Du har 2 valg

Kjære dagbok

Man kan jo bli lang i maska av alt som foregår her nå

Våkna og følte meg syk men så var jeg ikke det, bare trodde det

(kanskje fordi jeg har lest for mye om det viruset) Etter at jeg sto opp var jeg skikkelig frisk, heldigvis

Englebassen sendte meg en sak jeg burde sjekke ut i begynnelsen av januar, så jeg sjekket den ut med en gang. Det var utbruddet i Wuhan som alle andre fikk vite mange uker senere. Vi skjønte fort at det der ikke så bra ut.

Siden da har jeg prøvd å lete etter artikler med ting som hjelper mot viruset.

Det forskes flere steder i Kina  på om C-vitaminer fungerer.

Om det gjør det er det ingen som vet ennå.

Jeg holder en liten knapp på at det kan fungere for det kan endre ph’en om resten av det man spiser ikke ødelegger effekten. Well, well jeg er ikke lege eller forsker selv om jeg dykker dypere i ting enn de fleste.

Den dårlige nyheten er at sjokolade og marsipan ødelegger en god PH, typisk uflaks.

 

 

Nok om det.

I dag var dagen sin. Englebassen måtte til tannlegen, endatil vi er gått i lockdown så måtte vi ut.

Skikkelig dårlig tidspunkt å åpne brødsaksa spør du meg men må man så må man

Tok med Antibac og engangshansker men det viktigste jeg gjorde var å ta på lykketrusa

Ikke mye galt kan skje om man har på den (når nesten helt under armene)

Vi dro rett hjem etter det, siden vi ikke hadde så lyst å være ute.

 

Da vi kom hjem sto denne og ventet på oss:

Verdens søteste rådyr med hvit stjert og pels på hornene <3 Ble så glad for det er så koselig med dyreliv i hagen 🙂

Etter det bestemte jeg meg for å sjekke ut planteforholdene på tomta. I og med at vi nok har Norges største beholdning av jordrotter, er det ikke mange stedene å plante, før jeg kom på gråvannstanken

I den går alt av dusjvann, vaskemaskinvann og sånn (ikke bæsj og tiss) og så siden det nesten hele dagen sildrer litt vann der er det nok kanskje litt for urolig for jordrotter, ettersom de liker det stille, derfor jeg kom til å tenke på at å plante noe spiselig på den kan være lurt.

 

Hadde akkurat hoppa i tøflene og på vei for å sjekke den ut da jeg fikk en litt rar følelse, akkurat sånn følelse som får pailabbene til å bråstoppe og begynne å gå i revers inn igjen.  Så jeg heiv et blikk til siden og gjett hvem som også sto på tomta mellom meg og den tanken:

Elgdronningen og elgungen…….Jeg gikk bare inn igjen

Greit å være litt inne også.

Tenk det kommer til å være mange hjemme nå fremover, mange.

Mange som sikkert blir litt kranglete også og for å unngå det kan man jo finne på noe morsomt eller dyrke en hobby eller to. Tenk hvor flink man kan bli på noe om man øver litt hver dag, well nå er muligheten der i alle fall. Viktigste tror jeg er å ha litt rutiner i hverdagen og så kan man jo få ryddet der man ellers aldri får ryddet, eller kanskje skrevet en bok eller malt eller skrevet musikk, lære å danse eller stå på hender, mulighetene er uendelige.

 

Egentlig skulle vi grille pølser ute i dag men så var det for kaldt. Tror jeg skal sjekke langtidsvarslet og er det bra blir det pølsegrilling og vaffelsteking ute snart

 

Vafler med syltetøy! DET er livet det 😀

 

Ting er som de er nå og da kan vi furte oss til, eller gjøre det beste ut av dagene.

2 Valg:

  1.  Furting + sånn det er= skikkelig dårlig
  2. Gjøre så bra man kan+ sånn det er= kan bli en bra dag

Jeg velger det siste, hva velger du?

Håper dere alle er friske <3

Har du tenkt på noe du skal gjøre litt fremover nå?

 

CU og takk for besøket <3

 

 

5 kommentarer
    1. Klart jeg velger det siste. Ikke mye furt her. Jeg sier som deg, vi får gjøre så bra man kan. Herlighet for dyreliv du har ved husene. Du har jo naturprogram rett på utsiden av vinduene, så du trenger ikke tv egentlig!!!!

      Så søte dere to var sammen, med ører og masker.

      Jeg har handlet min ukehandel i dag, og det var godt jeg var der tidlig. Det var bare fem stykker i butikken, så jeg fikk ingen stygge blikk, som liksom ville fortelle meg at jeg tok for mye av alt!!!!! Min handlevogn var full, som den pleier å være hver uke. Men jeg skal ikke i butikken før neste torsdag heller. Her blir det kosekveld med strikking og Jens i Canada! Må se hvordan det går med bjørnen han strever med! Klemsiklem 🙂

      1. Så bra <3 Hahaha har ikke tv, har ikke hatt det på over et år. Mest siden vi ikke ser tv, har så mye annet å gjøre 🙂 Filterbilde, vi hadde ikke masker på. Tror det er lurt å ha tørrvarer, men det har jo myndighetene sagt i lang tid alt. Kosekveld og strikking er vel helt supert 😀 Jeg tror jeg skal se noen program på YouTube om hvordan man får en plante eller 10 til å overleve 😀 Gooodklæmme og kos deg <3

    2. velger det siste jeg også,ellers har en i familien vår (ikke gammel og bor ikke her i distriktet) fått corona av den harde sorten og blir behandlet hjemme , så jeg tenker mye på det akkurat no

    3. Rådyr er fine, så 2 stykker på vei til jobb en moren. Det forskes på mye at rart i Kina håper det virker fint på deg. I dag er det fredag den 13 og hele Norge er stengt. Men det sklir nok over men det er litt av en opplevelse. Vi takler dette men husk håndvask. Ha en fin dag.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg