Ohboy for en dag

Hei på dere

Rekk opp hånden alle som har vært og stemt. (håper det er mange av dere)

Jeg har såklart også stemt, litt usikkert hva det ble for det var så mange lapper der.

Hadde egentlig ingen planer i dag foruten å ligge i sofaen. Hadde glemt alt om valg og sånn, men det hadde ikke englebassene

ene sendte bilde fra valglokalet og den andre dro meg ut av sofaen og til valggreiene endatil jeg blånekta hele veien.

 

I bilen innså jeg at slaget var tapt så jeg

begynte å bryne nøtta på vei til valglokalet hva jeg skulle stemme. Ikke var det lov å sniktitte på hva riktig svar var heller sånn som på ungdomsskolene i mattetimen. Holdt nesten på å gå inn i samme dusjforhenget som englebassen for å få litt hjelp, men det var jo ikke lov heller…Fyttiskjiten og for å gjøre ting enkelt var det 3 valg, fylkesvalg, ett til sånt valg og så kirkevalg. Tok de to første.

Satset på noen som så passelig snille ut, det pleier å være lurt.

Englebassen lurte på hvem som stilte til valg på kirkevalget. Tenk å lure på det?! Måtte se to ganger på henne om hun tulla eller ikke..

Trodde alle visste det…, Jesus og den hellige ånd såklart, kan jo hende jomfru Maria også var en av kandidatene men jeg var for sliten i nøtta etter de to andre valgene til å ta stilling til hvem som er best egnet til å styre kirka akkurat nå. Ikke alle ting man bør stikke nesa borti heller uten å undersøke ting litt mer dypt. Ingenting inni bollen i dag tydet på at hjernecella var klar for fordypning i kristendom, sorry kirka men sånn er det bare i dag.

 

Etter det dro vi hjem og etter det dro vi og handlet, bestemte meg for å gjøre kort prosess, superkjapp handling, gjelder å komme fort tilbake i sofaen med noe kald lesende drikke og pledd over magen + to puter bak ryggen og hodet

Bestemte meg for å kjøpe en sunn juice ettersom de siste dagene har blitt litt i overkant med fastfood og så avsluttet vi med ridetime og fastfood såklart. Kyllingpops med bearnaise og chips, digg. Det er ikke bare bare å endre dårlige vaner i en fei, noen ganger må man ta det litt mer gradvis.

Må bedre kostholdet litt kjapt, tenker vi setter opp noen handlelister og planlegger middager, sunne middager. Ja det kom fra min munn, tro det eller ei. Tror jeg vil sette opp dessert til alle dager, siden det er viktig å kose seg også 🙂

 

Har tegnet bittelitt også:

Det ble et langt bilde siden jeg ikke har så mange lange. Lykke til med å finne ramme til det der sier jeg bare. Tror det skal hete”aftenstund” Sånn på kvelden på ei lita øy hvor folk holder på å gjøre seg klar for natta med kveldsskiva med leverpostei og en kopp varm kakao Oi, gjett en gang hvem som fikk lyst på kakao eller 😀 MEG

Nå er det skikkelig høstvær her noen dager med masse regn og stuff og da gjelder det å finne på fine ting inne siden det ikke er så fint ute. I slutten av uka er det bedre vær og da skal vi steike vafler ute med syltetøy og digg, gleder meg alt 🙂

Likte du det lange bildet “aftenstund”? (si: ja)

Hva liker du å gjøre på høsten inne?

Nå skal jeg sove foresten, skifta på senga i dag og greier og det er så deilig å hoppe i seng på et kaldt soverom med nyvaska sengetøy 😀

 

Nattinatt sove godt <3

10 kommentarer
    1. Herlig innlegg! 😀
      Og ja, jeg stemmer alltid minus et år siden jeg ble gammel nok. Da fikk jeg bare ikke gjort det av div årsaker.
      Vil gjerne være med å ha noe å si om det som skjer 😁😉
      Flott bilde! Jeg liker å gå litt i hi på høstkveldene, tenne lys, strikke, se på TV, gjøre ikke no 😉🙂❤

      1. Greit å være med på å bestemme litt 🙂 Jammen har du stemt mye. Jeg pleier å bli dratt med hvert år så jeg stemmer også. Tusen takk <3 jaaa strikke er gøy, det får jeg også så lyet til nå. Høstkveldene kan være fine de om man bare fyller de med de rette tingene <3 <3

    2. Kirkevalget fikk jeg et brev om. Men der kan man jo ikke forhåndstemme så jeg glemte kirkevalget. Håper Han der oppe tilgir meg og at min menighet går som det suser uten min stemme. Var megatrøtt i går ettermiddag av den grunn av at jeg våkna kl 0330 mandag morgen og ikke fikk sove mer. Så jeg sovna kl 1815 i går kveld også ikke på TV i hele går kveld. Men har blitt full oppdatert på valget i dag tidlig. Og som alltid før er det noen som er glade mens andre er deppa etter valget. Kjøpte ei flaske tran for første gang på 25 år tror jeg. Så nå blir jeg full av omega 3 og ellers skal jeg snart til tannlegen. Så nå blir det sunne vaner fremover. Ha en fin dag.

      1. Ja det stemmer det 🙂 Vi så bare et skilt om det kirkevalget. Tran…huttetu, vi bruker slike omega3 tabletter for de smaker ikke tran. Lykke til hos tannlegen 🙂 Jeg har begynt å høytrykkspyler tennene så fra nå av blir det null hull 🙂 Sunne vaner her også, i alle fall litt sunnere 🙂 Ha en god dag 🙂

    3. Kjempefint bilde! Og ja, jeg stemte. Jeg forhåndsstemte på torsdag fordi vi skulle ut med jobben i går og da visste jeg ikke hvor seint det ville bli før jeg kom hjem igjen. Kirkevalget stemte jeg ikke på for da måtte jeg gått til kirken og det gadd jeg ikke. Her skinner solen i dag, men det er litt høst i luften 🙂

      1. Tusen takk Grete <3 Så bra du fikk stemt 🙂 Her fikk vi stemme på kirkevalget i lokalet ved siden av men vi gadd heller ikke.Her har det regna i dag men håper på sol om en dag eller to 🙂 Goood kveld <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg