Kjære dagbok

Nok en dag

Hvor lykkelig kan man ikke være bare fordi man våkner frisk og opplagt!

Jeg tror vi alle kommer til å se verden med nye øyne når dette er over.

Kanskje vi blir litt mer flink til å ta vare på dagene, jeg skal i alle fall bli myyye flinkere til akkurat det <3

(selv om jeg er flink til det finnes et forbedringspotensiale)

 

I dag var det sol og 11 grader, perfekt til å fortsette med operasjon: lage jordrottesikkert plantebedd,

og begynne å tenke ut noe for å sikre det mot rådyr og elg også

 

Vi bruker bare gammle planker og sånn som skulle på fyllinga egentlig men nå kom de godt med, gjenbruk er jo noe jeg synes er veldig viktig.

Englebassen mente beddet kom til å bli mye finere om vi sagde plankene like lange, så vi gikk i gang:

og så ga vi opp.

Matrial som har ligget ute og er våt er umulig å sage for hånd og siden ingen av oss liker elektriske sager, la vi en ny plan:

Prøv å finne planker som passer uten å måtte sage

 

For første gang i mitt liv hadde jeg skikkelig griseflaks:

Behøvde bare sage noen tynne 😀

I morgen skal vi lete etter flere plankebiter som passer 🙂

 

Til middag i dag ble det kjøttdeig og pasta med chilli, hvitløk og Creme Fraiche eller hva det heter med en fløteskvett.

Glemte å ta bilde for jeg var så sulten, sorry

 

Noe jeg savner: frukt

Har ikke vært på butikker på ukesvis men har fått levert noen varer.

Bestiller ikke slike ting som man ikke kan vaske av med sprit eller klorin så nix frukt.

Småsnoplagret er tilnærmet tomt, noe som er nærmest krise for slikkemunner.

 

Eggene har vært ute siden mandag(da de ble levert fra butikken) så nå er de trygge til å ta inn og da kom jeg til å tenke på at man kan jo lage en sjokoladekake 😀 En deilig sjokoladekake. Tror jeg skal høre med englebassen hva hun sier til det 😀 Lurt.

Sjokoladekake er nesten like godt som småsnop.

 

Frøene jeg har planta vokser gammelerik og så er plantene så slappe som en våt kjøkkenklut,

begynner å tro at det ikke blir noe av de der:

 

Foruten de som ble plantet på soverommet med vinduet åpent, de er små og kraftige:

Planta litt tomat og paprika siden de liker varme og siden stua er sånn veldig varm:

Blir ikke akkurat mett av de tustene der, bare nevner det.

Nå er det kaffe i alle fall:

Regnskapet går heller ikke spesielt bra, skjønner nix og nå har vi gått igjennom tallene

sånn 20-30 ganger og vi er klare som hakkespetter til å legge ned hele firmaet

Regnskap er ikke noe for meg eller for gitaristen.

 

Ulempen er at da kommer det ikke flere bilder og kopper til salgs, fordelen er å slippe regnskap.

 

Tenk at reglene er så vanskelige at man har ikke sjans å skjønne hvordan man skal gjøre ting.

 

Gitaristen: Skulle ønske jeg fulgte litt mer med på skolen

Meg: Det gjorde jeg, og hadde du fulgt med så hadde du oppdaget at vi lærte nix om regnskap

 

Well well tiden får vise, er I alle fall veldig, veldig, veldig lei.

 

En annen ting jeg tenker på er at det snart er tid for påfyll av medisin som setter ned immunforsvaret.

Hakke lyst rett og slett.

Har 2 valg:

1: bli grisedårlig som jeg var før jeg begynte på medisinen

2. dra inn til Ahus og mye mulig bli smittet av koronaviruset og bli grisedårlig

 

Og tar jeg ikke medisinen får jeg den aldri igjen fordi da dannes antistoffer i blodet

Skikkelig vanskelig å velge mellom 2 så dumme ting

Hadde vært mye bedre å velge mellom firkløver og Melkerull, selv om det også hadde gitt litt utfordringer.

 

Nok syt for i dag, jeg er tross alt heldig, jeg er frisk i dag og det kjennes fantastisk godt!

Er du frisk i dag?

 

og akkurat i dag kan man ta ekstra vare på <3

Male små fine hus på ei lita øy <3 og så planlegge det jordrottesikre plantebeddet, det er

2 fine ting å drive med <3

Gjelder å ha noe fint å fylle dagene med og i alle fall nå.

 

Snakka med pappa på telefonen, de har ikke vår for å si det sånn, de har fullstappa vinter.

Viser er fint med at man kan snøbad og at det er snø på julaften, foruten det er det godt med litt vårfølelsen nå.

 

Har du noe å drive med?

Er det vår hos deg?

 

Nå skal jeg drikke kaffen min og fylle hodet med masse bra tanker, tusen takk for besøket og velkommen igjen <3

 

 

 

 

8 kommentarer
    1. eg er frisk og eg tar medisinen min for min plan er å fortsette å være frisk <3
      Dumt med null og nix kopper og bilder 🙁 kan dere ikkje leie noen massevis av klemmerier <3 <3 <3

      1. Ja det er nok lurt <3 Får du den på sykehus eller tar du den selv hjemme? Ja vet, skjønner ikke at de skal gjøre det der så vanskelig at vanlige folk ikke har sjans å skjønne det der. Vi MÅ leie noen, men når vi ser på et helt år med korona så er det kanskje liten vits å la det stå å gå uten at det skjer så mye.. gooodklæmme <3

    2. Jeg driver på, som bare det…med både det ene og det andre. Jobb og fritid, alt på pc. FY jeg har vondt i armene!! Uff, ikke morsomt å måtte velge mellom de to dritt-tingene der 🙁 Sender over en HELT smitte-fri klem i alle fall <3 Fine søs <3

      1. Ja du er så flink 😀 Men pass på armene, det der kan fort bli senebetennelse og det vil vi ikke ha noe av. Nei vet, kjiper’n. Her kommer en smittefri klæm tilbake fineste Frodithsøs <3

    3. Så flink du er til å tenke gode tanker. Nei, etterpå blir det ikke som før. Her ble det en trimtur i kveld ute i skogen og det var deilig med sjokolade etterpå. Synes jeg fortjente det liksom. Ha en fin kveld og lykke til med fortsettelsen. Klem:)

      1. Det er jo så fint med tur og sjokolade og hvem fortjener ikke det nå om dagen? 😀 Viktig å kose seg litt også. Tusen takk og kos deg masse du også <3 klemme <3

    4. så leit att det ikke går opp med regnskapet ,sånn når det gjelder bilder og kopper,nei å drive smått for seg selv krever nok mye.Jeg var på sykehuset i dag,tok koloskopi ,ingen slapp forbi vakten uten å ha gyldig brev om time ingen andre fikk komme inn,så jeg mener det er bedre å ta medisinen enn å droppe den og resikere å bli dårlig i ettertid,bare pass på å holde deg unna andre mennesker.
      Sjokoladekake hørtes deilig ut,i dag fikk jeg spise ,det har jeg ikke gjort siden mandag,bare drikket ,men siden magen var singla tom ble det et lett måltid,så prøver jeg med litt mer i morgen,dagene kan bare bli bedre ,lykke til

      1. Regnskap er et av de værste ordene jeg vet nest etter selvangivelsen. Oi koloskopi av alle ting, det er ikke gøy. Det er jo ikke enkelt å holde seg unna andre når man må bli behandlet. Veldig usikker på hele greia. Slik fasting går fort ut over humøret. Bare når man faster oppdager man hvor mat egentlig betyr. Kos deg og det var nok lurt å starte med noe litt lett. Masse god bedring og tusen takk <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg