Dag 31

Kjære dagbok

 

I dag kom det litt varme og det var fint å være ute.

Englebassen og jeg lagde en ny plantekasse

med hønsenetting i bunnen, så skal de mosegrisene (de heter det på dansk men i Norge kaller vi dem jordrotter)

få litt motstand 😀

De siste dagene har vi holdt på litt ute hver dag, skikkelig digg og med pauser med vaffelsteking i frisk luft og bare kosemose.

 

Etter vi var ferdige med å beise så skulle kassen tørke så da fant jeg på noe annet, ryddet og vasket platten

for den var skikkelig bomba

Gjett en gang hvem som streika eller:

høytrykkspyleren, kunne ikke passa dårligere så jeg gikk i gang med å koste vekk løv og barnåler:

Det funka

Rart hvordan ting skal streike akkurat når det passer dårligst. Heldigvis ga jeg ikke opp

og så ble det bra:

og så rensa jeg opp i kassene mine og rydda masse og plukka en halv søppelposer med rusk på tomta

deilig med å kunne være litt ute, det hjelper på humøret

Så foresten ikke noe til elgene, det er litt rart for de bor jo på tomta her.

De kommer kanskje tilbake i morgen, jeg håper det for de er så fine <3

 

Mulig de synes vi bråker litt mye med både hammer og sag.

Mens jeg holdt på sang jeg litt for det er bra å synge litt og så spiste jeg litt sjokolade

og akkurat da hørte jeg at gitaristen satt og lagde musikk inne, komponerte og så ble jeg takknemlig for

at vi kan ha det litt bra selv om det er så mye fælt rundt oss.

 

De aller fleste er jo redde for at noen de kjenner skal bli kjempesyke, det nytter ikke å gå rundt å være redd hele tiden. Bedre å ta en telefon å be folk om  å være ekstra forsiktige <3 Så jeg gjorde det også.

Nettbutikken min er stengt det er en dårlig nyhet men den gode er at alle som tidligere har bestilt har jo fine frokostsett og bilder 🙂

 

Nå er det en kosepause ute, sola dukket akkurat frem igjen og så kan jeg sitte og nyte det jeg har gjort

og det er jo noe som kjennes godt

Glad jeg ikke har planta noe ut ennå, så at det skulle bli minus 4 nett til søndag

og da trives ikke nye spirer noe særlig i det hele tatt.

Tenker jeg bruker noen dager til på å lage kasser og klargjør til planting, gjelder å ikke starte for tidlig

 

Håper du har det bra og er frisk <3

 

Hva har du gjort i dag?

 

CU og tusen takk for besøket, må løpe, kaffen blir kald <3

 

2 kommentarer
    1. Så fint dere gjør det rundt dere. Mange gjør slike ting om dagen kan jeg tenke meg. I har jeg vært og snusa på nytt kjøkkenbord men det må passe med målene på det jeg fortsatt har. Må ikke være for tungt og ikke for dyrt men av god kvalitet. Så det ble en drøy sykkeltur på rundt 10 km i dag. Nå vasker jeg tøy og har spist middag nylig. Nå kan kvelden komme. Henter mopeden i morgen og besøker mine foreldre i morgen. Ha en fin kveld.

    2. kjekt å rydde hagen,ser så koslig ut :=) du kan så både gulrøtter,redikker og spinat nå det går fint,jeg sådde spinat i høst,dei er snart høsteklare nå,det er i drivhus da,men drivhus uten varme så det har vært minus der inne også :=) ,i går sådde jeg redikker og et par frø til kinakål i drivhuset og jeg har sådd diverse som jeg håper kommer,dei skal i grønnsakshagen etterhvert,men begynn med gullrøtter og redikker,dei kan sås ute nå

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg