Happy news!

Hei på dere, noen som har savnet meg ekstra mye?

 

Har begynt med noe nytt, derfor jeg nesten ikke har vært her og det krever masse tid og energi

 

Holder på å klare å gjøre ingenting og ikke tenke på en eneste ting og det er neimen ikke lett. Det er en slags meditasjon.

Nå tror du kanskje at det er easy peacy eller hva det heter men det er skikkelig vanskelig.

 

Uten om det begynner gitaristen å bli skikkelig lei for det blir jo litt mer husarbeid på han da, faktisk alt.

Heldigvis eller uheldigvis tok jeg ryggen skikkelig akkurat da jeg begynte med meditasjonen, fikk isjias og har ligget på sofaen i snart 2 uker, jammen digg at jeg har noe jeg kan gjøre mens jeg lå der, nemlig å gjøre ingenting. Flaks i uflaks. Tror jeg har store evner når det kommer til å gjøre ingenting, i alle fall ifølge gitaristen, hva han nå mener med det..

 

Men i det siste kan jeg være litt mer oppe så jeg gjør det jeg liker best nemlig klistrer, limer og maler mens jeg synger litt

Viktig å gjøre hver dag god <3

Fint hva? (si:jaaaa)

Og så tenkte vi å renovere utedoen om til et ekornhus med matstasjon så jeg gikk i gang med å lage et minihus som skal være inni utedoen,

nesten som et inngangsparti til ekornene:

Det er jo ingen som bruker utedoen så det er synd at den skal stå der ubrukt synes jeg når den kan bli en drive-in-fastfood-sjappe til ekornene:

Etter litt beising og liming og snekring begynner det å ta form, nå gjelder det bare

Å få ekornene å gå inn og skjønne at det er mat der:

Kanskje vi må lage en stige eller hylle eller noe utenfor sånn at det blir lett å komme ut og inn?

Vi har lagt planer om å installere kamera sånn at vi kanskje kan sende “live” så kan dere se ekorn i nåtid men kamera og lys

 

 

Det har vært et fantatisk vær de siste dagene ca 15 grader, lyseblå himmel og sol men i dag var det en forskjell, sola var der, skyfri himmel men 5 grader, men det betyr jo ingenting egentlig

Jeg bestemte meg for tur i dag men bål og kakao lagd fra skrætsj, bålkakao, så det var bare å hoppe i tøflene og komme seg avgårde:

Usøtet soyamelk med kokesjokolade, NAM 😀 Inviterte likegreit med meg gitaristen på tur og kakao

Turen var fin, 8 skritt fra husveggen, akkurat passe langt synes jeg og så kamperte vi der, eller mest meg fordi gitaristen holdt på å rydde og vaske og sånn, det må jo gjøres det også. Synes han er flink 😀 Jeg satt mest og prøvde å koble meg til universet og å gjøre ingenting

Når man har en marsipangris i godis-skuffen går det ikke å tenke på nållakontrålla, det funker ikke well well

det ble en fin dag i alle fall og resten av dagen er ennå igjen men jeg skal ligge på sofaen og pleie ryggen. Jammen er sofaen fin å ha, tror jeg elsker den litt over middels

Ettermiddagene er vakre og full av farger. Her er bilde uten noe filter og enda ble bildet ikke i nærheten av hvor fint det var:

Ettermiddagssolen som skinner på trærne:

Miniatyrhusene mine står ennå ute kanskje de skal stå hele vinteren hvem vet:

Jeg håper dere har det bra og finner på små koselige ting hver dag, behøver jo ikke være så store tingen for å fylle på med en dæsj lykke <3

 

Har du lyst til å se ekornstream?

Synes du det hadde vært morsomt?

Tror du ekorn hadde satt pris på litt juleknask og julepynt?

 

Cu og takk for besøket <3

10 kommentarer
    1. så koselig det var å høre fra deg ,klart jeg iallefall har savnet deg kjempemasse :=) tipper ekorna storkoser seg hos dere,jeg hadde glatt flyttet inn på utedoen om jeg var et ekorn :=) og drivhuset ditt ser så herlig ut ,er det helt ferdig nå ?
      Jeg strikker masse ,går turer og denne uken som har vært har vi pusset opp halve stuen ,revet ned tapet ,pusset sparklet tapetsert med en tykk tapet som dekker over ujamheter og så malt veggane i en farge som heter vanilje ,å det er så mye finere hos oss nå :=)

      1. Ååååååh, gjett det var deilig å høre fineste deg <3 Tusen takk! Så det hadde vært noen der og spist litt av maten nå i kveld men kan ha vært småfuglene. Egentlig burde de hatt en liten varmeovn spør du meg hahaha Nix drivhuset er ikke ferdig ennå, mangler de automatiske vindusåpnerene og piggene på taket. Strikking er så koselig, tror jeg må finne meg noe garn jeg også, du strikker jo så mye FLOTTE ting! Skikkelig herlig å se 🙂 Skikkelig masse jobb dere har gjort med oppussing, jeg må sjekke 🙂 Kos deg med helg og et fiiint hus <3

        1. den delen som åpner vinduene i drivhuset automatisk tåler ikke minusgrader så vi skrur dei av til vinteren og skrur dei på igjen til våren,men hva slags pigger skal dere ha på taket da ?

    2. Klart du må pynte til jul til ekornene. De er jo med i Donalds jul, så de elsker nok jul 😀 Men du, hvodan går det når du er ute i skogen, er det ikke elg der?? 😮 Håper det er bra med deg søs, vi må ta en kaffe igjen snart 🙂 KLemmer <3

      1. Enig 😀 Hvordan har du det søs? Jepp kaffemøte må vi ha snart <3 Tenkt på det maaange ganger alt 😀 Du vet du, jeg tror de har skutt elgene og spist de opp for de er ikke her mer, deppedidepp. 🙁 Men det kom en liten rådyrunge og mammaen forbi forleden morgen og det var kos 😀 Ellers har jeg en nesten tam flaggspett her også. Sto en meter fra den, skikkelig fin 🙂 Gooood helg fineste søs og største klemmen <3

    3. Hei på deg. Jeg som trodde du malte bilder så du ikke rakk med blogg. Så var det ryggen! Stakkars deg da vennen. Men da får du nok tid til å planlegge nytt skjønner jeg. Herlig med ekorn og det bilde med drivhuset og solnedgang.Vakre malerier!!!! God bedring til deg. Håper virkelig du snart blir bra igjen. Klem

      1. Hei på deg <3 Well det også men så tok jeg ryggen skikkelig. Meditasjon er fine greier men nå har det blitt veldig mye av det siste tiden. Satser på å bli helt bra til i morgen 🙂 Tusen, tusen takk! 😀 Håper du har det bra og holder deg frisk og rask <3 Stor god klæm 🙂

    4. Kjempefine bilder. La meg tidlig i går kveld men våkna etter noen timer. Biden talte nylig så dette blir spennende med nye koster i det hvite hus. Smittetiltak i fleng, brukte selv munnbind i går på kiwi men ingen av de ansatte hadde det. Tøffe tider for mange mens ukene flyr mot jul. Jeg tror jeg gir beng i alt snart men det er alltid de som har det verre. Tror jeg vil koke meg litt kakao i løpet av søndagen. Men først vil jeg prøve meg på drømmeland igjen. Kult at du er tilbake. Ha en fin dag.

      1. Tusen takk Helge! 🙂 Ja nye tider fremover. Jeg tror det gjelder å fokusere på små bra ting, behøver ikke være store tingen for å gjøre dagen god. Kakao er en sånn fin liten ting <3 Tusen takk og ha en super dag Helge 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg