Full utrykning her i dag

Kjære dagbok

For en dag, jeg er så sliten i beina at jeg nesten ler.

Telefonen begynte å ringe sånn i 6-tiden og selv om jeg er en morgenfugl så er jeg ikke oppe på den tiden. Det var Englebassen. En edderkopp på størrelse med en liten hund var på rommet hennes (overdriver bittelitt) men fakta og det er helt sant at hun våkna av at den gikk på gulvet borte ved døra, riktignok på noe plast men dog, en edderkopp skal man ikke høre, bare nevner det.

Gitaristen ble såklart tilkalt nesten med sirener men englebassen tok nix sjanser så klokken sju sharp våkna jeg igjen til overnattingsbesøk:

 

Hvor koselig er ikke det 😀 <3

Da jeg våkna tok jeg et overblikk der hun ikke har rydda:

 

Man tar ikke sjanser med så store dyr, så vi la en slagplan

og dro og kjøpte masser av såpe og så tømte vi alt utover for å sortere, vaske og rydde.

Det ble et berg med ting og tøy, men ble så oppslukt i rydding og sortering sammen med Englebassen at jeg glemte det. Vi har holdt på hele dagen og så kom jeg på at jeg måtte ta bilde, dagbok er dagbok så det så sånn 100 ganger bedre ut enn da det var som værst:

Tror det gikk ut 2-3 store sekker med klær som måtte forlate dette huset i dag.

Rideklærne og utstyr i en hylle:

Jeg er helt imponert over hvor mye som går i en kommode !

og enda er det ledig plass:

19 bukser og de fleste av dem er dongeri og 4 nattskjorte i en skuff! og endatil plass for flere bukser, sjekk:

Den nye brettemetoden er gull og så ser man hele tiden hva man har og best

man slipper å lete:

Var innom Europris for å kjøpe litt såpergreier da jeg fant denne vindusvasken/

glassvask med en herlig sitruslukt! Skulle ha kjøpt alle de hadde for den luktet så friskt og var fantastisk på vinduer og speil og så var det supertilbud på den, tror den kostet 10 kroner eller noe slikt :

Etter hele dagens jobb er vi endelig ferdig og gjett det ble bra, ikke at englebassen har det bra for hun er yberflink men nå fikk vi tatt noen problemområder også Fint hva?:

Sommertøyet er pakket bort, kjoler i en egen eske med lokk. En liten kommode til småklær.

Noen oppevaringsesker med tøy som blir brukt mer sjelden og noen oppevaringsesker med skjære og vinterting og alle jakker, hettegensre, genser og tykke topper er hengt opp:

  

Ikke en eneste edderkopp her inne i alle fall etter all den såpelukta og støvsuginga og i tillegg

har vi dusjet alle skumle steder etter at de ble vasket med pepermynteolje

Nå er lapskausen på kok og beina høyt, tror jeg skal strikke litt på den fri fantasigenseren min,

kanskje kommer det bilde av den også etterhvert 🙂 Gruer meg til jeg kommer til der jeg skal lage hull for arnene for jeg er ikke helt sikker på hvordan det skal gjøres men jeg finner det nok ut 🙂 Har nemlig YouTube 😀

 

Det kjennes så utrolig godt å ha et rom til sånn helt ferdig og superryddig og rent og best av alt er at vi har kosa oss sammen med oppgaven <3 Kvalitetstid 🙂

Pleier du å strikke fri fantasigensre? Blir de bra? Si ja 🙂

Goood helg <3

7 kommentarer
    1. Edderkopp måtte til før det ble ryddet i skuffer og skap. Dere var flinke så nå ser det bra ut. Er trøtt etter en rar dag, Må grytidlig på kiwi i morgen etter melk og litt ymse. Det spøker for at jeg må investere i ei ny bukse i morgen i prisklasse ca 400 kr. Alt over det grøsser lommeboka av. Håper det er salg, Det blir tidlig pute i kveld. En runde på nett og face før tannpuss og drømmeland. Ha en fin kveld.

    2. Åååå, er rett og slett bitrepittelitt misunnelig på pågangsmot, ork og ryddeenergien deres….
      Kommer du hit og pusher en sliten tante?
      Blir jo SÅ fint ❤❤❤

      1. Well, masse pauser er viktig og belønning underveis 😀 Jaaa tralalalala kanskje jeg skal bli den norske Marie Kondo? Det hadde vært saftsuse :DDDD <3 <3 <3

    3. Edderkopper blir husdyr i vinterhalvåret. De spiser masse kryp i boligen..midd/støvlus og sånt, pluss eventuelle større insekter som måtte rote seg innendørs. Vis Englebassen nærbilder av midd, så….kanskje edderkoppene ikke er så ille likevel. Midden er det så mange flere av..hehe.
      😈

      Å ja, ikke finn bilder av sengemidd på nettet, for da legger hun seg neppe. Vi har noen hundre tusen av dem i sengen. Der er ikke edderkoppene.

      1. De husdyrene kan jeg ikke leve sammen med, jeg har seriøst angst for dem. Viser jeg et stort bilde av en sengemidd til englebassen blir det nix søvn fremover så den tar jeg ikke sjansen på altså hahahaha og det er ikke tull engang. Tror jeg må lufte dyna mi akkurat nå…

    4. Jeg kjenner jeg ikke klarte å lese stort etter den edderkoppen så stor som en hund… Jeg kan aldri komme på overnatting søs.. NIX 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg