I dag kom pakken! Hageglede

Å våkne når man kjenner seg glad er skikkelig digg.

Jeg blir glad av å ha en liten plan, en bitteliten plan hver dag.

 

Første kopp med kaffe kosa jeg meg med ute mens jeg så ekornene komme fra alle kanter for å spise.

Det er noe himmelsk med å våkne med naturen <3

 

I går fikk jeg melding på telefonen at pakken min var kommet til Oslo og ville bli videresendt. Kunne velge hjemlevering men da hadde den ikke blitt levert før 27!  Tok ikke sjansen på det ettersom det var levende planter inne i pakken.

Heldigvis dukket den opp i dag på postkontoret, flaks 🙂

 

Et ferskentre som jeg pottet i en diger murerbøtte jeg bora hull i bunnen på:

og så fikk jeg to druesorter og de blir sånn 5 meter høye (gidder ikke si det til gitaristen siden han er litt furt for det valnøttetreet som blir så digert)

Dekte de litt til siden det fortsatt er ganske kaldt om natta.

Well well, var på inpresia frøhandel eller hva det heter og der har de et tre som heter mammuttre, man kan kjøpe frø av det treet. Det blir visstnok 30-40 meter høyt og 10-15 meter bredt! Gjett hvem som fikk lyst på det eller! Kunne bygd trehytte oppe i det treet 😀 Noen som har mammuttre? (si: nei)

 

Men jeg fikk mer, grønnkålfrø så de har jeg sådd. 9 frø i denne her inne i drivhuset:

Har jo gjort den blemma og ikke merke det jeg har planta før, faktisk ganske nylig

Og så har jeg lagd en haug med woodchips, med woochipsmaskina, elsker den maskinen:

Blir glad av woodchips

(litt hoven på ene øyet. Fikk jord inni der og så ble det betennelse. Heldigvis hadde jeg noe øyemedisin, greit å ha et kriselager.

 

Tenkte å plante litt poteter i år, så i går begynte vi og lage potetland. (eller gitaristen)

Vi må få opp alle røttene og så spyle berget med høyrtykkeren (og den elsker jeg også) Blir GØY!

Og så må vi rense før vi kan plante såklart men jeg tror det blir superbra

Her har jeg tyvplanta noen få poteter (er jo av den utålmodige sorten hahaha):

og gitaristen har ryddet haugene med jord og sand, flinkingen:

I morgen har jeg noen ting jeg har lyst til å gjøre og her er de:

Begynne å male huset litt eller lage noen mindre plantekasser til hageblåbærne som kommer i posten

Kommer også en kiwibusk foresten 😀

Håper du har det bra og har små planer hver dag og tusen takk for besøket og velkommen igjen <3

 

10 kommentarer
    1. Så spennende med ulike vekster..og ferskentre høres jo litt eksotisk ut… 🙂 Ikke noe hagearbeide etter vi flytta til leilighet..Men blir jo å plante i et par krukker… Ynde har blitt favoritten av verandablomster.. Prøvde med noen jordbær i ei krukke da vi flyttet hit..men det blei til at fuglene tok dem.. så det har jeg gitt opp ! God helg til den fine og flinke gartneren <3

      1. Elsker mange nye vekster 🙂 Her er det ikke så mye planting i bakken siden vi har både snegler og jordrotter og rådyr og elg og u name it men krukker er fine greier 😀 Ynde har jeg aldri hørt om, hva er det? Må kanskje ha nett over jordbærene? Her tok englene alle så jeg røska opp alle jordbærplantene, det går bare ikke for de elsker jordbær. Riktig så god helg fine deg <3

    2. mye spennede og jeg kan bekrefte att mammutre har jeg ikke ,aldri hørt om det heller :=) men druene dine må ha noe å klatre på ,du kan godt sette opp en snor så kryper greinene bortover og ikke oppover :=)

      1. Det var godt å høre hahaha Ja, druene skal få en buegang å klatre på. Lurer litt på å flytte den ene drueplanten litt med mot midten sånn at den er litt mer unna rådyrene. Goood helg <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg