En halv meter!

Det er blitt mildvær og sola skinner fra en skyfri himmel, hvilken lykke

Eneste som ikke er lykke er at drivhusdøra er fryst ennå

Det passer dårlig for den lengste stilken på søtpoteten er over en halv meter lang

Hadde ikke noe valg, måtte sette dem i et glass vann sånn at de får masse røtter

Det blir plantasjen til uka og kjøpe litt jord og potter om den døra ikke går opp snart.

Ble stående med tidenes smil om munnen, auberginefrøet jeg plantet er kommet opp:

Tenk å være så liten og fin <3

Har lagt noen av plommetomatfrøene jeg tok fra egne tomater på fuktig papir i en pose for å sjekke spireprosenten noe som er greit å vite før jeg begynner å plante dem. Tomater har en lang vekstsesong for å lage tomater så det er kjipt om de ikke spirer for da går hele sesongen i dass og det skal jeg ikke ha noe av.

Men kjenner jeg meg selv rett så klarer jeg ikke kaste spirene og da får jeg en haug med tomatplanter som blir for store for å flytte på i mai

Paprikaplanten jeg redda inn fra hagen i høst bare fortsetter og setter blomster:

Siden jeg var så godt i gang med å sjekke spireprosenten til tomatene gjorde jeg det med noen andre frø også og nå husker jeg ikke hva det var

Uheldigvis er det nok meloner og de blir jo flere kvadratmeter store, kommer til å bli jungel i stua om jeg ikke får overtalt meg selv til å kaste dem.

Men du, jeg tror det blir søtpoteter i år, masse søtpotet 😀

Nå må jeg løpe for jeg har studiodag, opptak av vokal og growling, GØY 🙂

CU

6 kommentarer
    1. Var det ikke noen som hadde forsynt seg av søtpoteten din? Gikk det greit allikevel? Det skal bli gøy å følge med utover våren, sommeren og høsten for å se hvordan vokser seg til både ute og inne 🥰 Ønsker deg en fantastisk søndag, klem 🤗

      1. Ja, musa. Begynner å tro at fordi poteten var tygd på så begynte den å spire som bare det. De andre potetene har bare småspirer ennå. Det er en så koselig tid nå og fremover, jeg elsker våren <3 (selv om det snør litt i dag er den rett rundt hjørnet;)) Tusen takk og kos deg med dagen <3 klemme <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg