Pakke i posten+ updates

I dag da jeg våknet skinte sola akkurat som den ville fortelle at i dag blir det en bra dag <3

Og det ble det!

Først kom varene vi hadde bestilt fra Meny og i den bestillinga hadde jeg to muffins med sitronkrem

Tror det er de beste muffinsene jeg vet:

Man trenger ikke være et geni for å kalkulere hva det ble til frokost:

(grunnen til at ansiktet er større på ene siden er fordi halve muffinsen er inni det kinnet)

 

Men over til i går.

 

Siden Bitcoinprisen begynte å gå rett til månen, tegna jeg en bitcoin på vei rett opp og posta på en kryptogruppe på fb

Her er tegninga:

Krypto er GØY når den går rett opp og blir verdt mye mer enn man kjøpte den for 😀

Etter det så bestemte jeg meg for å male litt hus:

og det var jammen meg på tide.

Siden jeg har litt høydeskrekk, teipa jeg en malekost på en lang stang og så skravlet jeg med pappa i telefonen hele dagen.

Beste jeg vet er å skravle litt med folk jeg er ekstra glad i <3

Han malte malerier og jeg malte hus og hadde en dullion pauser.

Fikk malt en firkant av huset og det var jammen meg nok for i dag verker hele armen.

Det blir ganske bomba når jeg holder på men det er kos å ha en liten ting å gjøre hver dag som kjennes nyttig

Men nok om det

I dag kom pakken jeg har venta sånn på, endelig:

Noen frø, to blåbærplanter (en med røde blåbær) en en kiwibusk

Kiwibusken er lite hardfør så den får bo inne litt til og så flytte ut i drivhuset. Men jeg leste nå at det finnes kiwibusker som er hardføre og

som man med stort hell kan plante ute i Norge 😀

Det blir neste på lista å finne fatt i, helt klart

 

Bestemte meg for å plante blåbærene i plantekassene (de med kasser over er druene siden det er litt kaldt på natta ennå)

 

Håper vi får fatt i armeringsjern-nett til å lage buegangen med denne uka 🙂

Nå har blåbærene også fått kasser over seg siden det nok blir noen netter til med nattetemperaturer ned til rundt null.

Det er så GØY å plante og se at det gror og snart kan vi plukke salat fra hagen.

 

Når vi snakker salat, spiste jeg den diggeste middagen i dag.

Englebassen lagde kyllingfilet og bacon-salat med syltet rødløk og så fant vi en fantastisk god oppskrift

på ciliaioili hos Kjersti, fyttiskjiten den ble knallgod!

Vi kverka halve flaska på en gang og det sier litt! Tusen takk Kjersti for tidenes oppskrift <3

 

Vil du prøve så finner du oppskriften her:

Hjemmelaget aioli / chiliaioli

Det er en innertier, bare nevner det.

 

Well folkens nå skal jeg planlegge morgendagen

Har du en liten for morgendagen?

 

Cu og takk for besøket <3

 

 

8 kommentarer
    1. spennende ,jeg er veldig spent på kiwiwn om du får noe på den :=) og jeg håper virkelig plantene dine greier seg ,her er det minusgrader om natten ,kvitlima på plattingen så her venter jeg litt til ,og i mitt trivhus er det kaos,har tatt ut hellene og i dag begynte jeg å spa ut jord,en full traktorskuff ,skal nok spa ut en i morgen også ,skaljeg ha noe i drivhuset senere blir dett i potter :=)

      1. Ja jeg også men leste at det finnes hardføre varianter som kan stå ute hele vinteren, tror de klarer ned i 30 minus 🙂 Her er det også minus noen grader eller null, men jeg legger bare over plastkasser og det går fint 🙂 Potter i drivhuset er nok lettere å holde enn jord rett i. Jeg ville egentlig ha jord rett under drivhuset helt til jeg kom til å tenke på de jordrottene og da ombestemte jeg meg kvikt 🙂 Kos deg med dagen 🙂 <3

    2. Sov i hele går kveld så derfor oppe nå. Dere er flinke med planter, maling og alt. Så nå kan sommervarmen komme. Snart er det helg igjen og jeg skal kanskje en tur til Kongsberg lørdag. Tror vy(NSB) har plenty tog den veien. Fikk igjen noen kroner på skatten som er en deilig tanke. Heier på deg med kiwibusker og friske grønnsaker. Sov godt.

      1. Godt med en lang lur 🙂 Kroppen trenger det. Ser ut som det blir litt kaldt en uke til men etter det må jo shortsen frem skulle en tro 🙂 God tur og kos deg Helge. Deilig når man får igjen, ingenting er bedre enn det 😀 Tusen takk 😀

      1. 🙂 Aiolien din ble vår nye favoritt her i huset, er så glad vi prøvde å lage den 😀 Bare hyggelig, selv takk <3 Nok med noen kvadratmeter maling på meg, kjenner det i hele kroppen liksom hahaha men planting det er kos 😀 Ha en super dag <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg