Pakke i posten, så spennende!

Hei på dere

Vi holder på å snø inne. Det er så mye snø til her å være selv om de fleste nordlendinger ikke ville skjønt problemet.

Måtte ut å måke drivhuset i dag. De neste dagene er det sludd og mildvær, regn og frost.

 

Gitaristen hadde akkurat forma kroppen sin etter sofaen og var klar for Netflix da det kom inn melding at jeg har fått pakke. Vi kjørte og henta den

Det er så spennende og jeg venter flere frø også. Vil tro jeg har en av alt snart hahaha

Det begynner å bli på tide å plante om noen av plantene jeg har men drivhuset er fryst så jeg kommer ikke inn, litt krise. Håper våren kommer fort for det behøver den nå. Skal ta ut potter og jord og ha i kjelleren neste år.

Det er jo greit man lærer noe hvert år 🙂

I dag bestilte jeg noen planter, eller forhåndsbestilte. 2 kivibusker som gir lodne kivier slike man kjøper på butikken. og så bestilte jeg en tranebærplante og en rød stikkelsbærbusk og så bestilte jeg en annen type hvite jordbær for de jeg har plantet nekter å spire. Har fått opp en spire og den må man ha lupe for å se.

Stevia skal plantes i april, men jeg tror jeg planter en nå. Vent litt.

Sånn planta 5 frø av stevia 🙂 Lurer på om smoothie med stevia og hornagurk er godt?

I frølageret har jeg 116 poser med forskjellige frø

Det er en stor trekasse. Puttet oppi den noen slike poser som absorberer fukt og så står den på et kaldt rom siden frø ikke liker så godt varme.

Jordbærene jeg har bestilt frø av er Yellow Wonder. De lager ikke utstikkere og pleier å få være i fred for skadedyr sies det. De skal ha en deilig ananas/vaniljesmak og er hvite

Det neste som står på agendaen hage er å beskjære frukttrær men det blir først når det går an å komme til dem uten å vasse til hoftene i snø og det er jo litt fint for da kan jeg lære meg mer om beskjæring mens snøen tiner 🙂 Og så holder jeg på å planlegge hvor jeg skal plante de forskjellige tingene i hagen.

Det er en fin tid vi snart er på vei inn i  <3

 

CU og takk for besøket

 

 

 

6 kommentarer
    1. Er det greit om jeg flytter ned til deg i sommer? Virker som det blir mye digg å spise på, og jeg trenger jo litt mat som du vet. Jeg får jo kaker til jula av Kjersti. Nå tenkte jeg at jeg kunne bo hos deg i sommermånedene og få litt vaniljejordbær og ananasagurker til frokost hver dag hos deg. Jeg kan godt bo i drivhuset. Og vanne litt om det trengs 😀

    2. oi du må snart utvide tomta ,du skulle hatt en hel gård du så du kunne plante på alle jordene :=) eg kunne komt og handla med deg ,jeg har et ønske for året og det er honningbær,Beate Mortensen som skrev om det ,den er hardfør sone 8 vekstvillig og gir god avlink ,det er en busk som kan plantes som hekk ,bærene er en kryssning av blåbær og bringebær ,skal se på plantasjen ,for dette er ikke frø men en plante ,såg på nett att den er i salg fra februar

      1. Ja tenk det hadde vært noe! 😀 Honningvær har jeg hørt om. Har ikke plantet dem siden jeg oppdaget at jeg ikke tåler blåbær. Spennende når man oppdager nye ting 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg