Englebassen har flyttet!

Oh hellige jul sier jeg bare.

Hva skjedde nå egentlig? Synes det bare er en bitteliten stund siden englebassene var små

og nå har minste engelen flyttet. Nix englerbasser hjemme mer.

Første tanken som kom er at det kommer til å bli stille og rart og kjempetrist. Ble så mye å tenke på at jeg tok meg et bad, det pleier nemlig å hjelpe

Det hjalp ikke noe særlig på humøret. Eneste positive var at med de strømprisene vi nå har så slapp jeg å fylle badekaret. Begge øya ble skjitlekke så behøvde bare tappe halvfullt

Men så kom jeg til å tenke på hvor spennende og nytt alt er når man flytter for første gang og den deilige følelsen av å mestre.  Og så er det jo godt å få sitt eget lite krypin og så kan jo jeg besøke henne og hun meg samme som de andre englebassene <3

Det var sånn ca midt i all den tenkinga gitaristen sa noe glupt (det hender):

Jeg aner ikke hva det er men det hørtes så bra ut at det vil jeg såklart 😀

Da skal vi ikke følge klokka og så skal vi gjøre masse gøy og så kan jeg gå rundt i kjortel og male og lage musikk klokka 4 på natta om vi vil, det må jo bli bra

Siden englebassen var min personlige trener, er det uvisst hvordan det går med treninga fremover. Har sagt til henne at hvis jeg blir sånn 140 kilo og får samme fasong som sofaen må hun ta langferie hjemme og trimme denne steika hahaha

Neida, skal begynne å trimme med guttene, det blir nok bra selv om englebassen er den beste personlige treneren jeg vet <3. Og så har bandet begynt å øve igjen. Så da har vi 3 dager med trim i uka og en øvingsdag og så skal jeg jo klemme inn masse maling, egenøving og låtskriving, tipper uka får for få dager 🙂

 

Var og hjalp englebassen å få på plass tingene sine

Fin leilighet med kjøkken, et lite bad og og seng, akkurat helt perfekt

Var der sånn 5 dager, kjempekos og så spiste vi is med sunne magebakterier

Fyttiskjiten den var god

Italiensk brød med trøffelsaus. Alt var skikkelig digg foruten den trøffelsausen

Liker ikke trøfler noe særlig.

og så dro vi på shopping. Klarte jo å tre meg inn i en kjole som var 3 nummer for liten

og ble sittende bom fast

30 cm mellom de to bitene på glidelåsen og så gikk kjolen ikke over hodet igjen og ikke over rumpa, stucked!

Hvor uheldig går det an å være, bare nevner det. Fikk litt panikk Vurderte først å begynne å rope på betjening, siden de nok er vant med at folk kan feilberegne størrelsen.

Har du feilberegna størrelsen? (si:ja)

Måtte ringe englebassen og få nødhjelp, hun var og shoppa på senteret heldigvis. Fytterakkeren vi sleit før jeg endelig var en fri fugl igjen. Og så fant jeg en kjole i min størrelse 🙂 Tror jeg fra nå av skal begynne å ta for store plagg og så prøve meg nedover til jeg finner riktig størrelse, det er tryggere.

Har lagt planer om å få huset i orden, sånn helt. Kommer nok til å ta en stund men litt og litt så blir det superbra og så skal jeg lære meg å hermetisere tomater etter en gammel italiensk oppskrift. Bestilte sylteglass og flaske i går og eldste englebassen bestilte sånn maskin som presser tomatsausen ut av tomatene. Sausen kan visstnok oppbevares i årevis og det er bra for jeg har mange plommetomater som snart er modne 🙂

 

I går var vi i Sverige og bunkret opp. Fylte de 2 småsnopskuffene:

 

Fikk også en ide om et nytt maleri jeg har lyst til å male, kjempelyst. Har solgt mine første oljemalerier. Yberkos for jeg vet at de kommer til gode hjem. Tar jo ofte flere måneder før jeg er fornøyd og ferdig med et bilde siden jeg er litt vanskelig å behage haha

men nok om det. Skal bli litt flinkere å legge ut bilder jeg har lagd, siden det nå er sånn at folk må drive detektivarbeid for å finne bildene jeg lager og oppsporingsarbeid for å finne meg 🙂 men nok om det. I dag starter første dag uten noen englebasser i huset,

det blir rart og trist og fint på samme tid <3 Til alle englebassene mine: Jeg er så utrolig glad i dere, mest i hele verden <3 <3 <3

 

Det eneste helt bombesikre med livet er at det endrer seg stadig og selv om noe kan være trist så gjelder det å se at det er gode ting også, bare man åpner øynene litt 🙂 Englebassene får prøvd seg og forhåpentligvis får mange gode opplevelser og vokser og trives og så vet de jo at døra alltid er åpen her <3 <3 <3

 

Har du noen som har flyttet ut?

Var det litt trist?

 

Håper du har en fin dag og takk for besøket <3 og masse lykke til til alle som er på vei ut i verden <3

 

 

 

 

14 kommentarer
    1. Det er nok verst or mamsen når englebassene flytter ut tenker jeg, men det går seg nok til 🤔 Denne dama her har ikke barn, så den følelsen har jeg ikke kjent på. Hadde jeg hatt det, ville det garantert ha vært trist og øya hadde nok flommet over ganske kraftig tenker jeg. Håper du får en fin torsdag, klem 🤗

      1. Ja det tror jeg på 🙂 Det er jo trist men også veldig gøy for den som skal ut i verden og så gjelder det å finne på morsomme ting de som blir igjen hjemme 🙂 og såklart masse besøking. Tuuusen takk og håper du får en super ettermiddag og kveld du også <3 <3 <3 klemme 🙂

    2. Kids har flytta ut, men neppe så langt eller? Det måtte jo skje og ikke veit hva som trekker dem ut av heimen. Kanskje var det kjærligheten eller et ønsker om og klare seg å egne bein. Det er tøffe tak for mange på så mange måter. Det ble regn i dag men i går bada jeg i skogen. Bader gjerne mere selv om det snart er høsten. Skal snuse litt på ei bok jeg har kjøpt. Har kommet oppi åra så jeg skaffa meg lesebriller i dag. Deilig med snop fra harryhandel og musikk langt til natt. Er trett så mulig det blir drømmeland. Håper det er god helse i kroppen din og at det gror som rakkern i hagen din. Ha en fin kveld.

      1. Bading i skogen høres digg ut 🙂 Ja de vokser jo til og vil klare seg selv, sånn er det bare 🙂 Kos deg med bok, det er så yberdigg. Tror jeg også må få meg lesebriller, litt vondt i hode av å lese. Her gror det som bare det, på tide med innhøsting snart 🙂 Ha ei god natt 🙂

    3. Mine tre har flyttet ut og jeg syntes egentlig det var godt. Jeg fikk tilbake livet mitt på en måte. Må ikke si ifra eller sjekke om ting passer om jeg brått finner på noe.

      1. Ja det der er jo litt rart for når man får barn er de jo på en måte først, altså man tenker på dem først og etterpå seg selv. Det er jo så flott at du har det sånn for da trives du supert <3 Ha ei riktig så god natt Lillian og sov godt, i morgen er en helt ny flott dag <3

    4. Veldig rart at englebassen er borte 😮 Men tenker det er spennende tider hun går i møte <3 Hils henne 🙂 Og du, JEG har jo også begynt å trene 🙂 Danser nesten jeg 😀

      1. Hei søs <3 Ja det blir nok spennende å starte litt for seg selv 🙂 Tipper jeg snakker med henne i morgen og da skal jeg såklart hilse <3 Ååååå sååå flink du er! 😀 Nå skal du se at du blir sprekere enn en Gaselle 😀

    5. Sånn utflytting er nok verst for mammaer….! Jeg likte meg ikke no særlig da jeg blei igjen hjemme aleine…. men – nå er det 6 år siden allerede, og jeg har heldigvis begge gullungane i nabobyen. En venner seg ganske fort til alt en plutselig har mulighet til – som å bli bohem eller farte rundt elno….! Lykke til – og kos dere! <3

      1. Tror kanskje du har rett <3 Nabobyen er jo kort vei, vi har litt lengre vei. 6 år, oi tiden flyr jo. I morgen begynner bohemlivet, det blir rart men sikkert helt fint 🙂 Tusen takk snille deg og ha ei riktig så god natt <3 <3 <3

    6. Nei, trøfler er ikke noe godt! Enig med deg der 😀
      Ja begge mine englebasser er flyttet ut for lenge siden… og det er vemodigt og godt på samme tid. Jeg tenkte på den tiden JEG flyttet og hvor spennende det var :_D Men var jo livredd for mine da – det er jo ikke det samme som da JEG flyttet hihihi Så går det seg til og man er stolt over at de har kommet så langt og klarer seg selv :_)
      Lag deg fine dager sammen med gitaristen! klem

      1. Enig 😀 Tror vi to har de samme tankene og følelsene rundt det med utflytting og englebasser <3 Tusen takk og lag deg en nydelig liten dag du også <3 <3 Klem <3

    7. Kjenner igjen den følelsen av tomhet ja. Da yngstemann flyttet var det bare en plakat igjen på veggen, og ikke noe som helst annet i rommet hans. Ikke gardiner en gang!!! Men det gikk fint bare jeg fikk summet meg. Nå besøker vi hverandre, og det er så koselig det også. Du får liksom en litt annen frihet uten engelbasser som skal dusje, klesvask, for ikke å snakke om godteriet. Nå kan du ikke skylde på andre enn deg selv om noe er spist!!!!! Dette blir supert. Klemsiklem:)

      1. Ja det blir tomt, det er sikkert men det er jo viktig at de finner ut av sitt eget liv såklart 🙂 Nå kan vi for eksempel male masse og bråke 😀 gooodklæmme <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg