Jeg trodde ikke det gikk an

Kjære dagbok

 

Må bare ærlig innrømme at nå er jeg litt slapp, har ikke blogga på mange dager.

Mest fordi jeg har vært for mett til å bevege lillefingeren for ikke å snakke om all de andre fingrene.

At det er mulig å kverke så mange tvist og marsipanfigurer og kake og you name it!

Rekk opp hånda alle som er kvalmmett

 

Bestemte oss før jul å droppe hele uka med julemat før nyttår, altså pinnekjøtt, ribberester, medisterkaker og julepølser, kalkuner og stuff.

Vi spiser liksom alt for mye, faktisk så mye at vi føler oss skikkelig uvel hele jula, hvert år.

Så i år var det ribbe med medisterkaker og julepølser på julaften og så rett over på vanlig kost resten av uka.

Går det egentlig an?

Jeg trodde ikke det men det går faktisk fint.

Har bakt langtidshevd (på kjøkkenbenken) grytebrød med økologisk surmelk 3 ganger siden julaften

Skikkelig, skikkelig digg

Folkene her sier at det er de aller beste brødene de vet nesten <3 Så hver dag er det frokostkos med nystekt brød 🙂

(anbefales)

og jeg har lagd italiensk pizza med rødvin, også skikkelig, skikkelig digg Bakte 6 slike i dag og vi spiste 3 og en halv

men…

 

det hjelper liksom ikke så mye som en dråpe i havet engang når jeg mellom hvert ganske sunne

måltid spiser meg kvalm på twist og småkaker og større kaker…og marsipan..

Eneste som er bra at det er noen ganger hvert døgn jeg ikke er skikkelig forgiftamett av ribbesvor og julepølser

så noe bra har det kommet ut av det hele i alle fall 🙂 Man må se de litt små lyse sidene av en sak også, ikke bare de mørkesvarte 🙂

 

Er det bare meg eller er det flere som kjenner seg skikkelig guffen i hele kroppen etter en tung julemiddag?

 

Ellers har jeg sett hele sesong 1 av Sanditon på NRK og jeg må bare si det, fyttiskjiten!

Om ikke sesong 2 kommer i en fei så føler jeg meg skikkelig lurt.

Har vært så romantisk at jeg nesten sklei ut av sofaen og så forbannet at det var hakket før jeg heiv mac’en i veggen

snakk om å engasjere seg i en romantisk liten film

 

Well well, Englebassene er hjemme og det er filmer og spill og knasking av noe digg sånn hele tiden akkurat som det pleier.

I morgen reiser ene englebassen og det gruer jeg meg til men heldigvis er den minste englebassen her og så kommer den mellomste på middag i morgen og kanskje det kommer noen flere også 🙂

 

Jeg håper du har det bra og foresten har du noen planer for det nye året?

Det har jeg og jeg gleder meg til å sette i gang for full guffe 😀

Dessuten etter å ha vært kvalm en halv uke til før nyttårsaften er jeg garantert klar som et egg til å starte mitt nye og sunnere liv (det skal jo ikke så mye til å gjøre det litt sunnere enn akkurat nå tenker jeg, dessuten har jeg som mål å spise meg skikkelig lei av twist, småkaker og marsipan og det er faktisk en god start på det nye året)

 

Fortsatt riktig God Jul

 

CU <3

 

 

5 kommentarer
    1. Ikke kvalm men veeeeldig mett ja 🙂 Det brød så jo helt nydelig ut..gylden fin skorpe 🙂 Ikke sett eller hørt om Sanditon ..får kanskje sjekke den ut.. Koselig å ha englebassene hjemme da..<3 Ingen planer bortsett fra å ta en dag av gangen og fylle dem med mest mulig som er energigivende.. Klem og fin jul videre til deg og dine <3

    2. Du er deg selv lik. Ja, det er vel bedre med skikkelig mat og godteri enn fet mat og godteri!!!!! Mett er jeg i kveld, men ikke stappmett. Det blir alltid spist mer enn man tenker. Men etter nyttår er det på med hverdag og det vanlige. Tenker om dagen på planer for et nytt år. Nyt kvelden. Klem

    3. Forandring fryder, man kan bytte tradisjoner i jula hva maten angår. Ikke smakt en eneste ribbebit i hele jula men litt kaker i går da min bror ble 60 år. Ellers har det vært pølser, appelsiner og epler + masse salat. Marsipan er milevis unna men det ble en liten sjokolade i går. Sånn er det og slik ble det. Ha en fin dag.

    4. var så eledig natt til 1st juledag. Skikkelig uggen, sliter med en brokk i mellomgulvet og den var plagsom. Eg satt og prøvde sove. Endte med krise på badet og eg måtte bare gi meg over…eg spiste ikkje for mye eller mye i det hele tatt. Kjøleskapet er fullt enda…..men eg tør ikkje spise meg veldig mett da kommer det bare i retur…..så tenker at legetime i begynnelsen av Januar ikkje blir gøyest
      utover det har julen vært nydelig og deilig og etpar dager offline var magisk <3 <3 klemmerier i bøttevis <3

    5. Så lurt å droppe overkill med julemat. Her er det kun en dag også. Resten er det hjemme her og vi bestemmer selv. 🙂 Mye tv og serier her også 🙂 Klemmersøsklemmen <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg