Det mest geniale jeg har sett!

Reklame | Lady August Art

Hei og hopp

 

For en fin dag! 😀 og tusen takk for alle bestillingene på den splitter nye Lady August-kalenderen <3

Fikk ikke lasta ned noen bra bilder av den ettersom jeg glemte å laste ned bilder av den før jeg bestilte men skal ta noen bilder av den når den kommer og den blir fiiiiiin <3

 

Men nok om det. Søndag, fine dagen. Bråbestemte meg for å gå ut å høste litt av hagen til en ybersunn og god

langtidskokt gryte.

 

La poteter rett på bakken og så har jeg drevet å fylla woodchips rundt

Det er bare så genialt at jeg ikke har ord! Fikk ideen hos “Back to Eden” på YouTube Snakk om genial fyr!

Behøver ikke grave opp poteten engang, bare å koste woodchipsen litt til side og vipps poteter:

Det virker som det vokser mye mer poteter i woodchipsen ettersom den er løs og potetene får fritt spillerom

Man slipper å grave etter den så bare gjett en gang hvem som foralltid skal dyrke poteter i woodchips fra nå av 😀

Plukka 5 kilo med squash, poteter, gulrøtter, kålrabi, bønner og urter

men når vi snakker gulrøtter, så kommer det liksom en slik en hver gang jeg er ute og høster:

Noen flere som har samme problem?

 

Lagde eplekake i går kveld med epler fra hagen, fyttiskjiten det var godt. Vi kverka en halv stor brødform av den kaka

og vi var bare to, det sier litt 🙂

Etter at jeg hadde fått middagen på kok nå, gikk jeg ut for å høste tomater, italienske plommetomater (og noen bifftomater)

 

Den korga ble mange kilo, måtte holde den med begge labbene

Skal lage pasata som er en italiensk tomatsaus som brukes mye av kokker fra italia, så nå skal det hermetiseres her 🙂

Har ca 20 plommetomat-planter i år. Tomatene modnes jo til forskjellig tid så til neste år skal jeg plante i alle fall 100 planter

og så skal jeg få fatt i en større kjele (siden man må det om man skal lage mye good saus)

Regner med neste laddning med tomater er klare i løpet av en uke,

 

Nå må jeg løpe, skal male litt og lage italiensk saus 🙂

 

CU og tusen takk for besøket <3

 

12 kommentarer

    1. Du har en eventyrhage søs 🙂 Sikker på det bor noen nisser og alver der også 😀 Med alle de fargene og gode grønnsakene. HELT garantert noen tusser og troll et sted der også 🙂 GOD klem<3

    2. Helt sprøtt med poteter i woodchips 👀, aldri sett før ! Måtte på åker’n og grave opp mine før middag – men jammen smaker de godt 😊.

      1. Enig og dette var helt ferske greiner som var malt opp. Kommer kun til å dyrke poteter sånn fremover 😀 Vi måtte bruke gravemaskina for å høste poteter i fjor for det der var alt for tungt for ryggen min i alle fall så nå har jeg løsninga 😀 Så herlig at du er i høsting du også 🙂 Ikke mye slår hjejmmedyrka mat <3

        1. Ferske greiner attpåtil ! Må lese meg opp på detta 😃.

          Ja, forsynte meg godt på åker’n i dag. Skal koke diger kjele med grønnsaksuppe på hodekål, regnbuegulrøtter, polkabete og gulbete, purre, hvitløk, gul og rød løk. Må bli fargerikt !

    3. Man bør høste som bare det nå for ukene går og kaldere blir det. Fine greier det der som må spises. Her i huset det er på tide og finne frem varmere tøy og ikke minst reflekser i fleng. Det er jeg nøye med. Skaffa en liten men god radio i går så nå skal jeg kose meg. Kakao blir det snart for jeg lager det kun når det er kaldt ute. Men nå venter tannpuss. Ha en fin dag.

      1. Mornings 🙂 Ja nå begynner det å bli kjøligere Har en haug med tomater som ikke er modne ennå. Må sjekke yt og google tomater <.9 Refleks er viktig, godt du sa det der for da skal jeg også lete frem det 🙂 Tusen takk og ha en fin dag du også 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg