Melon, mais og ompotting

Forever home <3

Mine søte tomater som skal bo inne og gi oss en herlig avling av små søte tomater måtte jeg potte om i dag

De skal bli flere meter høy så det er ekstra viktig med kraftige røtter

Langs stilken dannes røtter når den kommer i kontakt med jord, så jeg klipper av alle bladene foruten toppen og ett sett blader og så planter jeg dem dypt. Faktisk så la jeg planten og bøyde stilken forsiktig nesten i en sirkel:

Det blir ikke mye igjen av planten men nå kan den danne masse mer røtter og bli en sterk plante:

Nå er pglantesesongen i gang, endelig. Klarte ikke vente så jeg plantet mais og meloner i dag

Plantet 2 typer melon; petit gris de rennes med søtt fruktkjøtt og så plantet jeg black Mountain som er vannmelon

Gjenbrukte en lapp fra tidligere men merket ikke hvilken melon som er hva så kan det være en overraskelse <3

Mais finnes som flere sorter, noen er søte andre ikke og så har man jo popcornmais. Jeg liker alt som er søtt så jeg gikk for sukkermais damaun

Vintersådden min som jeg sådde ute i vinter begynner å spire som bare det.

Flyttet den inn i drivhuset for å få litt ekstra fart på den selv om mye hadde spirt alt:

Det er så koselig å så nye spennende ting og i løpet av april skal jeg så masse mer.

Hvis du skal så, hva skal du så i april?

 

<3

4 kommentarer
    1. Herlig! De er flotte de tomatplantene dine altså! Jeg har også planta om mine – og dypt – fordi jeg lærte det av både deg og Connie, fruensvilje! Skal plante om paprikaene også i slutten av uka! Skal de også plantes dypt?
      Jeg skal ikke så mere nå før jeg sår salat direkte ute……….. i mai kanskje?

      <3

      1. Det er litt forskjellig hva som står om paprika. Jeg har plantet noen litt dypere og andre ikke, ser ut til at begge deler gikk bra, men paprikastilken lager ikke røtter like lett som tomat og den liker å ha det litt tørrere enn tomatplanter. Salat, kål og spinat er sorter som ikke liker så mye varme så de går i blomst når det blir for varmt og slutter å produsere. De tåler som regel litt kuldegrader så man kan så dem tidlig, mai er jo supert 🙂 <3

      1. Jaaaaa det er 🙂 Tomater vokser fort så de er ikke de værste å potte om i store potter, det kan gå helt fint men man må være ekstra nøye med vanning at det ikke blir for mye eller for lite. <3 kos deg med tomatene, det er så digg! <3 klæm

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg