Det smitter

Kjære dagbok

Det kjentes ikke særlig digg ut å våkne til bomba spisestue. Jeg sto og spiste frokost

og det sier litt for jeg er mer et sittemenneske

Etter det gikk jeg rett inn på badet og tappet meg et varmt karbad. Bare å komme inn på badet gjorde noe bra med humøret, det kjentes så deilig og rent og ryddig og minimalistisk

Så tok jeg en urinprøve av Loke og så dro vi til Moss med den.

Rett før vi dro kom det to digre militærfly over her, helt lavt, så ut som bombefly spør du meg men hvem vet, lagde en uggen følelse i magen.

Det som ikke lagde en uggen følelse i magen var å kjøre forbi mange kuer på en grønn eng med et vann nedenfor, da kom jeg til å tenke på hvor idyllisk vakkert Norge egentlig er <3

 

Hjemme igjen var spisestua totalbomba

Det var bare å begynne og det var da jeg oppdaget at rydding smitter, skikkelig smittsomt.

Gjett det ble full rulle i leiren her eller:

Ting ble brettet og kun ting som gir sparking Joy ble beholdt

Etter at kjøkkenet var gnikket og gnudd var det første pause

Fint hva?

og inni alle skuffene er det orden og grønnsåpelukt 😀

Tok noen bilder på englebassens rom også for hun vaska hele rommet sitt i går kveld:

Skikkelig system:

og så gjøv jeg løs på spisestua:

nå er den som en drøm den også <3

Nye epler som står og venter på å bli verdens beste eplekake:

Neste som skal fikses nå er hyller til kjøkkenmaskiner. Vi har så mye kjøkkenmaskiner

men får de aldri brukt fordi de står stuvet vekk

Her er noen av dem, kanskje 10 % men såklart skal vi gå igjennom alt og kjenne på hver ting hva som gir sparkling Joy

og så beholder vi bare ting med glede <3

Gittaristen har vært ute og handlet hyller på Biltema nå så dette blir saftsuse.

Og etterpå blir det bandjobbing her og det gleder jeg meg til 🙂

Håper dagen din er fin.

Sjekk ut Marie Kondo på Netflix eller YouTube hvis du vil ha det rent og ryddig rundt deg, anbefales. Man blir bare så glad i og av den dama <3

Hun lager godfølelse helt ned i lilletåa <3

Synes du vi er flinke eller? (si: ja)

 

CU <3

14 kommentarer
    1. Dæsken ta,, det var gjengen sin det 😀 Er det ikke deilig når det er gjort og man kan begynne å rote litt sånn forsiktig igjen 😀

      1. Tusen takk 😀 Ja det er så deilig men vi har lengt igjen ennå, vi har en bod som jeg lover du aldri har sett maken til hahaha Garderoben, kjøkkenskuffene, badet og spisestuen er skikkelig bra nå og ingen av de andre stedene er blitt rotete fordi vi har plass til alle tingene, god plass og så tror jeg man blir litt mer bevisst på hva man kjøper når man ikke skal beholde noe man ikke føler glede ved 😀

    2. Dere er kjempeflinke – dette smitter til flere. Du verden jeg mister jo pusten og tenker hvor flink jeg kunne ha vært i samme måte. Men kaster man gamle ting så får man bedre plass.Nylig fikk jeg endelig kasta sikkert 50 VHS-kassetter så snart skal boden få gjennomgå. Dette er en god vane så jeg håper det der blir en greie innimellom.

      1. Hahaha tusen takk ! 😀 Det er jo så enkelt at man bare holder hver ting i hendene og kjenner etter om man føler skikkelig glede ved den tingen og gjør man det ikke får den flytte 🙂 Har du savnet VHS-kassetene dine? Eller kjenner du på en lettelse? Jeg tror man vet inni seg hva man gleder seg over og ikke 🙂 Enkelt og greit 😀 Man må bare tømme et rom helt og så starte og tenke oppbevaring hvor man får tak i tingene lett og så blir jo alt superenkelt når man har fått ryddet, kastet og gitt vekk eller solgt 🙂 Lykke til Helge, det her blir det godfølelse av 😀

    3. Ha-ha, og jeg som sa du ikke trengte rydde huset fordi vi kunne møtes i Drøbak 😀 Og så HAR du ryddet alt. Det burde jeg gjøre her hjemme også. Skal love det har vært dårlig med sånt etter at jeg brakk ribbeina… Flink jente har du vært 🙂 Har du sett frogge-toget da? 🙂 KLemmer <3

      1. Hahaha rydder uansett jeg men det er laaangt igjen ennå altså 🙂 Det blir så bra nå er kjøkkenskuffer i boks, garderoben min, badet, gangen og spisestua og det kjennes herlig. Har verdens værste bod nede (sangrommet) smekkfullstappa helt opp til taket med esker etter at gitaristen fant ut at vi skulle flytte i fjor og den skal vi ta, må bare få tømt tilhengeren til uka først. Det er akkurat som om alt blir så lett inni hodet når jeg rydder og får orden og system og mye mindre ting og rent og fint. Nå er det skrive sang tid, holdt på til 2 i går natt og nå er det på han igjen som vi sier i nord og så er det frisør i morgen med englebassen og etter det skal jeg lage opp masse bilder som er bestilt 🙂 Gleder meg å treffe deg <3 Oi må sjekke goooodklæmme <3

    4. Ja, dere er kjempeflinke!
      Nå har jeg en sånn ryddig mann, så her rekker det aldri å bli så veldig rotete..
      Mest rotete hvis jeg er alene hjemme, men da må jeg skynde meg å rydde opp før ham kommer. 😳😁😘

    5. Så flott. Du inspirerer du også! Jeg har rydda masse, men mangler å kjøre det vekk. Bruktbutikken er ikke åpen før torsdag og da er jeg opptatt. Men det er godt å rydde. Klem

      1. Tusen takk, så godt å høre at du ble inspirert 🙂 Her har vi full tilhenger også men skal se om vi får den tømt i løpet av uka eller begynnelsen av neste. Sååå god følelse å få ting ut og bort <3 good klæm <3 <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg