Hele Norge rydder!

Kjære dagbok

Jeg får meldinger hele tiden fra folk som er blitt så inspirert av at jeg holder på å rydde og få ut ting herfra. Snart er kanskje hele Norge med på operasjon: Behold de tingene som gir deg glede og få ut alt annet. Det gjør noe med det inne i hodet å holde på men det er viktig å kun beholde det som gir deg glede og her må man være ærlig.

En ting beholder man ikke fordi den var dyr eller fordi du har fått den av noen, man beholder kun ting som gir glede. Når man åpner bod-døren og ting kommer i mot deg i full fart er jeg nesten sikker på at de bakerste tingene ante du ikke at du hadde engang, så hvorfor ha en ting som du ikke bruker og som lager uggen stemning?

 

I dag tenkte jeg å begynne på dette hjørnet:

Rydda jo det for kun noen uker siden men det var før jeg oppdaget hun Marie Kondo

på Netflix. Sortering og hva man skal beholde fikk en helt ny dimensjon.

Først gikk jeg i gang med å montere opp premien til meg selv ettersom jeg har vært flink. Man må huske på å belønne deg selv for det er ikke så mange andre som husker på det 🙂 Ja jeg vet jeg er lur.

Kjøpte det største staffeliet jeg fant, nå skal penslene få bryne seg. Det er jo viktig å ha en ok arbeidsstilling når man maler og koser seg sånn ekstra:

Etter å ha skjønt nix av hvordan det skulle skrus sammen fikk jeg det til sist opp

og fint ble det også 🙂

Så henta jeg inn sitrusbuskene mine. De tror det er vår begge to, tipper de tror det er sommer ganske snart for jeg har fyrt i ovnen og det er sikkert 35 grader inne her nå

Sjekk de får sitrusfrukter nå liksom:

Etter det monterte jeg opp visonboardet mitt:

Det var så har ved i det at det var nærmest umulig å skru i de krokene under men det gikk:

Og så begynte jeg å tømme skuffer og alt utover, ble så ivrig at jeg glemte å ta bilde

men det ble totalbomba såklart. Hadde ikke ventet noe annet.

Nå lukter det grønnsåpe av alle skuffer og krenker og kroker:

 

og så har jeg sortert og kastet og kun beholdt ting som gir meg glede

En stor skuff med masser av akrylmaling og akvarellmaling, alt på et sted, lett og ta med seg hele skuffa når jeg maler:

I denne skuffa er det ting som kanskje skal bli en helt ny type BH. Ble så lei av bh’er som skrammer og gjør vondt at jeg fant ut at det kan jo ikke være umulig å lage en bh som er deilig å ha på? :

Alle glass og stuff er skrubba med såpe og rent som i sterilt tror jeg

Og så ble det kaffepause, gjett jeg klarte å organisere alle sirupflaskene til kaffen mens jeg venta. Å ha ting i kurver gjør det mye lettere å vaske og holde det i orden

Selvfølgelig i favorittkoppene <3

Kaffe, sukker og te i de hvite krukkene og de er merket utenpå sånn at det er lett å se hva som er hva 🙂

Og så finally var hjørnet mitt perfekt og rent. Kasta 2 fulle søppelsekker med skrot jeg ikke er glad i:

I mangel på bod har jeg mine 2 strandakurver på toppen og en trekasse med utstyr til miniatyrbygging:

Mangler noen vinflasker i hyllene men må finne en vin jeg liker først, noen gode forslag?

Nå gleder jeg meg til å male :

Vi driver foresten med ny låt. Tar ut alt frustrasjon og mørke og de lyseste stjerner på låta så den blir nok for spesielt interesserte hahaha men jeg elsker den skikkelig <3

Darkness has a way of reminding you

of the light you have been given

on all those other days

 

Nå er det labbene høyt for i morgen er det sykehusdag, ikke min favoritt for å si det sånn men skal ha med masse digg som veier opp for det jeg ikke liker, lurt hva?

 

 

Har du begynt å få det i orden en gang for alle?

Er det ikke rart at ting kan gjøre så mye med humøret?

Noen ting gir glede og en slik glede har jeg giveaway på.

Hvis du trykker: HER

kommer du til giveawayen 🙂 <3

 

 

CU <3

13 kommentarer
    1. du er flinke du :=) skulle gjerne kastet masse jeg også,men jeg er gift med en som ikke vil kaste,da kan det bli litt krasj :=) men litt lurer jeg vekk når jeg er hjemme alene hi hi ,ingen har merket det ennå

      1. Hei på deg <3 Få han til å se film med Marie Kondo på Netflix davel 🙂 Hun sier man skal ikke røre andres ting men såklart hender det jo at det skjer (her også men ikke si det til noen hahahaha) Ha en super kveld <3 Her er dagen fylt med masse godfølelse 🙂

    2. Rydding minutt for minutt fritt etter NRK. Uansett er det nyttig når hele Norge skal bake eller rydde. Du stater i et hjørne og rydder deg gjennom hele rommet. Ha en fin kveld.

      1. Ja kanskje det, kan nok holde på i flere måneder her før det er helt i boks hahaha Ja vet, men har noen problemområder nå her. Kos deg med kvelden du også 🙂

    3. Er bare så fryktelig imponert!!!!
      Har ikke turt å se videoen ennå, må vente til tiden er der til man evt kan gjennomføre.

      1. Jeg også 😀 hahaha Den serien med videoer må du se, den forandret hele meg og det sier litt. Spent på om du liker nylåta(tror den kommer snart), gjett jeg tok den helt ut eller hahaha Kos deg og ha en fiiiin kveld <3 <3 <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg