Min lille hagedag

Kjære dagbok

 

Våkna med tidenes migrene.

Tror det er etter all den gravingen i går. Nakkemusklene var gått i sammen i en stor knute.

Var bare en ting og gjøre, puste med Wim Hof, vidundermannen. (du finner ham på YouTube)

Og så mirakuløst som alltid, nix migrene.

 

Starta med å hoppe i shortsen. Regna nesten med at sola kom til å stikke med en gang for makan til

bleik kropp skal man lete en stund etter.

 

Gikk i gang med litt planting og snekring og skruing, siden jeg liker alle de tingene

Varmt var det også. Nå er klokka halv Sju og det er 21 grader!

Det sier seg selv, alt for varmt for en nordlending men jeg gikk på med

friskt mot:

 

Skumaskina elsker jeg, selv om det var over hakket for varmt:

Tok litt hønsenetting og så laget jeg en sikt, du vet sånn man sikter mel med, bare hakket større.

Det er den som står lent inntil treet. Så nå hiver jeg bare jorden på sikta og vipps kommer steinfri jord

under på en søppelsekk, lurt hva?

Gitaristen snekra gjerde rundt maisåkeren av busker, genialt! Han er så snill <3

 

Nå må du ikke bli sjalu men her er tomat og paprikaplantene mine:

Fruensvilje mente jeg burde snekre drivhus, problemet er bare at jeg har nesten ikke en eneste

planke igjen….men tanken har kverna rundt i bollen som en løpsk veps i hele dag 🙂

 

Etter det kom Englebassen og syntes at det var fryktelig rotete og så rydda vi litt ute og så inne.

Englebassen feide gulvet og satte gamasjene klare sånn at det går ekstra fort hvis man vil ut:

Prøvde meg på brøddeig med surdeigstarter også

Fyttiskjiten for en katastrofe.  Lagde en prøvelapp i pizzaovnen og den smakte

akkurat som mel-lim som var stekt. Fyttimainnskjiten den som sier surdeig er godt kan ta

seg en surdeigsbolle. Heiv hele deigen men siden jeg hadde stekt i pizzaovnen fikk jeg lyst på

skikkelig italiensk pizza så jeg satte en vanlig deig og så blir det snadder til kvelds, gjett jeg gleder meg 😀

 

Noen som har sett hvitere syltelabber? :

Heldigvis lot jeg ikke hvitfargen gå ut over humøret, jeg kosa meg med

hver eneste kaffipause hele dagen

Idyll, livet på en stor tomt er ganske digg, masse plass

Foresten, fikk skifta på senga. Har mel i en boks på soverommet siden det er litt kaldt

der og vinduet alltid står åpent og da jeg satte deig og oppdaga midt i blandinga at jeg

mangla mel klarte jeg å kline til hele gitaristens side med deig, shit happens. Bare

måtte skifte, tipper humøret hans ikke hadde vært på topp i natt med hele ryggen full av deig

 

Nå er det i alle fall gjort:

Nesten sånn at jeg burde tatt en høneblund akkurat nå:

men såklart skal jeg ikke det for jeg skal lage pizza nå.

 

Har du vært ute i dag?

Synes du det er koselig å komme innom meg her? (si: jaaa)

Nå må jeg løpe, cu og tusen takk for besøket <3

3 kommentarer
    1. Bra med en hagedag på en tirsdag. Var 3 timer i skogen i dag men på den andre siden av byen. Men før jeg kom så langt hadde jeg skaffet meg både tannkrem, solbriller og ei truse. Må jo investere litt slik at hverdagen går bedre. Du er flink i hagen og ser av bildene at dere har en flott naturtomt som må benyttes mest mulig. Deilig utover nå med blomster, farger, dufter grilling, mye sol og andre saker. Går i hi tidlig i kveld for jeg skal opp tidlig før jobb. Regner med at jeg skal jobb fra og til ut mai måned. Før det må all lags virus dratt langt unna oss. Ha en fin kveld.

    2. for en deilig dag,varmt her også ,fikk besøk av to veninner,dei hadde kortebukser på,jeg gikk i langbukser men var snar inn og skiftet til sommertopp uten ermer da :=),håper du får skaffet den materialer til drivhus,med så mye skog kan du bruke greiner slik som din mann brukte til å ha rundt maisen hi hi ,eller du kan sette opp et plastdrivhus på ene veggen på det vasle brune uthuset du har i hagen din,eg e sikker på att du fikser noe lurt :=) og ja jeg synes det er hyggelig å komme innom bloggen din.
      Det ermsvært vansklig å få tak i gjær,lørdag var det helt umuli her vi bor,så jeg har vurdert å prøve med surdeigstarter i tillfelle vi ikke får tak i gjær før jeg er tom her hjemme,du må ha gjort en feil for brød stekt med surdeigstarter er det beste brødet jeg noen gang har spist,ene sønnen vår er god på det

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg