Dag 9

Kjære dagbok

I dag kom våren, med sol som varmer 😀

Jeg planla med en gang å få fatt i litt bjørkesaft.

Inne er det passe rotete men når solen titter inn gjør det noe med humøret

og da blir det ikke særlig viktig

Hadde sett meg ut et passe bjørketre og akkurat da jeg holdt på med å

lage meg en kopp nykvernet kaffe med en fløteskvett, dukket det opp et hinder:

En elg

Og med nærmere undersøkelser 2:

Den siste er moren og den ser ut til å ha fått to arr i løpet av vinteren på siden.

De virket kvikke og raske begge to, så jeg snakka litt med dem utenfor og såklart prøvde gitaristen og skremme meg med å lage villsvinlyd ut av ringeklokka, uten at det hjalp.

Jeg vil tippe elgen er blitt angrepet av den digre hanngaupa vi har hatt her men hvem vet, den er i alle fall grodd sammen til en bit nå og det er bra <3

 

Her er elgbarnet:

Well well har ikke så lyst å gå å prøve å tappe bjørkesaft akkurat nå.

Dessuten vil englebassen gå tur akkurat nå så da gjelder det bare å komme forbi elgene like hel.

Nå skal vi gå (hvis du ikke hører mer fra meg så vet du hvorfor)

 

Er det vår hos deg? Eller har du begynt å få vårfølelsen i kroppen?

 

Må løpe, tusen takk for besøket CU <3

4 kommentarer
    1. Ååå, du er heldig med elg på utsiden. Kan du ta bilder av dem litt NÆRME også…? Eller går ikke det 😀 Tur hørtes deilig ut 🙂 Kos deg med engelen 🙂

      1. Du altså er kjempenærme. Vi prøver å la de ha spacen sin og å ikke gå innpå dem, de er jo ville dyr og de løper skjitfort. Var godt med en liten tur i nærområdet, tror jeg snart gror fast i sofaen. Tusen takk og kos deg du også <3

    2. spennende med elg utenfor døra,her har vi hjort som rusler i hagen om natta,ser det på snøen som ligger ute,dei graver for å finne gresset under,når hjortedyra er ute liker jeg å være inne hi hi , men spennende med elg da,det er ikke noe jeg ser hvert år

      1. Hjort, de er jo så fine. Har ikke sett hjort her men masse rådyr. Elgen er diger, gjelder å ha respekt for så store dyr og holde litt avstand. Tror de er ganske vant til oss for de er ikke redde selv om jeg snakker til dem 🙂 Naturen er ganske forunderlig <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg