Har skada meg

Kjære dagbok

 

For en fantastisk fin dag!

10-12 grader og litt sol, perfekt utejobbedag for en nordlending.

Starta med kaffikoppen i labben her, gjelder å våkne litt sakte til fuglekvitter:

5 og en halv time har jeg lagd kompost av greiner, gjett dette kadaveret fikk kjørt seg.

Kjennes ut som en mørbanka gelepudding hele meg.

Well, maskina funker dunderkrutt. Trodde først jeg hadde ødelagt den da den

ikke ville starte men så var det bare den låsespaken (den sorte) jeg hadde glemt å dra opp:

La et tykt lag kompost rundt plantekassene mine og så begynte jeg å samle i en haug:

Satt og undersøkte muligheten for hjemlevering av litt planker, for da kan jeg

og gitaristen lage noen flere plantekasse og så kan vi ha masser av kompost i bunnen så

slipper vi så mye jord og sparer penger og lager næring i en smell, lurt hva?

 

Skal snakke med gitaristen om det der 😀

 

Hvis du lurer på hvordan reelle arbeidsnever ser ut så kan du se det her:

Det spirer og gror her:

Gitaristen har hugget ved i dag, tror jeg liker sånne skikkelig mannfolk (som vi sier i nord) over middels

godt:

Jordbærplantene mine vokser ennå, spent på om det blir noe av dem. Nix jord,

bare vann under :

Har noen plantekrukker som er klare til planting, bare ikke sikker på hva jeg

skal ha oppi:

Da jeg kom inn og fikk vaska fingrene svei det som bare juling. Masser av minisår

med såpe inni, fyttiskjiten, jeg er skadet:

Heldigvis kjøpte jeg plaster før den koronaen kom til Norge. Det hjalp:

Det er sånn skikkelig kosestemning Alle gjør så godt de kan for at dagene skal bli

så bra som mulig og da blir man glad. Det er liksom sånn at jeg nesten får

lyst til å bake kake til hele gjengen, bare fordi jeg er så glad:

Har du hatt en bra dag?

Tenker du over at du kanskje kan gjøre noe for at de rundt skal være litt ekstra glad?

 

Foresten tror jeg har funnet ny plass til hengekøya, kanskje jeg viser deg det i neste innlegg 😀

Så da er det bare å følge med <3

 

Nå skal jeg lage kjøttdeig og pasta. Tror jeg går ned i fryseren og henter litt broccoli og smoothie for

det blir yberdigg 😀

 

CU og tusen takk for besøket <3

7 kommentarer
    1. Uffda. Godt du hadde plaster! Jeg har også fikset litt i hagen i dag. Mannen kjørte sånn mosefjerner på gresset så det ble så pent. Viktig å finne på noe koselig ja. Nyt kvelden. Klem

      1. 😀 ja flaks 😀 Oi, mosefjernemaskin? Vi har tonnevis med mose. Tusen takk vennen min, ja det er så viktig <3 Ha en nydelig kveld og stor god klæm <3

    2. når du jobber med kviter og kompostkvern anbefaler jeg att du bruker hagehansker,det sparer hendene dine for mye vondt,og slike rifter kan en fort få betendelse i,så på med hansker :=)
      I morgen skal stingene på hælen min fjernes,det ser eg frem til,og i dag fikk vi en pakke som jeg gleder meg til å ta i bruk ,skal vise hva det er når vi har fått instalert det :=)

    3. God Morgen – det er tross alt fredag. Våkna for 20 min siden og vil snart drømmeland igjen. Huff da, godt med plaster. Flott og en maskin det der som gjør jobben. Den kan dere ha glede av i mange år. Bruk hode og hansker når du jobber med slikt.

    4. Du verden ,, planting altså 😱 Ikke farsken at jeg gidder frese av plena for å gjøre det. Men det då fristende vakkert ut. Nyt og take CARE 😊

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg