Gode nyheter!

Kjære dagbok

 

Du lurer sikkert på hva jeg gjorde i går? og i dag?

Har faktisk nesten bare venta på varene som skal komme i dag:

(meg som venter)

 

Lurer litt på hvor halsen min har blitt av, den var nemlig der for litt siden.

 

Well nok om det. En av de gode nyhetene er at forsøket mitt med å lage nye frukttrær

ser ut til å kunne fungere:

De greinene behøver veksthormon leste jeg og så sjekka jeg YouTube og der sa de

at om man tok års-greiner og hakka dem opp i foodprosessoren og blandet det med vann og

putta oppi fjorårsgreiner så danner de fjorårsgreinene rot.

Et annet triks er å duppe greinene i dispril, ja sånn hodetablett. Man bare knuser den og så dypper

enden oppi og vipps vann og så blir det nye frukttrær.

 

Nå har mine begynt å danne litt rot, så nå er det bare å krysse fingrene:

Har 2 plommetrær og ett pæretre

Men såklart lærer man mye nytt i disse virustider. Satte en surdeigstarter nå.

Litt grovmel, finmal og appelsinjuice:

Så skal den mates hver dag med mel og vann. Orket ikke å bruke oppskrift, bare blandet litt sammen så nå

skal vi se om det fungerer

Veldig spent, det skal jo være så mye sunnere enn å bruke gjær, dessuten kan det være vanskelig å få fatt i gjær har jeg hørt.

 

Uten om det har jeg jobba med growling og det er GØY, høres helt forferdelig ille ut og det er meningen

Meg som er fornøyd(resten av beboerne her har rømt):

Nå er det en liten pause for varene kommer snart og da er det på med munnbind og sprit og hansker

og vaske alt utenfor før vi tar det inn.

Foresten er slutta med den imunmedisinen, snart en måned uten og jeg føler meg tipptopp. Eneste jeg må

passe på for å være frisk er å ha riktig PH og det får jeg med appelsinjuice. Med en gang PH’en blir dårlig blir jeg det også. Skikkelig urettferdig at man får god ph med grønne blader og grønnsaker og ikke av sjokokuler

Nå er det bare å håpe at jeg tok rett avgjørelse 🙂

Livet er en lag rekke vanskelige avgjørelser som for eksempel skal man ha Nutella eller Nugatti på brødskiva.

 

I alle fall nå dyrker jeg mais inne, siden de jeg prøvde meg på forleden år ikke ble modne så prøver jeg å

være litt kjappere ute i år:

Foresten du, husk på å ikke dra på besøk. Hold deg hjemme

 

Værvarslet fremover tyder på at det blir en god nordnorsk sommer i over en uke fremover. Så da er det bare å finne fram

soltøyet. Gleder meg 😀 <3

Kanskje du har lyst å se hva vi har handlet?

Da venter jeg litt med å poste til varene kommer så bare vent litt.

Nå kom varene:

ohboy, nix kake! Skulle bli en diger suksessterte og så fikk vi ikke så mye som et eneste egg…og når vi snakker om egg. Siden jeg ikke hadde noe påskemarsipan i påska så bestilte jeg meg en haug med marsipanegg med sjokolade utenpå, gjett en gang hvem som ikke fikk dem, ikke ett!

Meny var fri for dem også, nå blir det krig snart, i alle fall er humøret skikkelig uggent.

Hadde jo kryssa av på at dem skulle ta en tilsvarende vare og da skjønner jeg ikke hvorfor de ikke bare kunne erstattet de der med et par kilo marsipan og noen plater kokesjokolade. Det burde ikke vært så vanskelig egentlig.

 

Heldigvis fikk jeg noe sjokolade så nå er det litt kos og så litt mer sang, growlingsang 😀

CU og tusen takk for besøket <3

Driver du og lærer deg noen nye ting nå om dagen?

Har du lagd surdeigstarter?

Har du lagd nye frukttrær? (håper det funker)

 

<3

 

 

 

 

 

 

5 kommentarer
    1. spennende da med grener av fruktrær som røter seg :=) jeg har nok fruktrær,blir så mye att vi må gi bort over halvparten av avlingen.
      Det var en skikkelig varebestilling du hadde også :=) merkelig så mange varer det er utsolgt for,vi slet skikkelig med å finne bacon lørdag da vi var i butikken,var i 3 butikker og omtrent tomt hos dem alle,men vi fikk nå sorten til både oss og svigermor,men da måtte vi liksom ta det siste som var i hylla også og kjøpe i 2 forskjellige butikker,lurer på om det vil fortsette sånn lenge at noen varer blir det tomt for i alle butikker.

      1. Ja det er spennende å se om det blir noe av dem 🙂 Oi, ja da har dere mye frukt. Her har jordrottene spist de fleste trærne så det gjelder å prøve å lage noen nye. Det var 9 dager fra bestilling til levering så vi manglet masse. Skal prøve å legge inn en ny med påskemarsipan og egg nå snart, hadde værtfint å fått den suksessterte (påskekak) ferdig før 17. mai. Det er mange varer som ikke finnes. Noen ting har jeg prøvd å bestille i en måned nå uten hell. Bacon har vært et problem her også. Håper det retter seg. Ha en fin kveld <3

    2. Egenlagde trær er jo artig da.. aldri prøvd meg på noe sånt..ikke på surdeigstarter heller 🙂 Har øvd meg litt på å lage dumplings her hjemme..lærte det på kurs, men fikk testa det hjemme først nå i påsken..veldig godt og moro å lage 🙂 Håper virkelig det finværet slår til..er så deilig med sol..men egentlig trenger vi vel litt regn..men det får vi ta ei natt eller to senere i våres…. Du er veldig fin..litt uheldig vinkel bare på det øverste bildet..hehe.. Klem og fin uke videre <3

      1. Begynte egentlig å tenke på det etter at de jordrottene flytta inn her. De har gomlet og tygd trær for utrolig mange fjelldollars, så det var på tide å prøve å finne ut noe lurt 🙂 Så flink du er og den kaka med marsipan oooohlalala den ser good ut. Dumplings høres så gøy ut at det burde alle lage 😀 Nydelig ord i alle fall <3 Her har det regna i dag og i går snødde det litt så nå skal det bli godt med litt sommer 😀 Hahahaha kanskje du har rett, skal prøve flere vinkler, kanskje det hjelper 😀 Takk for tips og nydelig sommeruke til deg og diger godklæm <3

    3. Spennende når man får røtter på disse greinene og kan plante de i potter og se resultatet 🙂 Jeg holder på med Svarthyll-greiner som røter seg i vann og skal snart plantes over i blomsterpotte 🙂 Kanskjei år lykkes jeg, for de andre åra har de ikke villet vokse og gro. Har nok plantet de ut for tidlig 😀

      Gode ønsker for dagene <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg