Dag 4

Kjære dagbok

 

Tusen takk for tips til serie Mette <3 Den skal jeg sjekke ut såklart.

 

I dag er det 15 bekreftede tilfeller av covid-19 her i landet.

Har hatt god tid å følge med i dag for jeg er nemlig litt syk.

Lurer på hvor mange det egentlig er

 

Håper det er nix nye tilfeller i morgen.

Glemte helt å si at vi har fått snø og i dag våkna jeg og skulle snøbade!

Gjett en gang hvem som våkna med vond hals, forkjølelse og daff i hele kadaveret eller, MEG.  Nix snøbad, kun pledd og sofa hele dagen og pannekaker såklart.

Har tenkt å ta en stor skje honning så nå er det bare å krysse fingrene for at det fungerer for det skal være snø i morgen også og kanskje siste sjanse til snøbading denne vinteren.

Ellers har jeg planer om å teste ut bjørkesaft, altså at man tapper ut saft av bjørka

Bjørkesaft har vært brukt helt tilbake til vikingtiden. De stylet seg etter en lang vinter med denne saften som er rik på vitaminer, mineraler og antioksidanter.

Mulig det er litt for tidlig ennå men husk på at med en gang bjørka begynner å få blader kommer det ikke så mye som en dråpe saft ut mer så det gjelder å passe på.

Om du er allergisk mot bjørk ville jeg nok ikke drukket den.

Er du forkjøla?

Synes du det er spennende å lære nye ting?

Nå skal jeg sjekke ut serie såklart.

CU og takk for besøket <3

3 kommentarer
    1. er ikke forkjøla her nei,ikke vil eg bli det heller for jeg har virkelig ikke vært helt i form siden den store opperasjonen i desember,nå først begynner jeg å bli bra,da vil jeg ikke ha noe nytt :=) skal ikke ha bjørkesaft eg nei,jeg har alergi mot div lauvsprett så den saften får andre kose seg med,men jeg liker svart hyllebærsaft da :=) det lager jeg om høsten

    2. Jeg har aldri drukket bjørkesaft…Det kan vel ikke være mye bedre enn hylleblomst-saft som vi drakk den gangen? 😀 Jeg kaster innpå med råmelk-tabletter, med c-vitamin, håper det tar forkjølelser og annet tull som prøver seg på kroppen. 🙂 God bedring søs <3 Klemmer <3

    3. Uffda, ikke gøy å være syk. Håper det går fort over. Bjørkesaft smaker ikke stort da, men det er jo en morsom greie bare å se på! Tror jeg kommer lenger med å ta tran hver dag og en skje honning av og til. Noen mener visst at bjørkesafta kan kurere bjørkeallergi??? Lykke til om du forsøker meg og god bedring! Saften i bjørka stiger når telen i bakken forsvinner. I år er det jo ikke tele, så dette kan jo bli spennende!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg