Et hemmelsk merakel

Reklame | Lady August

pleide bestefar å si og det kan jeg love deg har skjedd her også 😀

 

Hei foresten <3

Det har skjedd mye her siste tiden, gitaristen trener på nye ord (nordnorske) og jeg trener med å få ting til,

noe som ikke akkurat er enkelt bestandig.

Kaffemaskina sluttet å fungere! Var ikke værre enn at jeg gikk igang med friskt mot og skrudde den fra hverandre.

Man må jo prøve, ikke bare kaste ting i søpla.

Jeg sang jo litt ettersom jeg var helt sikker på at å fikse en kaffekvern på en slik maskin ikke kan være hjernekirurgi.

Well, well 3 timer senere.

Kasta vi skiten til helsike..n ut herifra.

Snakk om skjitmaskin!

 

Siden budsjettet er skrapa flytta denne inn:

Tror den kosta 79 kroner med gymbæg og greier, ikke akkurat helt det samme men det får gå for nå. Gitaristen holder på å spare til ny tror jeg.

Enten det eller så skal han slutte å drikke kaffe.

 

Nok om det. Har sovet en hel natt sammen med en jordveps og gjett hva, den stakk ikke meg 😀

Av og til er det lov å ha litt ekstra flaks.

 

Men det var ikke det jeg skulle si. Vi snakker hemmelsk merakel. Gjett den nye robotstøvsugeren vi arvet er fantastisk flott

Den starter hver dag til samme tid og saumfarer hver krok for noe støv. Vi har allerede tømt den 8 ganger!

Har oppdaget noe med den og det er at vi må ha ytterdøra lukket. Den stikker av så snart den får en liten glipp på døra

og så er den en rev etter sokker, den samler. Når den setter full gass hjem til ladestasjonen etter 10 minutter kan man være

bombesikker på at den har en sokk i kjeften, så det gjelder å passe på.

 

En av hundene våre pleide også det. Stjal sokker og samlet dem oppi kurven. Greit å vite hvor man skal lete om man blir

sokkeløs for det kan jo skje den beste 🙂

 

Men du det var jo ikke det jeg skulle si, nå prata jeg meg vekk igjen.

Den støvsugeren den motiverer meg skikkelig. Når den starter, er det kun 2 ting man kan gjøre

  1. : stikke ut
  2. : rydde og vaske

Jeg har begynt å vaske og rydde noe helt forferdelig.

Det er jo nesten som når en i huset begynner å rydde, da smitter det fort og det gir det med denne støvsugeren også.

 

Ta i dag for eksempel har jeg vasket alle veggene og vinduene og benkene på kjøkkenet og kjøleskapet

Tilogmed oppå kjøleskapet. Bra jeg ikke tok bilde for der oppe var det blitt pels.

Jeg er bare så fornøyd at jeg har ikke ord

Resten av huset er såklart bomba, men litt etter litt blir det så bra som i tralalalala 🙂

Skal foresten på ferie snart 🙂

Til Nordnorge

Det var sånn 4 grader der en av dagene sa mamma, tror jeg pakker ned litt tykklongs og ullklær.

Man drar ikke til Nordnorge for å sole seg, bare nevner det, dessuten er jeg overoppheta

så det blir godt med litt kald trekk.

Gleder meg ihjæl til å treffe familien, har ikke sett dem på flere år <3 <3 <3 Lurer litt på om de kjenner meg igjen?

 

og så gleder jeg meg til midnattsol og ingen flått og ingen ormer som biter gammelerik

Bare tåfiser i gresset, det er digg det 😀

 

Nå må jeg løpe, er nemlig kaffepause og det er viktige saker 🙂

 

CU og tusen takk for besøket og velkommen igjen <3

 

Har foresten lagd en ny krusedull og her er den:

greit å ha og henge opp sånn at man husker på slike viktige ting. Tror jeg skal ramme inn en til meg selv nå snart 😀

 

 

5 kommentarer
    1. kjedelig med den kaffemaskina da ,men men ting i dag lages ikke for å vare .
      Den billige duger nok men blir langtifra det samme tenker eg :=) så kjekt att du snart skal til nordnorge på ferie ,det er så vakkert der og jeg hvet ,en reiser ikke til nordnorge for å sole seg ,der skal en oppleve den fantastiske naturen :=)

    2. Såå fint at du får dra å treffe alle i familien 🙂 Det blir bra. Jeg skulle hatt en sånn støvsuger forresten, en som gjorde andre ting også. Vasket opp litt også kanskje. Eller vasket gulvet 😀 Kjempefin og viktig ny krusedull <3 Godklemmer <3

      1. Ja, gleder meg 🙂 Vettu hva eller, den modellen som er nyere, vasker gulvene også. Skal ha en slik når denne tar natta. Tusen takk <3 <3 <3 gooodklæmme <3

    3. Kjipt med kaffekverna men slikt skjer. Skal bli digg for deg med en ferie nordover og møte slekta igjen. Her er det alltid forberedelser til noe – en god vane. Skal til legen fredag og tannlege onsdagen etter. Greit med litt service når man blir eldre. Jeg må ta hensyn til helsa men det går nok bra. Ha en fin kveld.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg