Lag drihusbord gratis + +

Hvordan er det mulig!

Jeg fikk helt sjokk.

Du har kanskje lagt merke til at endel priser har gått opp?

Trevareprisene har gått opp med 50 % ! Og maten har blitt mye dyrere, hva er det som skjer?

I alle fall så dro jeg innom en butikk for å se etter tranebærbusker, du vet at tranebær er sunt?

Well, well nok om det fikk med meg 2 stykk men du det var på vei ut at jeg fikk sjokk.

Det sto putekasser til å ha ute på rekke og rad og vet du hva de koster eller

 

FIRETUSEN kroner for en putekasse!! Hvem kjøper en putekasse til fire tusen kroner?

Jeg dro hjem såklart for jeg ville kjøpe meg et drihusbord på nett og da kom neste sjokk.

Et bittelite skranglete drivhusbord koster flere tusen kroner og ikke var det fint heller

(tranebærbuskene som ble med hjem)

 

Jeg tenkte sånn her: “ikke pokker” og så fant jeg fram saga og noen gamle plankebiter:

Hvor vanskelig kan det være å lage et stort drihusbord?

Viktigste er å si til seg selv: I can do it og så sang jeg det mens jeg sagde og skrudde og jammen ble det bra:

Etter det var det en koselig kaffepause siden jeg fortjente det

Ikke mye slår følelsen av å lage ting med hendene. Mestring, burde vært eget fag i hver eneste skole siden det er noe av det viktigste man gjør. Og det rare er at jo mer man mestrer jo glattere går alt liksom <3 Det er helt sant 😀

 

Siden jeg skal bruke bordet til å ha plantebrett og å plante bråbestemte jeg meg for å beise bordet i samme farge som utekassene. Litt greit at ting varer en stund spør du meg:

Gitaristen mente bordet ble enda mer stødig med slike skråvinkler så sagde han noen til meg, snillingen 🙂

Det ble jo ettermiddag men hva gjør det når sola skinner og fuglene synger små søte fuglesanger 🙂

Etter det måtte det tørke og i går flyttet vi det inn i drivhuset og i dag fikk hele drivhuset en real spyling med slangen

Jeg hadde en aloveraplante inne som jeg tok ut og pottet om og da ble det plutselig 7 aloveraplanter istedet for 1:

Ikke rart den ikke trivdes så godt for den hadde jo ikke plass til jord, men nå har alle det bra 🙂

I dag regner det ute og det er bra for plantene ute behøver vann, inne i drivhuset er det rent og pent

Deling av aloveraplanten:

Gratis plantebord kan man lage selv av restmaterialer krever bare litt mot, noen skruer, plankebiter og en sag

Jeg ble i alle fall superfornøyd

Det er 100 ganger bedre måte og plante og potte om på om man har litt ryggvondt og det har jeg

Nyspylt drivhus:

Foresten oppdaget denne planten på tomta, er det ugress?:

Foresten, vet du at du kan lage verdens beste plantemat helt gratis?

Du fyller en halv bøtte med brennesle og resten med vann og så legger du noe over. Hver dag i 14 dager rører du i suppa.

(det lukter helt forferdelig etter en stund men det blir verdens beste gjødsel)

 

Etter ca 14 dager heller man veska over på flasker og blander en del guffe med 9 deler vann og så er det bare å gi superguffe til plantene, de elsker det 😀

Lagde en bøtte nå, tar sånn ca 2 minutter å lage.

 

Nå må jeg løpe, skal spise

 

CU og tusen takk for besøket <3

 

10 kommentarer
    1. Ja her var det ei som hadde teken på både det ene og det andre verktøyet. Gurimalla som jeg savner drivhuset mitt. Det var jo en helt annen divisjon enn deres. Men jeg snekret all innredningen. Men nå er alt borte vekk… Så får jeg se om noe av det jeg har okkupert et soverom med, blir noe av. Men det er på langt nær det samme.. sukk.. Lykke til, dere har flotte prosjekter på gang, hele tiden 🙂

      1. Prøver hardt 🙂 Tusen takk. Du har drevet endel med drivhus? Jeg er helt grønn, kan nix. Eneste jeg har fått med meg er at det fort blir veldig varmt inni. Så spennende! Du er skikkelig snekker du, jeg bare later som hahaha neida, jeg gjør mitt beste og det fungerer 🙂 Kunne tenkt en større benk på veggen over alle kassene og med hyller så tiden får vise hva det blir, greit å drive gjenbruk av ting som ligger og slenger 🙂 Hva har du plantet? Jeg har stua full, prøvde å flytte to digre tomatplanter ut i drivhuset, mulig det blir for kaldt på natta men jeg prøver. Chili, paprika, melon og agurk tør jeg ikke flytte ut ennå. Ha en super dag 🙂

    2. ting koster ja og jeg har hørt att materialprisen har steget til himmels nå i pandemien ,det er fordi så mange bruker hjemmetiden til å pusse opp og noen skor seg godt på det :=) men dette borde var helt supert og bedre enn ett lite du får kjøpt på butikken .Planten du viser ute ser no ut som ugress ,men jeg tipper det er ugress med vakre blomster så jeg ville beholdt den :=) jeg sette squash spirene mine ut i drivhuset i dag ,en hadde vokset så den såg ut som en spaghetti ha ha ,pottet om og støttet den opp og tenker det går bra ,er ikke minusgrader i vente her nå ,17+ ute no da :=)

      1. Er det derfor, jaja mange snekkerglade folk og det er jo bra 🙂 Selv om det burde vært ulovlig å øke prisen så mye. Tusen takk 🙂 Ja det blir nok fine blomster på den planten og den skal såklart få stå 🙂 Oi 17 grader er jo supert! Planter pleier bli litt spagetti inne. Jeg har begynt å flytte litt ut jeg også. Er meldt 19 på fredag men heldigvis noen dager med overskyet for da får jeg begynt å herdet plantene litt 🙂 Kos deg <3

    3. Flink du søs. Jeg kan ikke lage sånne ting 🙄Fint med en hjelpsom gitarist også da 😊Nå er du snart selvberga med alt 😊 Klemmerivei 😘

      1. God morgen søs <3 Såklart du kan, må bare sette i gang 🙂 Jaaa, var ute og plukka spinat i går. Er ikke så mye ennå men litt. Snart begynner krigen med snegler og rådyr. Goooodklæmme <3

    4. Driftig du og så fint bord det ble. Manger planter ble det også, så snart starter du vel butikk! Skjønne du måtte løpe når det var mat. Nyt dagen! Klemsiklem:)

      1. Tusen takk <3 hahaha ja kanskje det? 🙂 Mat er alltid viktig men nå klarer jeg bare tenke på kake siden det er 17. mai snart og siden jeg er over middels glad i kake 😀 Største helgeklæmmen <3 <3 <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg