Dag 28

Kjære dagbok

 

Ute er det stille, så mye mer stille enn det pleier.

Noen helikoptre flyr forbi. Det er lite folk å se, akkurat som om det endelig begynner å synke inn, alvoret.

 

Bjørkekubber spraker i ovnen og varmen brer seg i stua, det er kjølig på nettene og på morgenkvisten. Utover dagen pleier sola å komme rundt huset og varmer mot alle glassflatene og det holder seg varmt helt av seg selv, det er ganske deilig.

I dag er det overskyet og 5 grader med en isende vind.

 

Har drevet og undersøkt hvor man kan få fatt i matjord uten å gå inn i en butikk som feks Plantasjen og det fant jeg.

Det var bare å troppe opp med henger og så ble den fylt og etter det vippset jeg til han i gravemaskinen, genialt Var ikke ute av bilen engang, så nå har jeg jord for å begynne litt planting. Genialt med firmaer som leverer matjord rett til tilhenger 😀

 

Eneste er at det er så kaldt at jeg hæres (som vi sier i nord) ikke å gå ut å begynne å spa jord.

 

Fine er da å sitte inne med beina nesten inni ovnen og se youtubevideoer om planting. Kommer til å tilegne meg endel kunnskap fremover på akkurat det der 😀

 

Nystekt grytebrød til frokost og juice, deilig.

 

I morgen kommer varer fra Kolonial, kan love at jeg gleder meg til det Man kan legge til varer helt til kvelden før har jeg hørt så tror jeg må legge til noen lakrisbåter og noe digg før dagen er omme 😀

(NB: det gikk ikke, fordi pågangen er så stor, så jeg la inn en bestilling på Meny.no og den kommer uka etter, så vet du det)

 

Dagens middag med hjemmebakt grytebrød, anbefales:

https://www.tine.no/oppskrifter/middag-og-hovedretter/kjott/spansk-tortilla-med-chorizo?fbclid=IwAR2xW2_XEMBHs4rEQkOR1C9SNES-pdNFV5Pcj7fgkBQ2TszO_9vyVDYdDXE

 

Ennå kaldt ute så jeg blir inne i dag, orker ikke å fryse heller selv om jeg tror å bære et halv tonn jord rundt huset ikke akkurat får en til å fryse.

Skikkelig skuffet over sist episode med Jan Thomas, han klarte ikke velge drømmeprins noe som vil si at jeg må ha D-play en uke til, wellwell Life is Life.

Ellers har jeg begynt å følge en fyr på YouTube eller abonnere for han er utrolig flink med å plante mat

og det har jeg jo også lyst til å bli litt bedre på så her er han om du også trenger litt tips:

 

Nå skal jeg se litt mer på planting siden jeg liker det ekstra godt

CU og tusen takk for besøket <3

 

 

 

 

 

 

 

6 kommentarer
    1. greit å få en full tilhenger med jord da :=)må planlegge litt mathandelen dere nå som det ikke blir turer til butikken,vi handler selv på kolonialen,men det blir bare en gang i uken eller 14 dager mellom hver tur ,ellers er vi heime,
      Jeg har paprika og mini tomater som har begynt å spire,i drivhuset har jeg spinat som jeg sådde i høst,har planer om å så reddiker nå ,blir sikkert i drivhuset første runde med frø :=) lykke til,blir sikkert masse godt hos deg også

      1. Greit å ikke handle oftere enn man må nå tenker jeg 🙂 Så masse spennende du har på gang, tenkte spinat og broccoli og salat og kanskje noen gulrøtter 😀 Gleder meg til å begynne men i dag er det nok en iskald dag her. Så fint å ha slike små ting og drive med 🙂 Ha en fin dag <3

    2. Kos deg inne i varmen, ikke noe vits å gå ut i blåsten…. Jeg har hjemmekontor om dagen, og er i grunnen glad for at jeg slipper å gå ut så mye… Ikke bare på grunn av THE BIG C, men også for at det er så kaldt å guffen. Ha en fortsatt fin onsdag 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg