Har du matbod?

Det har lenge ligget og lurt i bakhodet. Matbod

 

Har et lite kott på den siden av huset som mest sannsynlig er nord hvor sola aldri skinner og det er nok det kaldeste rommet i hele huset.

Kjøkkenskuffene er så fulle og rotete så jeg gikk i gang med prosjekt matbod.

Hvor vanskelig kan det være?

Før var det matbod i hvert hus, sånn er det ikke lenger og det er litt dumt.

Men først frokost med brokkolispirer, nam:

 

Startet med å rydde ut av boden:

Hele byggeprosjektet tok ca en time, vel anvendt tid 🙂

Gitaristen kappa plankene så var det bare å skru de på plass. Siden det bare var meg, forskrudde jeg for da er det mye enklere:

Det viktigste er å vatre det sånn at det blir noenlunde rett.

Etter det var det bare plankekjøring, enkelt:

Nå kan jeg endelig rydde kjøkkenskuffene for de er ikke så fulle

På toppen fikk jeg plass til alle sylteglassene mine

Ble så fornøyd, ryddig og fint og ikke minst god oversikt på hva man har.

Nå gjenstår å finne en dør til rommet og bore hull til ventil så er alt klart.

Takk for besøket og god påske <3

10 kommentarer
    1. dette ble bra og du får nok veldig masse glede av matbuda :=) jeg har spisskammers ved siden av kjøkkenet ,døra går fra kjøkkenet og inn på spisskamerset ,i kjelleren har jeg stor matbud ,jeg bor jo på en gård og huset er gammelt fra den tid alle hadde matbud

    2. Jeg har jo ikke noe matbod 😀 Men du MÅ jo ha! Med så mye matplaner og alt du lager selv så må du ha det så klart. Og det ble jammen fint der. Nå kan du ha syltetøy, syltede alt-mulig, og mengder med mat som kan ligge på lur. Og sjokolade?? Men pass på at musene ikke får for mye fritid der inne 😀

      1. Den ble full men har plass til tomatsaus på toppen når jeg skal bruke sylteglassene 🙂 Tusen takk søs <3 Nix sjokolade ..eller kanskje litt 😀 Det blir nok musefelle der til høsten vil jeg tro 🙂

    3. Så genialt! Skikkelig lurt, rett og slett! Hmmm….. kanskje kunne jeg gjort noe med det i “ytterste” boden, som jeg kaller den….. men – det må ryddes og fikses….! Tenke-tenke…. 🙂

      1. Tusen takk <3 Deilig å ha full oversikt, nå kan jeg rydde og vaske kjøkkenskuffene. Det bli så bra tralala Det er bare å hoppe i det. Jeg har tenkt i flere år og så var det så fort gjort 🙂

    4. Så kjekt med en matbod! Spisskammers – kaller vi det her 🙂
      Men jeg bruker matbod….
      Men har ikke… har slik halvveis fordi jeg samler mye inne på vaskerommet som er det kaldeste rommet i huset – der sola skinner bare tidlig morgen .-)

      Nå har du full oversikt!

    5. En matbod er en fin ting. Så flink du og dine er med alt mulig. Dette blir fine saker. Egg håper jeg og finne etterpå i butikken for jeg tror det er noen som hamstrer. Men det er surt for mange andre. God påske og jeg er sikker på at du mye påskegodt på lager. Ha en fin dag.

      1. Enig, tenkt på det så lenge og så var det så fort gjort 🙂 Ja fikk noen snaper om tomt for egg men det fylles sikkert på snart. Vet du, har nix påskegodis på lager, nix 🙂 mesen kan jo hende jeg kjøper en marsisanstang eller to. God påske 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg