Angrepet av en monsteredderkopp

Kjære dagbok, hva er det med meg og all den uflaksen?

Jeg er jo dronningen av uflaks, burde vært en egen pris for sånne som meg.

 

Dagen i dag starta greit. Skulle til Vetrinæren med Loke. Nyrene hans er skikkelig dårlige

så nå har han hatt spesialfor i en måned og har gått ned flere kilo.

Full stopp med bacon og pølser og nattgodis. Men dere som lager hundemat, går det ikke å lage noe som er godt?

Loke brekker seg jo nesten når jeg skal servere ham og det sier litt for han er altetende, uten magemål og stopp

men den hundematen er skikkelig ille.

 

Må se om jeg finner noen nyrevnnlige måltider til hund jeg kan lage selv

for det er jo viktig at hundematen smaker godt den også spør du meg.

Well I alle fall nyreverdiene var mye bedre nå og det er superbra.

 

Og så var det tid for blodprøve. Loke er ca sånn som meg med blodprøver, han vil ikke og da nytter det ikke å godsnakke

men såklart gjorde vi det, vi fortalte ham at han var dritflink, noe Vetrinæren ikke var spesielt enig i…

Jaja man kan ikke være enig alle sammen bestandig, viktigste er at vi var enige, gitaristen, englebassen og meg 🙂

 

Etter det var det urinprøve, piece of cake eller hva det heter, Loke skvetter i

hytt og gevær så den saken var biff

…trodde jeg.

EN time og 45 minutter, lunsj og 3 drikkepause og ikke så mye som en dråpe tiss!!!

Gitaristen gikk frem og tilbake med Loke og jeg krøyp i full fart etter med en

plastskål i ene labben med blikket frestet på vannslangen.

(så til alle dere i Moss som lurte på om jeg har klikket: Jeg skulle fange en urinprøve på Loke,

noe som var umulig)

 

Til sist dro vi hjem og ble enige om å ta den prøven hjemme og kjøre

den  tilbake til Moss (en og en halv time tur/retur)

Såklart med magen full av lunsj og 3 skåler vann begynte Loke og pipe gammelerik

100 meter hjemmefra fordi han holdt på å tisse på seg…..

Han tissa nesten før han var ute av bilen, jeg derimot var så dønn sliten at jeg falt

om i senga og det er her det skjedde! Prøv å krype etter en hund i full fant i nesten 2 timer,

så skjønner du hva jeg mener.

 

Hadde nesten sovna da jeg fikk en sånn gruelig ekkel følelse og i halvmørket

så vrir jeg hodet og får øye på….! EN GIGAMAXIEDDERKOPP rett over hodet på meg!!!!!

 

Jeg tuller ikke den var minst 10 cm stor, større enn den i spisestua for noen dager siden:

Jeg hylte som en stukken gris og så løp jeg og henta jeg englebassen

siden gitaristen sitter og ser film med en kompis og

koser seg sikkert med potetgull og digg et annet sted.

Hvor er de egentlig når man trenger dem mest?

Jeg er nesten sikker på at den edderkoppen bare satt og venta på en snerten liten steik.

Akkurat når jeg hadde sovnet hadde den nok kommet i full fart ….om jeg ikke hadde oppdaget den

 

 

Var bare en ting å gjøre, hente støvsugeren. Vi har en slik industristøvsuger og den

går aldri tett, men i dag du var det nære på. Fyttimainnskjiten den edderkoppen satte seg nesten fast i røret!

jeg heiv støvsugeren rett ut og inn kommer den ikke før til våren, det er jeg nesten sikker på.

Her er den:

 

 

Hadde jeg våkna med den gigaedderkoppen midt i ansiktet hadde det forrige blogginnlegget vært

siste pip du hørte fra meg, så vet du det.

 

Nå er jeg bare sliten som en sopp så jeg tror det blir tidlig kveld på meg.

 

Noen ideer hvordan man blir kvitt gigaedderkopper ?(har ikke råd akkurat nå til ny støvsuger)

 

CU <3

13 kommentarer
    1. Herlighet for en dag! Jeg har også jobbet hardt med å få urinprøve fra bikkja, så vet alt om å løpe rett bak med en stor pappbekken -ha-ha!
      Ang edderkoppene; Jeg hadde seriøst dødd av skrekk.. Jeg er livredd -så her er alle tiltak iverksatt nå som høsten er her og de kryper inn: Støvsuge hver eneste cm av huset -særlig i kriker og kroker, under nøbler etc -da fjerner man midd og støv som de lever av. Så har vi kjøpt en spray på Jernia som skal holde edderkopper unna -og den fungerer dritbra! Vi har spraya rikelig på de to stedene vi vet de kommer inn; inngangsdøra og det ene vinduet på soverommet til sønn. Trodde egentlig ikke det ville fungere, men vi har ikke sett en eneste edderkopp hittil, og kun 1 i hele fjor høst (mot normalt typ 20 stk ila en høst). Lykke til!

      1. Jepp. Oi har du, ja da vet du hvordan det kan være. Nå tisser Loke som en sil hele tiden igjen, kun hos dyrlegen han blånekta. Tusen million takk for tips Cecilie <3 Huset er bomba så må nok rydde litt først men skal støvsuge eh….når jeg får ny støvsuger til jul eller noe… OIOIOI hva heter den sprayen? Den MÅ jeg ha 😀 Tusen takk <3 <3

    2. Jeg skjønner IKKE at du tar dem med støvesugeren, hadde jeg aldri gjort. For da lever de jo bare videre inni der, og man kan ALDRI bruke den igjen… 😮 Nei de må tråkkes i stykker, legges i en pose, og bæres ut i søppelboksen UTE!! Jeg har vært ute og spist pizza i dag 🙂 Nam!!

      1. Vet du hvor kjappe disse er eller? Man går ikke nært dem altså. Uansett hvor lite jeg liker edderkopper synes jeg de bør være hele så det beste hadde vært at noen borte dem ut. Hadde ikke noe valg måtte ta den med støvsugeren ellers hadde jeg ikke kunne sovet der mer om den plutselig var vekk liksom uten at jeg hadde gjort noe om du skjønner. Oh pizza høres så digg ut, her ble det noen slike pastaboller med kjøttsaus og det var digg det også 🙂 Stor god klæm <3

    3. Å herregud! Hadde noe sånt befunnet seg her inne, ville jeg løpt hylende ut herfra i full panikk! Hadde ikke satt foten inn igjen før noen hadde fått den fjernet for meg. Syntes du er hinsides tøff som tok den selv, ass!

      1. Ja vet, jeg hylte som en stukken gris mens jeg henta støvsugeren og kasta hele skiten ut. Har så angst for de der og de er hinsides store og de sier det gjør skikkelig vondt og bli bitt av de der. Tusen takk, nå skal jeg kjøpe edderkoppspray sånn at de ikke vil være her mer 🙂 Ha en fin edderkoppyfri kveld <3

    4. Litt av en dag du har hatt ja. Ikke rart du var sliten.
      Og ja, den edderkoppen var stor, men ikke så stor som hånda til gitaristen, og lodden? For det var se vi kunne få i huset der jeg bodde en gang 😳 Da skalla vi alle luker og spraya, for de hoppa og var giftige…æsj! 😁

      1. godt den dagen er over, nå er jeg klar for en ny fin dag altså 🙂 Den var sånn ca 10 cm men ikke lodden. Alle edderkopper er giftige tror jeg men kun noen få klarer å bite gjennom huden, denne klarer det nok lett. usj (sitter med begge beina opp på en stol ennå 🙂

    5. tenker gitaristen tømmer den støvsugeren ute,så er monsteret borte vekk,men hva som skal til for å ungå dem hvet jeg ikke,eneste jeg hvet er att elsdte datteren min er like hysterisk,og da hun leigde i en kjeller sprøytet hun alle dørkarmer og vinduskarmer med insektsmiddel,det hjalp på mengden insekter som ville gå over hennes dørstokker :=) men nå håper jeg du ikke får flere slike besøk og att du fikk tatt den tisseprøven :=) hørtes slitsomt ut ja

      1. Vet ikke den står ute ennå og nå er det meldt regn, tipper edderkoppen ikke liker regn noe særlig så spørs om den kommer ut. Jeg liker ikke å skade edderkoppene og beste er om de kommer hele ut men det er jo ikke enkelt. Holder på å vaske for de liker ikke såpevann og så liker de ikke pepermynteolje så jeg dusjer all over her nå 😀 Tusen takk, fikk tatt den prøver i dag tidlig og kjørt den til dyrlegen så nå er det gjort heldigvis 🙂 Ha en nydelig dag <3

    6. Ja det var jammen litt av en dag du har hatt, og syntes jeg nesten ser deg der du krabber etter Loke 😂 Hadde blitt utslitt jeg også det er helt sikkert. Men stakkars søte Petter/Petra som måtte inn i støvsugeren. Som jeg har sagt før, elsker jeg jo disse mangebente godingene 🥰

      1. hahaha ja nå har vi fått tatt den prøven og levert den 🙂 Du kan godt få alle edderkoppene, bare ta med en pappeske med luftehull i og kom på besøk 😀 <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg