Kan det redde tomatplantene?

Våkna full av planer og med et oppadgående veldig bra humør etter omstendighetene, nesten sånn at

jeg ikke kunne få starta fort nok. Har du kjent det slik noen ganger, noe som du bare har så lyst å gjøre eller prøve? 😀

 

Kan kompost-te redde tomatplantene? Det kverna litt rundt i hodet.

Tomatplantene er så og si avgått fra denne verden, men om de bare blir bittelitt bedre så kan jeg starte å

gi tomatplantene kompost-te dusj helt tidlig neste år og kanskje avverger sydom forårsaket av isklumper som faller fra himmelen.. Det er verdt et forsøk, men for i år blir det ikke tomater.

to never kompost med en ss økologisk sukker inn i et klede og så knyttet jeg det igjen og dyppa det opp og ned i en stamp vann i en halv time før jeg sprøyta det på alle blader. Egentlig skal kompostteen stå i vann med luftbobler i et døgn men siden det regner hver dag nå med en halv dags opphold, startet jeg bare enkelt og fortsetter for å se om det bli noe forskjell.

Kompostteen inneholder de gode bakteriene som plantene trenger, og sukkeret er mat til bakteriene.

Det er kjempespennende 😀

Men over til noe annet. Det sies at man ikke skal bruke kompost som ikke er ferdig kompostert

Jeg er litt sånn at jeg liker å prøve ting og ikke bare godta at ting ikke går, så jeg plantet poteter i fersk kompost og gjett de vokser!:

Ikke behøver de hyppes heller ettersom det er der all hagetrimminger og ugress havner 🙂

Haren har som sagt flytta inn på tomta. Han liker løvetann og plommegreiner så jeg passer på å ta ned noen greiner innimellom.

Akkurat nå sitter han og spiser lupiner til dessert og det er helt greit, man skal jo dele såklart:

 

Fine haren <3 Håper det er en hann sånn at det ikke blir 100-vis av harer her.

Litt flaks kan man vel ha ;D

Nå krysser jeg fingrene og jeg er så spent

 

Ha en nydelig liten kveld og takk for besøket <3

6 kommentarer
    1. Hihi, får jammen håpe det er enn hann-hare, ja… 🙂 men – hva har skjedd med tomatplantene? Mine hadde jo lus, to avgikk ved døden – de andre to har ikke lus lenger etter at de kom ut i drivhuset…… griseflaks altså! 🙂

      1. Ja ikke sant 🙂 Krysser labba 🙂 Tomatene fikk 3-4 runder styrtregn og så en real hagelskur som varte i 10-15 minutter og en natt gikk temperaturen ned til vinternivå så de likte ikke det noe særlig. Lykke til med tomatene, med det været som er nå så er det nok best å ha de under tak. Har heldigvis 4 tomatplanter inne som vi spiser av nå 🙂

      1. Har lest litt på nett og det ser litt mørkesvart ut for tomatplantene, men man lærer nye ting hele tiden. Haren er såååå søt og han holder seg til ting han får lov å spise 🙂

    2. Så trasig med tomatplantene da!!
      Og den haren… tenk om det blir hundre til da – små og søte men… da kan det lett bli litt kaos 🙂 Håper det er en hann! hihi klems

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg