Dag 34

Kjære dagbok

 

Man kan ikke gjøre mer enn så godt man kan og heldigvis er det som regel nok 🙂

 

Tuusen takk for alle de der : god bedring, de hjalp masse på humøret <3 <3 <3

 

Våkna og er enda like ille som i går, kanskje værre who knows

Eneste fordelen er at jeg ikke klarer å tenke så mye på koronaviruset

men det betyr ikke at jeg ikke har nok å tenke på.

 

Skulle vært å tatt den medisinen som setter ned immunforsvaret på Ahus for 10 dager siden

Snakket med overlegen der siden jeg ikke har noe særlig lyst men han mener jeg er så syk at jeg må.

(og det der er litt rart for jeg var skikkelig frisk sist og gangen før, alle prøvene mine var kanonbra)

Og fordi jeg har vært forkjøla må jeg ta en sånn virustest i nesa først, hvis jeg skal dit.

 

Siden jeg ikke har vært ute av huset siden første tilfellet av koronaviruset kom til landet, er det ikke veldig sannsynlig, men regler er regler.

 

Har i alle fall ikke lyst å ta den medisinen på Ahus, mest fordi jeg tror jeg har et valg som kan være riktig for meg

 

 

Well well Eneste måten å vite om Ph kan kurere selv den hissigste magesykdom får man ikke vite før man slutter

Har jeg rett kan Norge spare mange milliarder gyldne fjelldollars, gjelder å se de positive sidene.

 

Det er en stor avgjørelse å ta og den har surra rundt i bollen som et illsint vepsebol de siste dagene og det tror jeg ikke er bra i det hele tatt. Gode fine tanker og prøve å se lyspunkter og de er det ikke mange av ute i samfunnet nå. Sykehusene er sprengt før vi nærmer oss toppen av syke folk og det forteller meg en ting: hold dere hjemme og vask fingrene! OG begynn å plante litt mat for en ekstra god sunn kropp.

 

Nok om det der

 

Det som heller ikke hjelper på humøret er ryggen

Tok med meg tøflene ut og det tok sin tid og bannskap som vi sier i nord

Gikk bare ut i julesokkene, klarte ikke annet og 2 morgenkåper:

Tror jeg brukte 20 minutter bare å få på sokkene så det sier litt om tilstanden her.

What a life

Her er alt nesten klart til å så frø og greier og så ligger eller sitter jeg her

 

skarpt lys er det også men jeg tok med en nykvernet kaffe ut og det er jo noe

Ikke mye slår smaken av nykvernet kaffe i favorittkoppen ute i fri luft, glemte jeg å si med en melkeskvett?

Tok noen bilder ute nå fra der jeg sitter ettersom jeg ikke er noe særlig mobil:

Penest er det å se rett opp for der er det skikkelig ryddig:

og så gikk jeg inn, tok sin tid det også men du..

gjett en gang hvem som fant en uåpna pose påskeskum som lå

klemt mellom veggen og senga i natt:

Det er nesten ikke lov å være så heldig 😀

og inne gror det som bare det:

Har nesten nok til et salatsmørbrød og greier og så kan jeg jo bare håpe at ryggen er blitt bra til i morgen

sånn at det går an å være litt ute på tomta og begynne å planlegge litt planting

Det kollektive humøret i huset er sånn ganske bra. Gitaristen trener og lager musikk

og minner meg om hvor bakpå jeg er med teksting og det er nesten ingenting jeg har mer lyst til akkurat nå

enn å kunne sitte og småsynge og mekke låter og englebassen har kjøpt seg en spillmaskin.

 

Det ble sofa hele dagen, likegreit egentlig og englebassen lagde middag og så fikk jeg yoghurt i en kopp med skje ettersom jeg masa meg til det fra sofaen 🙂

 

Er du frisk og rask? (jeg håper det)

Er dere enige hjemme om hvilken regler dere har nå som koronaen herjer i hele landet?

 

I morgen får vi matlevering og da blir alt vaska som kan vaskes før det kommer inn døra her og det som ikke kan vaskes settes i karantene i 17 dager. Gjett all sjokoladen jeg har bestilt blir vaska i sprit eller 😀 Skal ha alt inn med en gang 😀

 

CU og takk for besøket og velkommen igjen <3

 

6 kommentarer
    1. litt skummelt å måtte ta en slik avgjørese,påfyll av medisin eller prøve seg ute ,håper du tar rett avgjørelse.
      Min mann er ute i jobb ,der går det for fullt,vi tar turen på butikken en gang i uken og i går tok vi en biltur,men vi var ikke ute av bilen,sånn sett er det nokså vanlig her i heimen,bortsett fra svigermor som ikke får komme ned,det er jo fordi mannen min jobber ute og er i heimen til forskjellige folk hver dag,vil ikke att han skal komme med smitte og smitte henne ,vi må bare håpe att dette snart snur og att vi får litt tilbake normale dager

      1. Ja det er men jammen går det fint. Magen er utrolig bra 😀 Vær forsiktige, han kan jo smitte deg også så det er ikke bare svigermor som må passes på. Blir nok en stund til normale dager vil jeg tippe, men vi får krysse fingrene <3

    2. Hei på deg frøken snupp! Så dumt med rygg og verking, svimmelhet og alt annet. Jeg har leste meg opp her og sett hvir flink du har vært, helt til ryggen “knakk”! Så uheldig da. Alle er jo redd for denne koronaen om dagen. Jeg blir helt matt av dette. Mannen forsøker å finne på nye arbeidsoppgaver hver dag og jo da, jeg må hjelpe til. Jeg rekker ikke det halve av hva jeg trodde jeg skulle de siste ukene. Men nå har han malt hagemøblene og jeg har vasket og ryddet der ute. Så var det maling av lister inne og gjett hvem som måtte vaske! Men nå er nesten hele vårrengjøringen unnagjort oppe i hvert fall. Ønsker deg god bedring med en diger klem. Håper du er fin igjen i morgen! Natta!

      1. Heeey på deg vennen min <3 Ja ryggen er noe skjit, men i morgen gidder jeg ikke mer vond rygg så da satser jeg på å være bra igjen 🙂 Ja koronaen er skumle greier. Wow dere er fliiiinke! Her er det passe bomba så da er det som det pleier 🙂 Pass på ryggen din når du er så aktiv. Tusen takk og ha en nydelig uke fineste vennen <3 Sove godt og drøm vakkert <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg