I dag gråt jeg

Kjære dagbok

Det er ikke ofte jeg gråter men i dag gjorde jeg det, helt ufrivillig.

Man kan jo tenke seg at man lett kan gråte over verdens urettferdighet men det var ikke derfor heller, selv om det er en god grunn.

Jeg holdt på å legge på røret som vi sier i nord, eller det er vel bittelitt overdrevet eller veldig mye overdrevet alt etter som men jeg satte en sjokkokule fast i halsen og vipps gikk den i vranghalsen. Skjønte med en gang hvorfor det heter vranghalsen for det der gjør vondt!

Så husk på å kun bruke den rette halsen som er beregnet på sjokkokuler.

Tror jeg skal ta det der opp med fastlegen, den vranghalsen kan han bare ta vekk for den er livsfarlig!

Burde bli merka alle de posene med sjokkukuler med: livsfarlig!

Tårene spruta og etterhvert begynte jeg å hoste men kula kom ikke opp, den lå liksom å duva litt opp og ned igjen, istedet kom det smelta sjokkosaus opp etterhvert

(rødsprengte øyne fulle av tårer etter den opplevelsen)

 

 

Well nok om det, har fått tømt alt ut av stua og kjøkkenet og nå er det klart for vask og så finne den store eska med julepynt,

det går fremover sakte men sikkert.

Kalenderen…den er en sørgelig historie, fikk noen brune hårnåler i dag. Tok ikke bilde engang, …en liten sjokkokule hadde vært 100 ganger bedre…NEIforesten der glemte jeg meg, den tar jeg tilbake, tror jeg har slutta med sjokkokuler fra nå av,

de er livsfarlige!

Den gode nyheten er at sjokkokula smelta, den dårlige er at du nok må holde ut med meg en stund til 😉

I går fikk jeg ingenting i kalenderen. Av en eller annen grunn så har kalendergavene drevet og ommøblert seg selv så noen luker kommer det til å være flere ting i og andre nix. Stakk fingeren sånn litt til sides for å sjekke luke 11 og den var nemlig tom den også….aldri mer en sånn kalender!

 

Tror du foresten stjerna har kommet opp i vinduet og adventsstaken på bordet? Nix

Holder nemlig på å lage en vei til ene vinduet 😉

 

Foresten vet du at man kan bake sunne småkaker til jul?

Alle vet at økologisk er sunt og i dag oppdaget jeg at de har både økologyskmelk, økologisk rømme, økologiske egg, økologisk smør, økologisk tjukkmelk og de har tilogmed økologisk sukker, snakk om flaks!

Nå har jeg fått satt en økologisk supersunt deig som skal bakes ut i morgen 🙂

Jeg begynte med Skjervøy-bakeriets spikolarsj, de smaker himmelgodt, mye bedre enn kakemenn

Fant oppskrifta på en facebookside, bare og bytte ut tingene med ting det står økologisk på så er man i boks.¨Rart det skal være så forskjell på en usunn småkake og en sunn 😀  Her er oppskrifta i alle fall:

1/2 liter kefir

2 bokser rømme

1 ss hornsalt

3 ts bakepulver

3 ts vanlijesukker

1 kg sukker

350 g smeltet smør

2 kilo hvetemel

 

Rør sammen og sett deigen kaldt (de våte tingene først)

Man kan trykke ut kakemenn eller bare ta en kopp og trykke ut sirkler enkelt og greit

stekes på 175 grader med over og undervarme i ca 14 minutter til kakene er lett gyldne

(sto ikke noe om hvor i ovnen de skal steikes så der får man prøve seg litt fram)

 

Nå glemte jeg nesten det viktigste! Du,.. så du i Amta i går eller?

Har ikke abonnement skjønner du. Hadde jeg dobbelthake foresten?

Her sitter jeg og vet ikke engang om jeg er utskjemt..

 

Well well her er det full rulle i alle fall. Gitaristen sparkler, englebassen pynter pepperkakehus og jeg sitter og lurer på hvor pakken min med superkremen blir av, den som gjør at man ser ut som en ungfole i følge reklamen (ja, vet jeg gikk fem på igjen) Klarer liksom ikke å se en reklame før kjøpefingeren har trykket “putt i handlekurv, send”

 

Skal si i fra når jeg får den om den fungerer eller ikke 🙂

 

Synes du det er over middels fint at jeg skal fortsette å blogge? (si: jaaaaa)

 

Ha en nydelig liten førjulskveld kjære du og husk på at nissefar holder et våkent øye med hvem som er snill og sånn 😀

 

 

 

5 kommentarer
    1. Der var du! Fant deg. Glad du blogger, og når ikke dette innlegget kom opp, så forsøkte jeg igjen og igjen til du var på plass, nemlig. Uff, den vranglåsen. Jeg skulle også gjerne ha fjernet min. Noen ganger tror jeg at jeg dør, men hver gang har jeg da overlevd jeg også. Men jeg kjente en som fikk noe i halsen og døde brått, så det er ikke til å spøke med det der.
      I dag fikk jeg kommet meg på bena etter forkjølelsen og i kveld har jeg kjøpt batterier til stjernene mine. Nå blir det koselig i vinduene. Klem til deg i kvelden 🙂

    2. Hvis den kremen funker vil jeg også ha, for jeg tør ikke sånne spiker i øya som du driver med 😀 Godt du ikke la på røret søs, vil gjerne ha deg her vet du <3 Jeg er syk igjen. Sykmeldt ut uka. Sikkert 5. gang jeg er sykmeldt i høst 😛 klemmer søsklemmen <3

    3. Det er bra at du blogger og gjør mange glade. Kan lønne seg og tygge maten før man svelger den. Men alle kan sette noe i vranglåsen. Ble ferdig med gavene i går – rekordtidlig. Deilig at man slipper og stresser mer i butikkene etter gaver. Blir neppe noe bonusgaver i år – lommeboka sier nei til det. Nå farer jeg snart og dagens første kaffekopp er snart historie. Ha en fin dag.

    4. ja du må fortsette å blogge ,det er så koslig inne hos deg :=) men sjokokule i halsen hørtes ikke godt ut uffa meg,nei da er det bedre med noe som ikke triller hi hi .Nå er jeg ferdige til jul,mangler bare juletre og nissefar og mor,dei må vente litt,fredag er det opperasjon,da er det godt å komme hjem til ferdig pynta julehjem :=) blir nok ferdig til jul du også

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg