Nøkkelen til suksess

Kjære dagbok

I dag startet det, den store oppryddingen. Hvert hjørne av huset skal gåes igjennom og ryddes, kastes og gis vekk og kun beholde det man kjenner glede når man holder i hendene. Har jo begynt for en stund siden med det er langt igjen. I dag var det sangrommet nede som skulle sorteres og ryddes. Vi må nok ha det som lagerrom ennå en stund men vi fikk kasta ut en hel del og det kjennes befriende deilig å ikke være bundet til enorme mengder ting som drar deg nedover i søla 🙂

 

Kjente motet sviktet litt da vi åpnet døra for den gikk ikke helt opp, det var faktisk

stabla helt opp til taket hele veien:

her er vinduet fra andre siden, fullstappa helt opp til taket:

Begynte forsiktig med noen esker:

Heiv ut det vi ikke skal ha, pakka ned det vi skulle lagre slik som sommertøy, gardiner og duker (ikke at det ble noen igjen nesten men dog) og slike ting

og pakka i esker ting vi er glad i som skulle opp i vårt ferdigrydda hus.

Greit å rydde huset før man starter sånn at man har et sted det er levelig.

Tok et bilde ut vinduet nå av alt som måtte ut av huset og fikk bare med en liten del siden jeg er så labbeflat at jeg ikke orker gå rundt huset for å ta et nytt bilde:

Men du…det skjedde noe rart, det sa kabooom oppe i huset bare pga den ryddinga nede

Det var bare å gå i gang, sorterte skoene våre og endte opp med en fullstappa søppelsekk med utgåtte sko

men jammen ble det fint da jeg var ferdig:

og når jeg snur meg 180 grader rundt, tada:

90 grader funker ikke spesielt:

well well life is life

Gangen ble også bra, gikk fra 14 jakker til 4 og det er slettes ikke værst

dessuten er det ingen her som har på 14 jakker, det er rett og slett ikke mulig

Jeg har 2 vinterjakker i gangen nå og det er perfekt (må vaske gangen ser jeg på bildet men det er ikke nå i alle fall, heldigvis 🙂

 

men det var det jeg skulle si: nøkkelen til suksess er det jeg lærte på Netflix av Marie Kondo: behold de tingene du kjenner glede ved, alt annet på få et nytt hjem eller ut av huset.

Før når jeg har ryddet har jeg alltid endt opp med en haug med esker og ting som er kjekt å ha, ting som står lagra og innerst i skap og boder som man aldri bruker fordi man husker ikke engang at man har de tingene og i tillegg blir man dårlig i humøret av kaos og rot og oppfylte skap og skuffer.

Det er som en bør blir tatt av skuldrene for hver eske med stuff som forsvinner ut nå og det kjennes helt fantastisk!

Er du i ryddemodus om dagen?

Beholder du mye ting som du tenker er kjekt å ha men som du aldri bruker?

 

CU skal kose meg litt her i totalbomba hus <3

Alle vet at det må bli totalbomba før det kan bli ryddig og fint 🙂

 

6 kommentarer
    1. du jobber på du,er ikke i ryddemodus jeg nei,ikke blir jeg det dette året heller,får se etter opperasjonen og restitusjonstiden som er sånn iallefall et halvt år hi hi ,men det blir iallefall bra hos dere da

    2. Sukk….kjenner alt for godt til det ja, å ha ting som kan være kjekt å ha en eller annen gang i fremtiden.
      Marie Kondo har jeg også sett på, men jeg har ikke klart å la meg inspirere. Må nok finne en annen inspirator. Men jammen er du flink da, som har klart å beholde kun 4 av 14 jakker 😮 Godt jobba ♥ Må se å komme i gang selv jeg. Har et loppemarked jeg kan gi til, hvor inntekten går til en veldedig organisasjon. På tide å rydde litt ja 🙂 Skal jammen starte ganske så snart 🙂
      Takk for inspirasjonen ♥ Klem

      1. Ja jeg har masse men det blir stadig bedre 🙂 Det kjennes jo overveldende å gå i gang i et fullstappa hus så å starte med klær var yberlurt for det er enklest. Å komme inn på badet nå er en drøm, samme med garderoben og så lett å holde i orden etter opprydning 🙂 Lurt å gi til gode formål 😀 Her beholdes bare ting som gir glede og en fullstappa bod og skap full av stuff skaper kun uggent humør her. Masse, masse lykke til Eva <3 og stor god klæm 😀

    3. Åh, fytterakker’n du er flink assa *klapper* 😀
      Det er digg dette her, utrenskningsprosjektet tror jeg har stor sjelefred og tilfredsstillelse i enden av det hele <3
      I morra starter jeg på kjøkkenet – alt skal gjennomgås, sorteres, og skap og skuffer vaskes inni. Jeg har bestemt meg for 1 rom i uka, for det tar faktisk litt tid, i tillegg må jeg gjøre litt annet også. Skal jo ikke være et stressprojekt 🙂
      Heia oss! <3 Veldig stor klem

      1. 😀 det kjennes så utrolig deilig å få orden i tingene og beholde kun ting som gir glede. Et lass med ting som står stuvet inn i skap og skuffer kjennes nix deilig. Masse lykke til med kjøkkenet. Her er hver skuff ennå helt kongebra etter opprydningen og vaskingen, badet er også strøkent og soverommet og de hjørnene i stua jeg har tatt, men resten er ikke akkurat helt på greip ennå men snart. Lurt å ta et rom i uka og ha en plan 😀 Stooor god klæm fra en rydder til en annen <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg