Gulrot i kartong

Hei på dere

Vet dere fordelen med å plante gulrot i kartong?

Plantene får et forsprang og vokser seg til før de plantes ut og er mer robuste mot snegler og insekter som kan spise opp hele planten.

I dag kom jeg på at det er på tide å begynne å samle melkekartonger og andre kartonger  Har planer om å plante endel så da er det lurt å starte å samle nå. Ikke mye smaker så godt som hjemmedyrkede gulrøtter.

Da ene englebassen flyttet hjemmefra sa hun en dag; gulrøttene fra butikken smaker ikke så godt

Tenk for en luksus å gå ut i hagen å høste sine egen gulrøtter som smaker himmelsk!

Under snøen i hagen har jeg noen gulrøtter igjen, de har jeg isolert med et lag woodchips så når tela går kan jeg høste mer gulrot.

Bilde fra tidligere år:

Tenker jeg begynner og sår gulrot i mars.

Når starter du og sår gulrot?

Forskjell på sommer- og vintergulrot: sommergulrota er en ferskvare og har dårlig holdbarhet, vintergulrota derimot har lang holdbarhet og jeg oppbevarer den bare på vokseplassen og høster utover høsten, forvinteren og våren

 

CU <3

 

 

2 kommentarer
    1. Flott da. Men husk å skjære av bunnen i kartongen når du planter det ut. Det glemte jeg, og det ble ingen gulrøtter det året. De klarte ikke suge opp vann😂😂😂

      1. Ja såklart 🙂 Pleier å fjerne hele kartongen forsiktig 🙂 Har kjøpt en lagringsgulrot nå som heter Gulrot Lila Lu
        som kan lagres, lilla gulrot, spennende 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg