Jeg klarte ikke å vente

Noen flere som er litt utålmodig?

Det vokser og gror ute og det er skikkelig digg å bare kunne gå ut å hente mat

Woodchipsen gjør hele forskjellen, behøver nesten ikke vanne mer og jorda under den er mørk og fuktig mens alle andre steder

har joda blitt nærmest til sand

Skulle ønske jeg hadde masse woodchips, nå bruker jeg den nesten bare til der jeg har plantet, men ønsker meg woodchips overalt. Har fylt opp ene skråninga med woodchips:

Plantene mine stortrives med litt dekke rundt:

 

Har omtrent ikke vannet squashene men de ser ut til å trives:

Bønnene har begynt å vokse:

Egentlig skulle jeg ta fesrkentreet ut av drivhuset og venne det til utemiljøet litt og litt men jeg hadde ikke sjans,

måtte bare få det i jorda. Vet ikke hvor lurt det er for treet står med masse frukt

Men det har fått en tykk ring med woodchips rundt:

Den beskytter jorda og slipper igjennom næring til treet og jorda under når det regner

Kryss fingrene for at den plantinga gikk bra er du grei <3

 

Det er en liten vei opp til de to platåene der foodforesten skal være

Hele skråningen rundt er fullstappa med woodchips

I åkeren min nedenfor storkoser plantene seg men må nå nappe ugress i skråninga opp mot det ene platået

Her er den lille veien mellom de to platåene:

Oppdaget at det har begynt å vokse i 2 potter, tror det er druegreiner jeg stappa opp i pottene:

Når man har ganske stor tomt kan det fort bli overveldende, min lille ide er å lage ett og ett lite prosjekt og så storkoser jeg med det i stedet for å tenke på alt. Da får man også flere små soner i hagen som kan gjøre den mer spennende 🙂 <3

 

Håper dere har det bra og tusen takk for besøket. Foresten fikk helt sjokk, jeg er på TOPPLISTA på blogg!

Snakk om å sette kjeksen i halsen  CU <3

8 kommentarer
    1. 🤩😍 Bare så fantastisk flott !

      Vi har drueplanter på andelsgården jeg har en bit i, skal jammen se om jeg kan få en bit av den. Må bare få bytta kanalplast i verandadrivhuset først 😄.

    2. Herlig med kortreist og hjemmedyrket mat. Det der smaker godt og tomater er virkelig godt. Fin tomt dere har så der er det plass til mye god mat. Nyt dagen med deilige tomater. Ha en fin dag.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg