Jeg bare elsker det!

Hei alle sammen

 

Nå er det vår åkke som

og vår betyr utejobbing og det elsker jeg

Well det ble full vinter enda jeg hadde begynt med våren, så jeg filma en liten video mens jeg løp litt rundt i bare trusa,

life is life:

 

MEN etter det ble det vår og i dag startet jeg litt ute

valnøttreet har flytta inn i drivhuset

Siden jeg har drevet og venta på den jordrotte-skremmeren som jeg bestilte på nett og i dag lå den i postkassen:

Den lage lyd hvert 30. sekund og skal plasseres midt på plenen utenfor soveromsvinduet

Kryss labbene for at gitaristen som forøvrig sover som en fjær, ikke oppdager lyden

 

I alle fall nå er den til oppladning, den går på solcellegreie så i morgen eller dagen etter kan vi grave hull til treet 🙂

 

Jordrottene har gravd gammelerik i vinter, så har prøvd å flytte inn i drivhuset noen bærbusker som jeg planta i fjor.

Det var omtrent nix røtter igjen.

Har lagd meg en liten sitteplass hvor man kan slurpe kaffe også:

I dag heiv jeg meg rundt og lagde woodchips av en haug med greiner:

 

Hvis du lurer på hvorfor jeg har på to forskjellige sokker så er det fordi det var de som kom ut av tørketrommelen.

Behøver ikke være så nøye heller.

 

Ute spirer det og gror:

Sjekk snart er det salat, rukkola og spinat her:

og inne vokser det gammelerik:

Hadde tenkt å plante dette ut men siden det nok ikke kan flytte ut for i slutten av mai, tipper jeg vi har jungel inne til den tid.

Kommer til å bli vanskelig å se hverandre ved spisebordet, men på den andre siden har vi tomater, agurk og meloner

hengende over hodet, DIGG

 

Gitaristen er i perlehumør. Utejobbing er skikkelig kos og i dag fikk gravemaskinen skikkelig vask og ble smurt opp:

og det passer i grunnen bra siden vi tenker å kanskje lage noe yberfint!

Sjekk jeg holder på med arbeidstegning:

Skal bli en buegang som man kan gå under og så kan det vokse druer og agurker og bønner og sukkererter og kanskje meloner. Bare spent på om det blir vanskelig eller lett å lage den 🙂

 

Har planer om å kjøpe noe som visstnok skal være gift-fritt og som jager vekk jordrotter, det heter REVIRA.

Noen som har prøvd det?

Lader i alle fall den pipedingsen, så får vi se om den fungerer. Tror jordrotta ikke har det så greit for ser ut som den har gravd seg rett inn i en gigamaurtue vi har rett bak huset. Tipper den bråombestemte seg halvveis inni der:

Oi foresten, mamma. Jeg har vært og kjørt bil i dag!

Jeg har jo ikke kjørt bil på omsålenge og så begynte jeg å kjenne det sånn skikkelig ubehagelig bare å tenke på å kjøre.

Var da jeg snakket med mamma om det at det gikk opp et lys. Vi har en sånn lei tendens til å ta lappen og så slutte

å kjøre. Det ligger på morsiden i slekta og kan nok være arvelig. Ikke alle får det såklart men det kan skje, så i dag tok jeg

mot til meg og kjørte av sted:

Til postkassen.

Det gikk skikkelig bra! 😀 Det viktigste er å komme i gang bare og nå er jeg i gang.

Det jeg synes er skummelt, er å rygge og med varebil er det værre, så jeg sitter mest og venter på at de jeg møter skal rygge og det gjør de jo til sist selv om det kan ta sin tid 😉

 

Snakket litt med englebassen nå nettopp og da kom jeg på noe viktig. Det å ha en liten plan hver dag

hjelper på det meste. Behøver ikke være så store ting men noe som kjennes godt inne i seg når kvelden kommer<3

 

Well nå må jeg løpe

CU og tusen takk for besøket <3

Tror du den buegangen kan bli fin?

Har du en liten plan hver dag?

 

 

15 kommentarer
    1. Veldig imponert av videoen din! Må ha vært kaldt ute i snøen..
      Bueganger blir nok fin, men meloner må støttes opp , ellers blir det for tungt tror jeg.
      Min plan er å ha en plan hver dag etter jobben, men ikke hver dag det blir gjort noe. Nå leser jeg blogger etter middagen.. det teller nok ikke ☺.
      Ha en fortsatt en dag, og digger drivhuset ditt.

      1. Hei Elisabeth <3 Tusen takk! Det er kaldt i snøen første gang, etter det blir det bedre for hver gang og når man lærer å puste rett går det enda bedre og faktisk blir det litt deilig, tro det eller ei 🙂 Tenkte kanskje melonene kan vokse på buegangen, går det? Det er bra å ha en plan, av og til legger jeg så store planer at jeg ikke får noe gjort og da blir det dårlig samvittighet i stedet så jeg har begynt med små planer jeg vet jeg kan gjennomføre 🙂 Blogglesing er yberkos og telles såklart 🙂 Tusen takk! Jeg digger det også men har aldri hatt drivhus før så aner ikke hvordan eller hva eller egentlig nix, men kanskje jeg lærer litt etterhvert. Ha en super dag <3

    2. buegangen blir fin og behøver ikke være så inviklet :=) håper du får bukt med jordrottene ,synd om dei spiser røttene på valnøtttreet .
      Hvor bor du ? det kan jo være att du kan flytte div ut i drivhuset før slutten av mai ,blir det kaldt i drivhuset noen netter kan du legge fiberduk over ,det har jeg gjort ,tipper du får kjempeglede av drivhuset i år :=)

      1. 😀 Håpet du har rett 😀 Jeg klikker om jordrottene spiser opp valnøttreet, da blir det enda mer krig her. Snakk om har skal man ha freden og roen og så blir det full krig på egen tomt. Jeg bor rett ved Nesodden 🙂 Ja det var lurt. Når tror du for eksempel tomatplanter kan flytte ut dit? Takk for tips 😀

        1. tomatplanter liker ikke temperaturer under 12+ ,jeg ville hatt en termostat i drivhuset og fulgt med på temperaturen der inne ,det er ikke umulig att dere får en nydelig maimåned som gjør att du kan sette dem ut 1 mai ,men ha fiberduk tilgjengelig i tillfelle du må legge over dem til natten

    3. Jeg har null planer, bare jobb om dagen. Orker ikke annet etterpå. 😝Men i helga har jeg planer 😊Jeg tenker det blir bra i hagen din nå 😘Klemmerflat ❤

      1. Men, nå er det helg og favorittdagen din attpåtil 😀 Godt med helgeplaner, håper det er noe som gjør deg glad <3 I dag har det vært blåsbortdag her men jeg har vært litt i hagen likevel og tenkt litt 🙂 Gooodklæmme <3 og good helg søs 🙂

    4. I morgen skal jeg på Roseslottet med søstra vår 😀 Vi skal ta t-banen, fy og fy. Selve Roseslottet er jo ute. Gleder meg veldig. Skal bli fint vær også 🙂 Nå er det VÅÅÅR 🙂

      1. Nå må jeg google 😉 Har ikke hørt om roseslottet før. Ta masse bilder 😀 OG husk munnbind, 2 meter avstand og masse sprit (ikke til å drikke såklart) Krysser labbene for godvær, stooor god helgeklæm <3

    5. Du verden som dere styrer på. Imponert til tusen. 🤗 Dette må bare bli knallbra. Lykke til med kryss for værguders samarbeids vilje 🤗. God helg

      1. Tusen takk Jan 🙂 Har drevet og tenkt i hele dag på den buegangen, så nå skal bollen hvile hahaha Ser ut som bra vær fremover, litt kaldt ennå men jammen er det varmt inni drivhuset. Ha en nydelig kveld og god helg 😀

    6. Fine ting du har her. Planter og kaffe i same drivhus er kult. Håper det blir produsert mye mat der inne. I dag er det lørdag og i går kjøpte jeg med nok en hamster. Denne gang en gutt som har fått navnet Halvorsen. En stram leken liten kar på 4 små bein. Ellers blir det mye sol i dag så det investert i engangsgrill. Håper helsa di er bra. Ha en fin dag.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg