Mitt beste hagekjøp

gjorde jeg i dag

 

Kjære dagbok

 

Tenk å våkne til sol, varmt og fuglekvitter

Ble sittende ute på platten i dag tidlig med kaffikoppen

Tror det må være favoritthobbyen, å sitte slik alene mens nesten hele verden ennå sover.

Det å sitte slik og la tankene vandre på hva fint man kan fylle dagen med er magisk

 

Når dagen starter vet man jo ikke hva den kommer til å inneholde, mye kan skje men man kan velge å fylle på noe som er bra for topplokket

Det gjorde jeg, mangosmoothie. En av de beste jeg vet. Blir glad bare jeg ser den så god er den

Etter frokost med englebassen gikk vi ut hele gjengen. Noen jobba med å kappe noen busker

andre spiste is og jeg grov som en muldvarp

Har en slik liten haug utenfor og i dag tidlig så jeg at jordrottene har gravd seg ut en tunell i natt

og så hadde de frokosten sin mens de satt og skuet over 2 plantekasse med salat og alskens snæks.

Gjett en gang hvem som begynte å grave der de hadde tenkt å bosette seg?

Meg

Behøvde jord også og jorden der jordrottene har lagd seg et hjem var så fin,

skikkelig god jord og uten røtter for jeg tror de har spist hver rot de fant og det du gjorde det yberlett

for meg å spa jord 😀

Sjekk den spreke steika:

 

flyttet ut noen planter for tenkte jeg skulle begynne å herde dem, men da jeg sjekka temperaturen ute og den var 19 grader skjønte tilogmed jeg at det ikke var mye herding 

Det ble så varmt at jeg måtte ha mange pauser, heldigvis ble det litt bris, det hjalp Bris og kald drikke 🙂

På ettermiddagen bråbestemte jeg meg for å kjøpe kompostkvern.

Tenk å male opp alle kvister til kompost og få både kompost og få det ryddig på tomta, to fluer i en smekk.

Denne var yberbra (nix sponsing)  Den hadde vunnet sånn “Best i test” og jeg er skikkelig fornøyd

De hadde den på Biltema og vi fikk den levert inn i bagasjen på bilen (egentlig gjør de ikke det med slike tunge ting, men jeg ringte dem og så vipps fiksa det seg) 

Under den er det en kasse som samler opp det man kverner. På nix tid hadde jeg kverna full 3 kasser med kompost, genialt. Gleder meg nesten til i morgen å prøve den mer.  Enkel å bruke er den også og den kjørte seg ikke fast som mange kompostkverner har en tendens til å gjøre. Dessuten er det revers på den mener jeg at jeg så.

 

Nå skal jeg sveive i gang litt biff for magen knurrer som en illsint katt eller var det hund.

Foresten er på dag 2 med den surdeigen min og den har begynt å lage bobler alt.

Her er en av tingene jeg vil prøve med den deigen, det ser himmelsk godt ut:

 

Nå må jeg løpe

Tusen takk for besøket og velkommen igjen <3

0 kommentarer
    1. Så koselig innlegg med bare herlig liv hos deg. Du har det fint og jammen hadde du det varmt også. Jeg skulle spise lunsj ute, men holdt på å fryse forderves. I kveld gikk jeg tur med vindtøy og vanter. Men det er vår og det blomstere så fint. Kos deg i kvelden. Klemsiklem:)

    2. for en deilig start på dagen,reine sommeren hos deg,her har alle slusene åpnet seg og det har bøtta ned siden jeg stod opp,et par ting jeg hadde sådd inne og sette ut i drivhuset tror jeg att jeg må så på nytt,det har vært for kaldt ute i kald drivhus ,men det går fint det er slike ting som egentlig ikke trenger forkultivering,så dei kommer nok om jeg sår på nytt nå :=)en dag til med regn nå så får vi også sol,gjett da skal jeg også kose meg litt ute

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg