altså, de klarer ikke alltid å konsentrere seg om 2 ting samtidig.

6. doen fikk jeg, hadde det vært kø så hadde jeg tissa i bøtta ved siden av bensinpumpene og det sier litt.

 

Well, da jeg kom hjem sovna jeg såklart mens verden snurra skjitfort rundt og nå er jeg våken. Skal spise noe digg og så øve sangteknikk og det er planen for i dag. Har i alle fall tenkt å gjøre noe som jeg sitter ganske stille sånn at verden er litt mer i vater enn om jeg beveger meg.

 

Noen som har hatt/ har krystallsyka?

Cu og takk for besøket, håper i morgen bli en bedre dag enn i dag. Skal i alle fall ikke klage mer over en boks kjeks

10 kommentarer
    1. Aldri hatt krystallsyken. Jeg har hatt noen bra dager nå, selv om veeeeeldig slitsomme. Gleder meg til helg nå 🙂 I morgen er du fin igjen <3

      1. Det skal du være glad for. Spydde nesten 15 ganger i går, alt går trill rundt. Eneste som funker er å sitte helt i ro. Så godt å høre at du har fine dager søs, ingenting er bedre enn det 😀 <3 Har tenkt å ta noen fine dager nå snart, skal bare bli kvitt denne krystallsyka i en fei. Gooood helg <3 Nix ikke bra ennå

    2. Min bror hadde det en gang men han ble ikke sykemeldt. Bra at dagen gikk om slitsomt. Kjipt at alle doene var opptatt man kan trenge de av og til. Her et litt kaos nå men håper det blir bedre til uka.. Forberedelser på mangt nytt er tingen. Ha en fin dag.

    3. uff,dette hørtes ikke ut som en koslig dag.Jeg hadde en lett variant av krystallsyka i fjor,gikk til fysioterapaut og hun kurerte det på få minutter :=) det er noen øvelser som kan gjøres ,så en får satt krystallene på plass igjen,du kan google det,noen greier å gjøre øvelsane selv hjemme

      1. Skikkelig uggen syke det her. Så bra at du fikk kurert den 🙂 Jeg var hos ørenesehals og de tok masse øvelser men det hjalp nix så jeg dro flere ganger men neida, funker ikke på meg. De krystallene inni øret er helt på bærtur. Har vært igjennom nesten alle øvelsene som er på YouTube, håper noen av dem begynner å funke snart Goood helg <3

      1. Hei 😀 Tusen takk <3 Fortsett svimete som en fjellgeit på åpent hav så jeg gjør kun ting som jeg kan sitte helt stille for det meste siden jeg ikke liker at hele verden seiler rundt. Riktig god helg fine du og stor god klæm <3

    4. Æ har ikke krystallsyke, men har diabetes 2 og utredes for epilepsi..men får den samme følelsen av svimmelhet og spes ikke klare å feste blikket 😨 Tenke det e så rart at mange forskjellige diagnoser , kan ha mye av de samme symptomene 🤔🤔 Masse god bedring til dæ Hege ❤💕💕🌺

      1. Hei Lena <3 Oi hvor du plages :/ Foresten har du sjekka ut Dr. Mosley og 5:2 dietten? Han har funnet ut at man faster litt og trener 3 minutter i uka og så ble han frisk av sin diabetes type 2 og mange andre har blitt helt friske. Tenkte jeg kanskje skulle prøve den dietten hans og timinga er jo midt i blinken, 3x 20 sekunder løping tre ganger i uka. Perfekt for sånne som meg som ikke liker å bevege meg mer enn jeg må. Ja du det er rart. Fikk sjekka alle blodprøver nå dobbelt og alt ser Tipptopp ut her. Tusen takk og masse god bedring til dæ også <3 <3 <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg