Har du tenkt på det?

Kjære dagbok

 

Tomt for melk, heldigvis har jeg fløte til kaffen

Har ikke vært på butikken siden jeg ikke har så lyst, dessuten tror jeg det er mange der og sikkert endel syke også

Siden vi er hjemme bestemte jeg meg for å gjøre noe nyttig og det er ikke ofte

så jeg vasket badet mens jeg snakka med en venninne på telefonen

og nå skinner badet

Tror aldri det har luktet så mye grønnsåpe og klorin på et bad før

og så fant jeg tannspylemaskina mi:

Gidder ikke tannlege det neste året derfor har jeg tenkt å bruke den hver eneste dag.

Etter det satte jeg en kald-deig og i kveld blir det nystekt grytebrød, digg

og så gikk vi for å hente posten og det er sånn 10 minutter å gå (kanskje 6 hver vei)

 

Så ikke elgene (tipper de sto bak utedoen) :

Sol og lyseblå himmel og nesten ikke et eneste menneske ute, snakk om å ha verden for seg selv:

Men du, nå kommer noe viktig. Har du tenkt på at viruset kan leve i alt fra timer til mange dager (noen mener 8-9 dager).  Har du tenkt på det?

Heldigvis kom jeg på det der, så jeg tok med hansker og pose og så la jeg posen

på et sted den kan ligge i 9 dager.  Er det noen regninger som er der så må de jo skjønne at ting er litt utsatt?

Postkassen:

Posen:

og så gikk vi hjem mens vi småsludra om alt og ingenting

Fint hva? Havet rett nedenfor her vi bor

Har planta salat og spinat på soverommet siden der er det kaldt (sikket ikke mer enn en grad om natta siden jeg liker best at vinduet er åpent) Virker som plantene er mer robuste og sterkere av å stå der:

og så planta jeg paprika og tomat i går:

Håper de overlever for nesten alt annet er dødt.

Kom på den mest geniale ideen jeg noen gang har kommet på, nemlig å bytte ut plenen med en potetåker.  Tenk da kan vi lage maten vår selv

Bare gjett en gang hvem som var gledesdreper og ikke vil at plenen skal være potetåker (nevner ikke navn men det var noen her i huset)

Synes du at plenen burde bli potetåker? (si: JA)

(du kan gjerne sende gitaristen melding også å si at det burde vi gjøre)

 

Well well nå skal jeg gå i gang med resten av dagen og ennå vet jeg ikke helt hva jeg skal fylle den med, men noe bra blir det nok. Tror jeg starter med et vaffelhjerte eller ti.

Gitaristen stekte nemlig en diger bunke vafler seint i går kveld og så spiste vi helt til det var kul på magen <3

 

Tusen takk for besøket og velkommen igjen <3

 

Hei igjen, vi grilla siden vi var sultne før jeg rakk å poste

Tipper det blir mye kvalitetstid fremover Englebassen og meg kosa oss og gitaristen dreiv på med reker inne derfor rømte vi ut, siden det lukta ikke akkurat vafler

men såklart kom han ut ettersom det var litt ensomt inne alene med rekene

Vi derimot storkosa oss:

(Ps: har stoppet nettbutikken og salg av bilder og frokostsett herfra. Er viktig at du eller meg ikke blir syk fordi vi må på posten. Men jeg åpner så snart det er trygt igjen.)

Viktig å bruke opp alt:

Vi dro grillen bort i sola for der var det varmere

Og så satte vi oss i trappa og spiste og fortsatte og småsnakke

Nydelig ute i dag:

Selv om det meste er skikkelig ille nå er det viktig å prøve å holde på humøret

Da vi kom inn nå hadde deigen min blitt diger, så snart på tide å varme gryta og så blir det nystekt grytebrød til kvelds:

Fant denne i dag etter at noen på fb la ut en snutt fra den, Fleksnes og virus:

 

Men nå du skal jeg hive labbene høyt

CU soon <3

3 kommentarer
    1. Man må ty til mange kreative løsninger i disse dager. Var på kiwi i går og der var det kaos og juletrafikk nesten. Tomt for melk – du bør være tidlig ute og gjerne den første kunden. Da har du hele butikken for deg selv om kan ta med deg mye. Fine at man kan rydde og vaske på bade når man er hjemme. Det skal jeg gjøre en dag til uka. Ha en fin kveld.

    2. jeg bor på bygda og akkurat her jeg bor er vi tilsammen 14 mennesker og vi har hverken butikker eller andre ting ,så jeg har liksom ikke sett hysteriet på butikkane,om vi tar en liten tur og handler i morgen får tiden vise,om ikke så overlever vi fint alikavel :=) Det ser så koslig ut der du bor og grilling mmmm deilig,vi fikk full vinter igjen i dag,så den grillinga får vente litt,tenker eg strikker en kofte til eg :=)

    3. Ja, det er ikke lett å holde seg unna det viruset i uker og kanskje måneder? Posten ja, den er jo også vært tatt i av noen. Man kan jo bli redd av mindre. Liker ikke dette, og våger ikke tenke så langt om gangen. Men jeg er heldig å ha kopp fra deg, så jeg kan kose meg med kaffe i den. Så får vi håpe du snart kan åpne “butikken” din igjen. Klem fra meg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg