Og så kom dommen

Kjære dagbok

 

I dag er dagen. Jeg føler meg som en gazelle, riktignok med litt baktyngde og noget dårligere fart

men i dag dro jeg til sykehuset.

Går det an å bli frisk av de små endringene jeg har gjort?

Første uka tenkte jeg, nix dette er svada, men det virket og det hadde jeg ingen forklaring på.

Eneste forklaringen jeg hadde var at det var en placeboeffekt som mest sannsynlig kom til å gå over

og at jeg kom til å kjenne meg like syk.

 

Jeg var spent som en hakkespett på om de nye tingene som har fått meg til å føle

meg så bra kom til å vises på blodprøvene

(for de pleier jo ikke å være helt topp om jeg skal være ærlig)

For to måneder siden (før jeg starta) var det forhøyet betennelse i hele denne kroppen og jeg følte meg som en oppvridd klut med magesmerter, vonde ledd og trøtt som en dupp.

Ble såklart lekk som en sil på sykehuset, måtte ta 2 veneflonen før det funka og så en blodprøve (au!)

Det er helt unaturlig å drive å lage hull i kroppen for å tappe ut ting eller fylle inn ting spør du meg!

Heldigvis har sykehuset jeg er på de aller beste sykepleierne her nede, det er jeg nesten sikker på <3

 

Men nok om det, kunne skrevet ei avhandling om akkurat det med unaturlig å tappe ting ut og inn av kroppen.

 

Gjett hva prøvene mine viste..

 

I dag viste prøvene at jeg har INGEN infeksjon, faktisk var alle prøvene helt fine, alt liksom! Hva er sjansen for det?

Det kan ikke være mulig!   ..eller det kan jo være en tilfeldighet?

Jeg vet det ikke er en tilfeldighet for jeg føler meg skikkelig bra 😀

 

Du lurer kanskje på hva jeg driver med?

Well her er det jeg gjør:

 

og så tar jeg kald og varmdusj eller snøbad og varmdusj:

 

og så tar jeg probiotika, omega3 og vitaminer

og foruten det drikker jeg masse juice og sitronvann og er litt flinkere å spise grønnsaker

 

Man kan ha i gurkemeie og ingefær i mat for å hemme betennelse i kroppen også

Jeg klarer jo såklart ikke å stoppe å spise småsnop men blodprøvene mine var helt fine selv om jeg spiser endel sånt.

Avslutta kvelden i går med marsipankake og masse Big Ben og Pepsi Max, digg 🙂

 

Jeg tror det er en sammenheng mellom ph-verdiene i kroppen og magebakteriene som er løsningen.

Riktig ph gjør at de dårlige bakteriene ikke synes det er noe særlig å oppholde seg der.

I alle fall så påvirkes magebakteriene av stress, mat, giftstoffer i mat og luft og vann, så å gå over til renere produkter som kjøtt som ikke er avla opp på antibiotika og for som ikke er bra og økologisk mat tror jeg er yberbra. Heller betale litt mer for rene produkter og å stresse ned og meditere og puste 🙂

 

Frukt og grønne ting er superbra så jeg spiser mer av det enn før  Og når jeg spiser noe som ikke er så bra som fastfood eller slike ting må jeg drikke masse sitronvann for å utligne forskjellen siden dårlig mat gir ph’en dårlig.

 

Jeg vet ikke hva du skal nå men jeg skal i alle fall feire med et digert stykke marsipankake 😀

 

Tror du det er en tilfeldighet at jeg har følt meg så bra siden jeg begynte for over en måned siden?

Her er et intervju med Wim om du synes dette er litt spennende:

 

 

Nå roper kaka på meg, så jeg må løpe

CU og takk for besøket <3

 

oi foresten å trene kort og kraftig skal visstnok være det aller beste (om man ikke har sykdommer som tilsier noe annet)

noe som passer meg perfekt. Det er jo nesten som en gavepakke til slike som meg som liksom er allergisk mot å bevege på kadaveret 😀

Løpetur 2-3 ganger i uka 20 sekunder 3 runder. (må innrømme at det har ikke akkurat blitt 2-3 runder i uka med ett minutts trening men det er aldri for seint å begynne)

 

Det er litt rart men trening gir sikkelig dårlig ph-verdier først noe som kanskje forklarer at mange blir sykere om de trener men på lengre sikt gir trening deg en god ph, merkelig

 

Dårlig humør påvirker ph’en negativt og stress

gode matvaner og meditasjon og pusteøvelsene til Wim gir super ph 🙂 Viktig å huske på

 

Lurer du på noe så bare spør 🙂

 

22 kommentarer
    1. Å sole seg er bra og dårlig og så bra igjen
      Når man soler seg ødelegger man immunforsvaret i huden og bryter det ned, så da beskytter huden seg med å slå opp papraplyer for å beskytte lagene nedover i underhuden – brunfarge.
      Eller for noen rød da deres paraplyer slås opp for sent..
      noen blir rød først og så brune etterpå og de tror dette er sunt – feil……de dreper huden og huden husker at de er brente og lagrer det i brent hud minnebanken som kan gi ulike hudforstyrrelser og hudkreft på sikt.
      Men sole seg er bra for skjelettet da vitamin D syntensen lagres i huden pga solen treffer huden og da får vi D vitaminer, vi lager ikkje vit D på annen måte, så da trenger man omega 3 eller annet for å få nok i seg
      Mange spiser mye ulike oljer som har omega 6 og 9, disse sloss med omega 3 i kroppen om plassen og det er ikkje så bra….Omega 3 er bra for alt, men hjelper ikkje skjelettet, elles smører det blodårene og leddene og påvirker kolestrolet mm
      Sol hjelper mot depresjoner ( lys og vit D er bra mot kreft og mot depresjoner og til syvende og sist BYGGER opp igjen immunforsvaret, litt som trening som bryter ned muskler for å bygge større)
      kroppen er forunderlig og magiske
      Vit D og progesteron er forresten det som bygger skjelett og ikkje melk ( kalsium) Det ER kalsium i skjelletet, men bygges i av det. faktisk viser det seg at for mange forsvinner mye benmasse med at man drikker melk pga nett ph verdien i melkeprodukter. tenk at vi ligger på osteperosetoppen i verden og drikker mest melk…og vi er nest høyest på listen i verden over hudkreft – dette har samhandling med sol…….altså mangle på sol gir mindre vit D og melk gir da tynnere benmasse og mer utsatt for hudkreft pga mange ikkje beskytter seg- eg kunne skrevet en avhandling om dette 😀

      GRATULERER med å gjerne imflammasjon og infeksjon i kroppen <3

      1. Det er så mye vi ikke vet og som man kan lære etterhvert. Tror vi har vært vranglære mesteparten av livet. Ja melka, vi har blitt lært til at det var så bra for skjelettet og så er det faktisk det motsatte! Fordi kroppen bruker av kroppens kalsium i bein og tenner for å rette opp den dårlige ph’en vi får av å drikke det. Det er ikke bare å tilføre et stoff uten å tenke på hva det gjør inne i kroppen. Masse viktig du skriver Lin <3 <3 <3 Tusen, tusen takk ! <3 <3 <3

      1. Ja såklart kan du det. Har en veldig aggressiv variant av Morbus Crohn med betennelse i tarmen og leddene og så har jeg Sjøgrens. Vet ikke hva som gjorde at jeg fikk det i utgangspunktet.

    2. Gratulerer med fin form og gode prøveresultater!💕 Det gjelder å finne noe som gjør en godt. Tror ikke jeg skal begynne å snøbade utenfor blokka der jeg bor – om det så skulle komme snø. Det er jo aberet med å bo i sentrum av byen. Ikke veldig usjenert og vinteren består stort sett av slaps og holke. Flott film av badeengelen!😊

      1. Tusen takk <3 <3 <3 hehehehe kunne blitt raske morsomt med folk som snøbada utenfor hele vinteren 😀 Snøbad fungerer foresten best med myk snø og ikke is Tusen takk <3 😀

    3. Det er SÅ herlig å høre søs! Jeg tror det er mye som påvirker kroppen vår, og forskjellige ting virker på forskjellige folk. Jeg synes det er SÅ bra at dette fungerer på deg <3

      1. 😀 Ja det kjennes helt fantastisk 😀 Enig med deg søs. Folk reagerer forskjellig nettopp derfor forteller det at magebakteriene kanskje reagerer forskjellig på medisiner også, Spennede ny forskning dette med magebakterier 🙂 Tusen takk søs <3 <3 <3 Ligger her med kul på magen med masse marsipankake inni 😀

      1. Mornings Toril 🙂 Tusen takk <3 Hvem kunne vite at små endringer kan gjøre store utslag? Ha en super dag <3 stor god klæm til deg og kattene <3

    4. Så flott at det virker på deg. Det er bare å fortsette det. Du er så flink. Her er det full rulle ut uken og så kommer sikkert roen i adventstiden får jeg håpe. Da skal jeg lese, øve og puste, trene og tenke litt ekstra. Klem til deg du vakre! 🙂

      1. Tror ikke vi skjønner helt hvor mye gode magebakterier betyr, men det kommer nok til å endre hele synet vi har på sykdommer etterhvert vil jeg tro 🙂 Tusen takk <3 Her er det også full rulle, julemarked i helga men etter det blir det masser av kos 🙂 Stooor varm klæm og husk på å ta vare på de små gleder og å ikke stresse for mye <3

    5. Ja ettminuttstrening skal være bra, nok til å bygge energilager men ikke nok til å tappe kroppen. Og når tarmen får alt den har behov for, blir immunforsvaret bra men den badingen, aldri i verden om jeg vil. Jeg hater å fryse 🙂 der går grensen min for positiv tenking 🙂

      1. Enig 😀 Dr. Mosley har forsket på dette og det har noe for seg med å få opp pulsen sånn litt kvikt 🙂 Du vet nå at du snakker med dronninga av frysepinne? hahahaha Jeg også hater å fryse men med kalddusj og snøbad skjer noe rart, etterhvert så setter kroppen i gang sitt eget immunforsvar og starter varovnen sånn at man faktisk ikke fryser men begynner å dampe 😀 <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg