Dag 2

Kjære dagbok

 

Oppdaget noe yberviktig med den metoden til Wim Hof hvor han hevder man aldri mer blir syk om man gjør dette rett, man skal holde pusten etter de 30 pusteøvelsene, i en av videoene med en kjent youtuben sa han 2 minutter så jeg trodde det var 2 minutter. For å si det sånn etter ETT minutt var jeg nesten mer død enn levende. Er ikke helt sikker på at alle kropper tåler det, men så kom jeg over en annen video og der var det ikke 2 minutter Well her er hvordan man gjør det:

https://youtu.be/nzCaZQqAs9I

 

og så er det det med kulde også han mener er så viktig.

Er ikke sikker på om jeg vil anbefale å prøve det for det kjennes litt ekstremt selv for meg som tester mye rart.

 

Nå har jeg holdt på i et døgn og her er mine erfaringer:

Å gå rett inn i en iskald dusj er ikke noe for meg. Jeg tar et varmt bad først og så stiller jeg dusjen på lunkent og derfra vrir jeg den litt og litt kaldere til det er ganske iskaldt.

Forfriskende og jeg gruer meg ikke til å ta morgenbadet/dusjen.

Etter det mediterer jeg ute i bare tanktoppen Dag 2, altså i dag:

Jeg var skikkelig kald på beina i går etter det der, halve dagen hadde jeg islabber men nå skal du høre resten av ettermiddagen og kvelden var det som beina brant og isjiasen i ene labben som har herjet i snart 3 måneder og gjort meg følelsesløs i tærne med prikking er nesten helt vekk! Kan være tilfeldigheter såklart men det er jammen rart.

Det andre er at jeg var ikke på do i går (kanskje litt sensitiv info) men jeg har Morbus Crohn og akkurat det har aldri skjedd før. Når jeg er skikkelig dårlig er jeg på do sånn 20-30 ganger i døgnet, ellers aldri mindre enn 5 Det sier litt!

Hof mener man kan ta vekk alle betennelser i kroppen og sykdom med metoden hans.

Han sier ph-ballansen i kroppen retter seg når man følger teknikken hans og det er litt spennede for det har jeg trua på det med ph og sykdom.

 

Well well helt ærlig så skjønner jeg ikke bæra som vi sier i nord, jeg har 3 forklaringer på det som skjer med kroppen min nå:

  1. : det virker
  2. : det er en placebo – effekt, jeg tror det kan virke, derfor virker det
  3. Kroppen har fått sjokk og fungerer ikke

I alle fall skal jeg fortsette en stund

Det andre som har skjedd siden i går er at jeg føler meg lettere i hodet og har mer energi

Vedvarer det er det et sikkert tegn for jeg er daff og tåkete av natur

 

Etter dusj og meditering spiste jeg smash til frokost og så et stort glass sitronvann

Usunnskalaen min:

+1 pose smash

– Et glass sitronvann –  = 0, ergo er jeg like sunn som i går 😀

 

Deretter tok jeg med maleriet mitt ut (ja vet jeg er treig, lenge siden jeg begynte og ennå langt fra ferdig)

Var ikke helt fornøyd med grunnen så ville fikse den før jeg fortsatte. Var meldt fint vær i dag så satset på utejobbing:

Kaldt men fint, gikk ut og la grunnen og var ganske fornøyd så kaffepause og etter 10 minutter ut igjen for å sjekke og du vil ikke tro det, det hadde REGNA!

Snakk om uflaks!

Vannmaling og regn fungerer ikke spesielt bra sammen, bare nevner det.

Well nå ligger det inne og tørker, orker ikke se på det engang.

Etter det var det lunsj, yoghurt:

Min favoritt og med vanilje 🙂

Så tok jeg et overblikk og redde opp senga:

behøver ikke være militærbrett for at det skal være digg å legge seg. Skifta på senga i går og det var sååå godt å legge seg i går kveld, sovna før hodet traff puta nesten.

Garderoben er fortsatt fin:

Badet er supert, behøver snart en gulvvask men ellers tipptopp

 

Skapet med sengetøy og kjøkkenmaskiner fungerer som bare det, bruker apparatene nå i motsetning til før hvor de sto bakerst i et skap:

Skuffene på kjøkkenet holder seg ufyselig bra etter at jeg vaska og fikk ut ting det var for mye av og som vi ikke bruker:

før sloss jeg med skuffene hver eneste dag, ikke gikk de opp og ikke gikk de igjen, snakk om forskjell

og best, jeg finner alt uten å lete

tilogmed skuffa med kluter som vanligvis er bomba er Tipptopp:

Det er så mye morsommere å brette tøy når det ser bra ut der tøyet skal legges

Kjøleskapet derimot trenger sårt hjelp:

Har ikke helt bestemt meg for om det er Loke som skal bade i dag eller om det er kjøleskapet som skal taes

 

Denne brødboksen er så fin, fra Bodum eneste er at den er så dårlig kvalitet at lokket slår seg og selve boksen er så tynn at lokket går ikke på, supersynd for den er fin:

Det er ganske stille her nå. Gitaristen er i musikkjobb og Englebassene skal til Berlin så nå gjelder det å finne på noe bra sånn at jeg ikke bare bruker dagen til å savne dem <3

Heldigvis er det å savne noen bare et godt tegn på at man er veldig glad i noen <3

 

Tror det blir kjøleskap nå og så litt maling og etter det musikkjobbing.

Tror du det er en placeboeffekt eller tror du det har noe for seg metoden til Hof

eller tror du kroppen min har helt sjokk?

 

Siden det er helg skal jeg ikke rydde så mye men i morgen skal jeg tømme denne boksen

som er en av boksene fra boden nede :

 

Well nå er det å komme i gang her.

Hva skal du i dag?

 

CU <3

 

 

 

 

6 kommentarer
    1. Jeg er mektig imponert over alt du rydder opp i. Alt funker jo bedre når rotet er satt i system, slik at det faktisk går an å finne fram og ha oversikt. Klesskap og kjøleskap er en utfordring synes jeg. Ellers er det slett ikke verst her! Tenk om du virkelig blir bedre i magen av det du gjør. Da spiller det jo ingen rolle om det så er placeboeffekten som er årsaken til det!😊🥰 Som vanlig herlig humoristisk snert i måten du framstiller alle krumspringene dine på!💚

      1. Jeg også hahaha Blir så lett å holde det mer ryddig 🙂 Håper jeg aldri mer faller ut i rotkaos igjen, men det får tiden vise, for nå funker det supert 😀 Kjøleren gikk på et blunk her så det er ferdig, har plutselig masser av energi som før var helt fraværende. Vet du Kari, dette her har jeg skikkelig trua på og jo mer jeg ser og lærer jo mer skjønner jeg, fantastiske greier så langt. Helt bra i magen i dag, første 2 dager på 35 år og det sier litt. Tusen takk Kari <3 og good helg <3

    2. ja du er flinke du,ingen hadde fått denne kroppen ut i kulden med så lite klede på :=) vi har hatt besøk av sønn,vi har levert bobil på service vi har vært innom våre 2 yngste og kost litt med dei minste i familien :=) babyene våre hi hi

      1. Ikke meg heller egentlig for jeg hater kulde mer enn de fleste. har vært iskald i hele dag til nå i ettermiddag, da begynte det å brenne i beina igjen, noe skjer, håper det ikke er en ille forkjølelse hahaha Ååå så koselig <3 Greit å få bobilen i shape også 🙂 Goood helg <3

    3. Jøsses, så orden du har fått i sakene da😊
      Det er sikkert godt. Her er det fortsatt en god del kaos. Må kanskje begynne på “litt hver dag” igjen vi tror jeg.
      Det er jo mulig at opplegget med iskald dusj og meditering er brukbart. Blir kroppen din bedre så er det bare å fortsette😊 Det er jo akkurat det samme om det bare er trua eller hva det er som gjør det😁

      1. Ja nå begynner det å hjelpe. Ble helt solgt etter at jeg fant hun Marie Kondo på Netflix og YouTube. Hun dama er gull og lærte meg noe yberviktig som jeg ikke har fått med meg før. Her er det litt helgekos og fri fra rydding men jeg har så mye energi at jeg har fått gjort mye i dag også. Litt hver dag blir tilsist masse 😀 Bare tenk på om man spiser en sjokolade hver dag, så er det 365 på et år! 😀 NAM
        Det er pusteteknikken som er den viktigste, trodde først det var noe stort jalla som vi sier i nord men begynner å tro at dette har noe for seg 🙂 Kommer til å fortsette, ps: ta med hakke og spade til vinteren og kom å få en fastfrossen Lady inn i hus og varme om det blir stille her hahahaha Enig med deg, men jeg begynner å tro at dette er skikkelige saker 🙂 Goood helg Mona <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg